افزونه جلالی را نصب کنید. 18 جماد ثاني 1443 Friday, 21 January , 2022 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

ادامه کاهش فروش خودرو چین در میان کمبود تراشه

شناسه : 56653 22 آبان 1400 - 10:00
بر اساس گزارش منتشر شده توسط انجمن خودروسازان چین (CAAM) تولید و فروش خودرو چین در ماه اکتبر به دلیل کمبود تراشه های نیمه هادی هم چنان رند کاهشی دارد.
ادامه کاهش فروش خودرو چین در میان کمبود تراشه
پ
پ

بر اساس گزارش منتشر شده توسط انجمن خودروسازان چین (CAAM) تولید و فروش خودرو چین در ماه اکتبر به دلیل کمبود تراشه های نیمه هادی هم چنان روند کاهشی دارد.

ارزیابی های CAAM نشان می دهد که تولید و فروش خودرو در این کشور به ترتیب نسبت به سال قبل ۸/۸ درصد و ۴/۹ درصد کاهش یافته است و این میزان  در ماه اکتبر به ۲٫۳۳ میلیون دستگاه رسیده است.

با این حال تولید و فروش خودرو چین برای دومین ماه متوالی در ماه اکتبر افزایش یافت و به ترتیب ۱۲٫۲ درصد و ۱۲٫۸ درصد نسبت به سپتامبر افزایش یافت. چرا که عرضه تراشه نسبت به سه ماهه سوم کمی بهبود داشته است.

 CAAM انتظار داشت تولید و فروش سالانه خودرو چین برای سال ۲۰۲۱ کمی بیشتر از سال ۲۰۲۰ باشد اما اوضاع موجود پیش بینی ها را تغییر داد. سهمیه بندی برق و شیوع پراکنده کووید-۱۹ بر زنجیره تامین خودرو سایه افکنده است. هم چنین افزایش تعرفه های انرژی و قیمت بالای مواد خام باعث افزایش هزینه ها در شرکت ها می شود.

با این حال عملکرد خودروهای انرژی نو (NEVs)، در ماه اکتبر، با بالاترین ارقام تولید و فروش هم چنان در اوج است.

تولید NEV در چین در ماه گذشته به ۳۹۷۰۰۰ دستگاه رسید که به ترتیب ۱۲٫۴ درصد نسبت به ماه های گذشته و ۱۳۳٫۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به علاوه میزان فروش این نوع خودروها با ۷٫۲ درصد افزایش در ماه و ۱۳۴٫۹ درصد در سال به ۳۸۳۰۰۰ دستگاه رسید.

در پی رونق بازار بین المللی،صادرات خودرو چین در ماه اکتبر دوباره شتاب گرفت و به رکورد جدیدی رسید.

داده های CAAM همچنین نشان می دهد که چین در ماه اکتبر ۲۳۱۰۰۰ خودرو صادر کرده است. که این مقدار نسبت به ماه قبل ۳۳٫۸ درصد و نسبت به سال قبل ۱۱۱٫۴ درصد افزایش داشته است.

*** کاهش قیمت کویل نورد سرد به پایین ترین جد  خود نسبت به ۷ ماه گذشته

بر اساس گزارشات منتشر شده،با کاهش قیمت‌های CRC به پایین‌ترین حد خود در هفت ماه گذشته ۵۸۰۰-۵۸۶۰ یوان (۹۰۶-۹۱۶ دلار) در هر تن در ۸ اکتبر معامله شد که در حدود ۶۷۰-۷۰۰ یوان در هر تن کاهش داشته است. پس از یک سری اقدامات مقامات مرکزی این کشور برای مهار افزایش قیمت زغال سنگ، قیمت فولاد از اواخر اکتبر در یک روند نزولی قرار گرفت.

پیش بینی می شود علاوه بر قیمت های لحظه ای مواد خام، با در نظر داشتن چشم انداز نزولی برای تقاضای فولاد، به ویژه بخش املاک، قیمت محصولات فولادی کاهش خواهد یافت.

