جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

افت قیمت مواد اولیه و رقابت پایین در صنایع پایین دست باردیگر میلگرد چین را کاهشی کرد

شناسه : 56840 25 آبان 1400 - 15:00
قیمت میلگرد داخلی چین در روز دوشنبه 15 نوامبر پس از انتشار داده های مربوط به توسعه صنعت مسکن در اکتبر توسط اداره ملی آمار (NBS) کاهش یافت. از سوی دیگر کاهش اخیر نرخ زغال سنگ و تقاضای ضعیف محصولات فولادی در چین، فشار مضاعفی بر پذیرش قیمت های پایین تر میلگرد وارد کرده است.
افت قیمت مواد اولیه و رقابت پایین در صنایع پایین دست باردیگر میلگرد چین را کاهشی کرد
پ
پ

به گزارش آرتان پرس، قیمت میلگرد داخلی چین در روز دوشنبه ۱۵ نوامبر پس از انتشار داده های مربوط به توسعه صنعت مسکن در اکتبر توسط اداره ملی آمار (NBS) کاهش یافت. از سوی دیگر کاهش اخیر نرخ زغال سنگ و تقاضای ضعیف محصولات فولادی در چین، فشار مضاعفی بر پذیرش قیمت های پایین تر میلگرد وارد کرده است. در همین رابطه، ارزیابی قیمت در شرق چین (شانگهای) نشان داد که ارزش میلگرد با کاهش ۱۰۰ یوانی در هر تن به ۴۷۰۰-۴۷۳۰ یوان (۷۳۶-۷۴۱ دلار) در هر تن رسید.

*** رقابت پایین در بازار مسکن، باعث جو نزولی بازار شد

همچنین بر اساس داده‌های NBS مسکن‌های نو‌ساز بر حسب مساحت در ۱۰ ماهه اول سال جاری در چین بالغ بر ۱٫۶۷ میلیارد متر مربع بوده که نسبت به سال گذشته ۷٫۷ درصد کاهش داشته است. قیمت مسکن نیز، در ماه اکتبر در اکثر شهرهای بزرگ کاهش یافته شرکت های مسکن با پیشنهاد قیمت های پایین تر با یکدیگر رقابت می کنند.

علاوه براین، داده‌های ضعیف پایین‌دستی منجر به جو نزولی در بازار میلگرد گردید که باعث کاهش قیمت‌ها در بازارهای آتی و نقدی شد.

*** افت قیمت مواد اولیه و واکنش بازار آتی معاملات

طبق اظهار منابع، کاهش قیمت مواد اولیه نیز بر قیمت میلگرد فشار وارد کرده است بطوریکه پرمعامله ترین قرارداد آتی کک ژانویه در بورس آتی دالیان با ۲۷۰۸ یوان در هر تن در روز دوشنبه بسته شد که ۲۴۴ یوان در هر تن یا ۸٫۳ درصد نسبت به جمعه گذشته کاهش داشت.

*** انتظار رشد عرضه و ادامه کاهش قیمت

تولید فولاد خام در ۱۰ ماه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۰٫۷ درصد کاهش مواجه شده، به این معنی که هدف مازاد تولید سالانه محقق نخواهد شد و محدودیت های تولید در دو ماه گذشته ممکن است به سختی ماه های گذشته نباشد. علاوه براین، کارخانه هایی که با کوره قوس الکتریکی کار می کنند بدلیل سازگار بودن با محیط زیست احتمالاً نرخ تولید را افزایش می دهند. در این صورت، عرضه میلگرد افزایش یافته و فشار بیشتری بر روند کاهش قیمت ها وارد می کند.

*** تقاضای ضعیف صنایع پایین دستی

از ساعت ۳ بعدازظهر، بیلت با ۴۱۳۰ یوان در هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده در تانگشان معامله می شد که نسبت به جمعه گذشته ۳۲۰ یوان در هر تن کاهش داشت. به گفته منابع، تقاضای ضعیف برای محصولات پایین دستی، مانند تسمه فولادی باعث کاهش شدید قیمت بیلت شد. بنا بر ادعای یک تاجر قیمت تسمه فولادی نورد گرم با عرض ۳۵۵ میلی متر و ضخامت ۲٫۵ میلی متر در ۱۵ نوامبر ۴۶۵۰ یوان در هر تن بود که نسبت به اول نوامبر ۷۰۰ یوان در هر تن کاهش داشت.

*** بورس آتی شانگهای

پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد ژانویه با قیمت ۴۱۳۸ یوان در هر تن در روز دوشنبه بسته شد که نسبت به جمعه گذشته با ۱۱۱ یوان کاهش در هر تن همراه بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.