چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    بهمن ۱۴۰۰
    ش ی د س چ پ ج
    « دی   اسفند »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    برق کار خودش را کرد؛ تیرآهن گران شد!

    شناسه : 60409 04 بهمن 1400 - 9:00
    روز گذشته قیمت تیرآهن و میلگرد اندکی افزایش داشت و در هر کیلو 200 تومان گرانتر معامله شد. هر چند قیمت دلار کاهش پیدا کرد اما قیمت تیرآهن افزایش یافت. علت گرانی تیرآهن چیست؟
    برق کار خودش را کرد؛ تیرآهن گران شد!
    پ
    پ

    روز گذشته قیمت تیرآهن و میلگرد اندکی افزایش داشت و در هر کیلو ۲۰۰ تومان گران تر معامله شد. هر چند قیمت دلار کاهش پیدا کرد اما قیمت تیرآهن افزایش یافت. علت گرانی تیرآهن چیست؟

    * علت گرانی تیرآهن

    به گزارش آرتان پرس، روز گذشته قیمت دلار اندکی کاهش پیدا کرد اما این کاهش قیمت جزئی باعث ارزانی تیرآهن و میلگرد نشد. گویا بالاخره برق کار خودش را کرد و قیمت تیرآهن و میلگرد به دلیل قطع برق فولادی ها در هر کیلو ۲۰۰ تومان افزایش یافت.

    بررسی ها نشان می دهد روز گذشته، هر کیلو میلگرد بدون احتساب ارزش افزوده درب کارخانه با قیمت ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شده است اما در بازار با قیمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شده است. همچنین قیمت هر کیلو تیرآهن در بازار به قیمت ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شده است.

    * افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد ادامه دار است؟

     رئیس اتحادیه فروشندگان آهن می گوید به دلیل فصل سرما و قطع برق و گاز برخی واحدهای فولادی قیمت تیرآهن و میلگرد را گران تر میکند. چرا که با قطع برق، تولید کاهش پیدا کرده است.

    حمیدرضا رستگار توضیح داد:

     البته قطع برق و گاز اکنون نباید تاثیری در افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد داشته باشد. چرا که به دلیل کاهش تقاضا، تیرآهن و میلگرد در ماه های گذشته تولید و در کارخانه ها دپو شده پس بنابراین نباید تاثیری در بازار بگذارد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن در خاتمه بیان کرد:

     با توجه به قطع برق و گاز واحدهای فولادی تولید تیرآهن و میلگرد هم کمتر از روزهای گذشته شده است. این محدودیت ها در روند عادی تولید کارخانه ها و تغییر قیمت تیرآهن و میلگرد تاثیر گذار است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.