شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    دی ۱۴۰۰
    ش ی د س چ پ ج
    « آذر   بهمن »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش سرمایه گذاری در ساخت ماشین آلات معدن

    شناسه : 59893 26 دی 1400 - 17:00 منبع : متال بولتن
    با توجه به همه‌ گیری کووید 19 و کمبود مزمن نیمه هادی ها، خطرات زنجیره تامین در سراسر جهان تشدید شده که باعث ایجاد  توافق ‌نامه‌ های جدید توسط خودروسازان گشته است.
    افزایش سرمایه گذاری در ساخت ماشین آلات معدن
    پ
    پ

    با توجه به همه‌ گیری کووید ۱۹ و کمبود مزمن نیمه هادی ها، خطرات زنجیره تامین در سراسر جهان تشدید شده که باعث ایجاد  توافق ‌نامه‌ های جدید توسط خودروسازان گشته است.

    * تلاش‌ خودروسازان برای تأمین مواد معدنی

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از متال بولتن، تلاش‌ های خودروسازان برای تضمین توافق ‌نامه‌ ها در مورد مواد خام کلیدی مورد استفاده، اخیرا سرعت گرفته است.

    فعالان بازار گزارش دادند اکنون سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) قدمی فراتر گذاشته اند و به دنبال سرمایه گذاری مستقیم در شرکت ها و پروژه های معدنی هستند.

    به نقل از منابع خبری این روند یک استراتژی است که هنری فورد، بنیانگذار شرکت فورد موتور، آن را به خوبی درک کرده است. هنری فورد صنعتگر آمریکایی که با هدف ادغام عمودی بخش خودرو را متحول کرده بود، تشخیص داد که گام منطقی بعدی کنترل دسترسی به مواد خام مورد استفاده در ساخت وسایل نقلیه است.

    او تصمیم گرفت معادن زغال سنگ و سنگ آهن را بخرد تا منبعی برای کوره های فولادسازی و کارخانه های نورد خود داشته باشد. او شیشه سازی و الکتریسیته را به ترکیب شرکت خود اضافه کرد و شروع به تولید ماشین با خط تولید جدید کرد.

    مرکز Ford Rouge، واقع در دیربورن میشیگان که بزرگترین کارخانه شرکت فورد موتور است، هنوز عملیات فولادسازی در محل را انجام می دهد، اگرچه این مرکز اکنون توسط Cleveland-Cliffs اداره می شود و به نام Dearborn Works شناخته می شود.

    منابع خبری اعلام کردند اگرچه فورد چندین دهه پیش از بخش معدن و تجارت فلزات خارج شده اما مفهوم ادغام عمودی از آن زمان به بعد باقی مانده است.

    تغییر رویکرد در بخش معدن و تجارت فلزات تا حدی توسط همه‌ گیری کووید ۱۹ تسریع شده است، زیرا خطرات زنجیره تامین را در سراسر جهان تشدید کرده است. خودروسازان زمانی که با کمبود مزمن نیمه هادی ها مواجه شدند، عواقب این اختلالات را به شدت احساس کردند، وضعیتی که حتی امروزه نیز گریبانگیر بسیاری از سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) شده است.

    در حالی که شرکت ‌ها تلاش ‌های خود را برای دستیابی به اهداف کاهش انتشار کربن افزایش داده‌ اند، اما کاملاً آگاه شده ‌اند که باید از تامین دقیق مواد خام مورد استفاده اطمینان حاصل کنند. این اطمینانی باعث می شود اتکا به تامین مواد معدنی حیاتی از اپراتورهای خارجی کاهش یابد.

    آخرین روند در حال ظهور در میان خودروسازان نشان می ‌دهد که چقدر کاهش زنجیره تامین توسط شرکت ‌های OEM و تغییر ساختار کسب ‌و کار در این صنعت اهمیت دارد.

    در این میان متال بولتن عنوان کرد که کاهش زنجیره تامین توسط سازندگان تجهیزات اصلی در حال حاضر شروع به رخ دادن است.

    * برنامه های انجام شده توسط شرکت جنرال موتورز

    در ماه جولای سال ۲۰۲۱، جنرال موتورز که غول خودروسازی ایالات متحده است در پروژه هایی از جمله منابع حرارتی کنترل شده توسط استخراج لیتیوم در Hell’s Kitchen سرمایه گذاری کرد که یک پروژه لیتیوم کالیفرنیایی در نزدیکی لس آنجلس است.

    انتظار می رود پروژه Hell’s Kitchen تولید لیتیوم را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند و خروجی آن در سلول های باتری Ultium جنرال موتورز استفاده شود که در سرمایه گذاری مشترک با LG Energy Solution تولید می شوند.

    این موضوع بدان معناست که جنرال موتورز نه تنها تولید یک ماده معدنی کلیدی مورد استفاده در باتری‌ هایش را تضمین کرده، بلکه در فرآیند تولید سلول باتری نیز نقشی را ایفا کرده است.

    * پروژه های شرکت BMW 

    فعالان بازار اعلام کردند شرکت BMW در عین حال در Lilac Solutions مستقر در کالیفرنیا در ایالات متحده سرمایه‌ گذاری کرده است که با شرکت استرالیایی Lake Resources برای توسعه پروژه آب نمک لیتیوم Kachi  در آرژانتین همکاری می ‌کند.