بیشترین قیمت معاملاتی کویل نورد گرم با کاهش به پایین ترین سطح ۱۱ ماهه خود به ۴۲۳۳ یوان در هر تن رسید.

به دنبال این اخبار، کارخانه بزرگ فولاد چینی Baoshan Iron & Steel قیمت پایه CRC خود را برای رزروهای دسامبر ۳۰۰ یوان در هر تن نسبت به ماه قبل کاهش داد.

در مقابل چشم انداز خوش بینانه موجود در رونق خودروهای برقی در سطح داخلی و جهانی، جو بازار را تقویت کرد. این موضوع سبب افزایش قیمت لیتیوم و کبالت در بازارهای معاملاتی شده است.

علاوه بر این، عرضه محدود ماده خام و کاهش تولید فصلی در استان چینگهای چین در طول زمستان، دسترسی به مواد اولیه را محدود کرده که این موضوع سبب افزایش قیمت لیتیوم شده است.

اما با اعمال محدودیت‌های گسترده برق از اواخر سپتامبر، و احتیاط بیشتر در میان تولیدکنندگان مواد کاتدی، از افزایش سریع قیمت لیتیوم در چین در ماه اکتبر جلوگیری به عمل آمد.

بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، لیتیوم هیدروکسید مونوهیدرات بین ۱۸۵۰۰۰ تا ۲۰۵۰۰۰ یوان در هر تن معامله شد که نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود.

شاخص قیمت کربنات لیتیوم ۱۹۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ یوان در هر تن بود، که نسبت به هفته گذشته بدون تغییر ماند.

قیمت سولفات کبالت در چین، یکی دیگر از مواد خام کلیدی برای باتری‌ها، در ماه اکتبر در بحبوحه افزایش هزینه‌های تولید به دلیل افزایش قیمت هیدروکسید کبالت به روند صعودی خود ادامه داد.

 اما خریداران پایین دستی سرعت خرید خود را کاهش داده اند و از اواخر اکتبر حاضر به پذیرش قیمت های بالاتر نیستند. شاخص قیمت سولفات کبالت ۹۰۰۰۰-۹۳۰۰۰ یوان در هر تن بود. که نسبت به ماه اکتبر ۶۰۰۰-۸۰۰۰ یوان در هر تن  افزایش یافت داشت.

افزایش قیمت‌های مواد اولیه خصوصا هیدروکسید کبالت مدام در حال افزایش است. به نقل از یکی از تولیدکنندگان سولفات کبالت، به دلیل تمایل اکثر خریداران به مواد ارزان، بازار کم فعالیت است.

شاخص هیدروکسید کبالت با افزایش ۰٫۳۱ دلار در هر پوند به به ۲۴٫۵۱ دلار در هر پوند رسید.

شاخص قیمت سولفات نیکل ۳۵۵۰۰-۳۶۰۰۰ یوان (۵۵۵۲-۵۶۳۰ دلار) در هر تن بود، که نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود اما ۱٫۴ درصد در هر تن نسبت به اکتبر ۸ کاهش داشت.

عرضه MHP همچنان در حال افزایش است. شرکت China’s Lygend Mining چین آزمایش دومین اتوکلاو نیکل را در پروژه های اندونزیایی خود در پایان اکتبر آغاز کرد. اولین اتوکلاو از ماه می ۲۰۲۱ تولید شده است.

به نقل از منابع مختلف، به دلیل هزینه بالای مواد تکمیلی مانند اسید سولفوریک و افزایش قیمت برق، کاهش بیش از حد قیمت سولفات نیکل دشوار است.

فعالیت های بازار نیز در خصوص معامله سولفات نیکل نیز در ماه اکتبر محتاطانه تر بود. چرا که نوساناتی چون تقاضای ضعیف‌تر از سوی تولیدکنندگان و هزینه بالای تولید همچنان بدون راه حل باقی مانده است.

متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.