    سرمایه ‌گذاری این خودروساز آلمانی از طریق بازوی سرمایه‌ گذاری ریسک‌ پذیر BMW i-Ventures انجام می‌شود و بخشی از مأموریت آن را برای پاسخگویی به آنچه که به عنوان کمبود عظیم لیتیوم در سراسر جهان شناخته می شود تشکیل می دهد. تامین کافی لیتیوم برای استفاده در جهش تهاجمی خودروهای الکتریکی مورد استفاده در سراسر جهان در دهه آینده مورد نیاز است.

    شرکت BMW در حال حاضر قراردادهای عرضه لیتیوم جداگانه برای خروج از Livent مستقر در ایالات متحده دارد و همچنین یک قرارداد تامین کبالت با گروه Managem مراکش منعقد کرده است.

    معامله گران اعلام کردند که انتظار می‌ رود این حرکت ‌ها توسط سایر شرکت‌ های خودروسازی نیز تکرار شود. زیرا این شرکت ها تیم‌ هایی را تشکیل داده ‌اند که به طور خاص وظیفه دارند به دنبال فرصت ‌های ادغام و خرید یا سرمایه ‌گذاری در صنعت تولید مواد خام باتری باشند.

    تا به امروز، سازندگان تجهیزات اصلی خودروها به شدت در تلاش بوده اند تا مقدار زیادی کبالت، لیتیوم و نیکل مورد نیاز خود را تامین کنند که می توانند برای تامین باتری های خود از طریق ترتیبات تامین تجاری مورد استفاده قرار دهند.

    * قراردادهای شرکت Tesla 

    شرکت Tesla  که تولیدکننده خودروهای الکتریکی در ایالات متحده است، به ترتیب با شرکت ‌های معدنی BHP، سرمایه‌ گذاری مشترک Talon Metals و Prony Resources قراردادهای جداگانه برای تولید نیکل دارد. این شرکت همچنین برای گرافیت با Syrah Resources و برای لیتیوم با Livent، Ganfeng Lithium و Sichuan Yahua قراردادهای جداگانه منعقد کرده است.

    همچنین گزارش شده است که شرکت Tesla قرارداد تامین کبالت را با Glencore امضا کرده است، ولی فعلا به صورت رسمی اعلام نشده است.

    ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا، تمایل خود را برای قفل کردن ذخایر نیکل پنهان نکرده است و چندین بار در تماس ‌های تجاری یا رسانه ‌های اجتماعی از معدن‌ کاران خواسته است تا مواد خام بیشتری استخراج کنند.

    این خودروساز همچنین حقوق ذخیره لیتیوم در نوادای ایالات متحده را تضمین کرده است، به طوری که هدف آن تولید لیتیوم از ذخایر خاک رس با استفاده از فرآیند توسعه یافته توسط این شرکت است. در صورت موفقیت، تسلا اولین شرکتی خواهد بود که به صورت تجاری لیتیوم را از این طریق تولید می کند.

    معامله گران اعلام کردند سایر شرکت‌ های خودروسازی نیز مستقیماً از طریق معاملات فروش عرضه مواد خام را قفل کرده‌ اند.

    * پروژه های شرکت Stellantis

    شرکت Stellantis که از طریق ادغام شرکت Fiat Chrysler Automobiles و خودروساز فرانسوی Groupe PSA به همراه خودروساز آلمانی Volkswagen و رنو فرانسه شکل گرفت، قراردادهای جداگانه ای برای تامین لیتیوم با Vulcan Energy انجام داد.  شرکت Vulcan Energy یک شرکت فلزات انرژی مستقر در استرالیا با پروژه انتشار صفر کربن است.

    * تصمیمات شرکت Volkswagen

    در همین حال، Volkswagen حق دارد از سرمایه‌ گذاری در ظرفیت‌ های اضافی در پروژه Vulcan Energy امتناع کند و به عنوان سرمایه‌ گذار به آن کمک نکند. این تصمیم بخشی از یک استراتژی گسترده تر است، به طوری که خودروساز Volkswagen در ژوئن گذشته اذعان کرد که قصد دارد با شرکت های معدنی شراکتی ایجاد کند که ممکن است شامل سهامداری استراتژیک نیز شود.

    به نقل از چندین منبع خبری فولکس ‌واگن همچنین با شرکت Ganfeng نیز برای تولید لیتیوم توافق ‌نامه ‌ای امضا کرده است.

    همه این تصمیمات و پروژه ها از سال ۲۰۱۷ بسیار پیشرفت کرده است، زیرا از این زمان تلاش‌ های فولکس ‌واگن برای تضمین تامین طولانی ‌مدت کبالت پس از عدم موفقیت این شرکت در رسیدن به توافق با تامین‌ کنندگان کلیدی، با شکست مواجه بود.

    با توجه به اینکه مشکلات موجود در تامین مواد معدنی ضروری برای انتقال انرژی به احتمال زیاد کاهش نخواهد یافت، انتظار می‌ رود خودروسازان بیشتری در تامین مواد معدنی سرمایه ‌گذاری کنند و یا با خطر از دست دادن مواجه شوند.

    متال بولتن

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.