جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

قیمت فروش خط تولید پروفیل چگونه تعیین می‌شود؟

شناسه : 62353 07 اسفند 1400 - 17:00
پروفیل‌ها یکی از مقاطع مهم فلزی در صنایع پایین دستی محسوب می‌شوند. چگونگی تولید این محصول بر روی کیفیت نهایی آن تاثیر مستقیم دارد. آیا می‌دانید منظور از خط تولید پروفیل چیست؟ آیا با انواع این خط تولید آشنایی دارید؟ آیا مي‌دانيد قیمت خط تولید پروفیل چگونه مشخص می‌شود؟ برای پاسخ به این سوالات پیشنهاد می‌کنیم حتما در ادامه با آرتان پرس همراه باشید.
قیمت فروش خط تولید پروفیل چگونه تعیین می‌شود؟
پ
پ

فروش و قیمت خط تولید قوطی و پروفیل دست دوم یا کارکرده برای آن دسته از افرادی که بدنبال راه اندازی مجدد و یا تعمیر خط تولید پروفیل آهن یا پروفیل upvc هستند، بسیار اهمیت دارد. حقیقتش را بخواهید، در ایران بیش از ۱۰۰ کارگاه و تولیدکننده قوطی پروفیل وجود دارد. اما اگر شما هم چنین قصدی دارید و میخواهید رونقی به کسب و کارتان بدهید، بهتر است ابتدا با خط تولید قوطی پروفیل آشنایی کامل پیدا کنید.

بطورکلی هر مقطع فولادی یک نوع پروفیل محسوب می‌شود. به طور خاص در بازار به آن دسته از مقاطع فولادی درزدار که توخالی می‌باشد و در ساخت آنها از ورق فولادی استفاده شده است، پروفیل گفته می‌شود. شاید گاهی اوقات بجای پروفیل، کلمه قوطی را شنیده باشید. آیا دلیل آن را می‌دانید؟ در حقیقت قوطی یکی از انواع پروفیل می‌باشد. پس اگر نام انواع قوطی و پروفیل به گوشتان خورد تعجب نکنید. نکته‌ای که باید بدانید این است که تعیین قیمت خط تولید پروفیل به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعیین آن بر روی قیمت پروفیل و قوطی تاثیر خواهد داشت.

قبل از اینکه به خط تولید پروفیل آهن بپردازیم بایستی بدانیم که پروفیل چیست؟ بطورکلی پروفیل‌ها از نظر شکل ظاهری به دو گروه بسته و باز تقسیم می‌شوند. به پروفیلی که در گروه بسته قرار می‌گیرد قوطی گفته می‌شود. با توجه به اینکه پروفیل‌ها در ساختمان سازی و صنایع مختلف بکار می‌روند، بنابراین باید خصوصیات معینی داشته باشند تا بتوانند در برابر بارهای وارده مقاومت کنند. پس به این منظور به سراغ شناخت روش خط تولید پروفیل خواهیم رفت.

*** آشنایی با خط تولید پروفیل

نکته مهمی که باید بدانید این است که ماده اولیه تولید پروفیل ورق فولادی می‌باشد که در ابتدا بصورت وارداتی تامین می‌شد اما در حال حاضر توسط کارخانجات داخلی تولید می‌شود. برای اینکه بتوانیم قیمت خط تولید پروفیل را تعیین کنیم بایستی قبل از آن با انواع خط تولید آشنا شویم. روش تولید قوطی و پروفیل یکی از روش‌های دسته بندی این محصول محسوب می‌شود که بر روی قیمت  بطورکلی دو روش مستقیم و غیر مستقیم برای تولید پروفیل وجود دارد.

خط تولید پروفیل
آشنایی با خط تولید پروفیل

*** روش مستقیم

منطور از خط تولید پروفیل به روش مستقیم چیست؟ این روش در حقیقت همان تولید پروفیل به روش نورد سرد است که خود شامل چند مرحله می‌باشد. در ادامه این روش رو توضیح می‌دهیم.

*** مرحله اول: برش ورق

در این مرحله ابتدا بایستی کویل ورق فولادی را باز کرده و سپس با عبور آن از زیر گیوتین، بصورت نوارهایی با عرض و طول مشخص در می‌آید. در این قسمت باید دقت و ظرافت بالایی وجود داشته باشد تا کیفیت نهایی محصول مطلوب باشد. همچنین دقت این مرحله بر روی قیمت خط تولید پروفیل تاثیر بسزایی دارد.

*** مرحله دوم: رول فرمینگ

در این مرحله از تولید پروفیل، ابتدا نوارهای فولادی برش خورده در مرحله نخست از بین چندین غلتک گذشته و صاف می‌شوند. سپس دوباره نوارهای صاف شده را از بین چندین غلتک عبور داده تا سطح مقطع نوار فولادی به اندازه و شکل مورد نظر برسد و لبه‌های آن به یکدیگر نزدیک شوند. برای آشنایی با این مرحله از تولید پروفیل توصیه می‌کنیم تا به مطلب رول فرمینگ ورق و پروفیل مراجعه کنید.

*** مرحله سوم: جوشکاری

مرحله سوم و آخر مهم‌ترین مرحله در خط تولید پروفیل می‌باشد. در این مرحله ابتدا یک مرحله عملیات تابگیری به منظور رفع هرگونه خمش و انحنا روی پروفیل انجام می‌شود. سپس دو لبه پروفیل به یکدیگر جوش داده می‌شوند.

جوشکاری که در این مرحله انجام می‌شود، جوشکاری به روش مقاومتی یا ERW است. در این روش از جریان الکتریسیته با فرکانس بالا استفاده می‌شود. در روش جوشکاری مقاومتی، مقاومت فلز در برابر جریان عبوری باعث می‌شود که لبه‌های ورق به دلیل بالا رفتن دما، به شکل خمیری در بیاید. توسط غلتک‌هایی که در خط تولید پروفیل تعبیه شده است، قبل و بعد و هنگام جوشکاری به ورق فشار وارد می‌شود. این فشار بر روی تشکیل سطح مقطع پروفیل موثر خواهد بود. کیفیت جوشکاری از عوامل تاثیرگذار بر قیمت خط تولید پروفیل می‌باشد.

قیمت و جوشکاری مقاومتی برای ساخت خط تولید پروفیل آهن
جوشکاری مقاومتی در خط تولید پروفیل آهن

پس از طی شدن سه مرحله فوق، پروفیل معمولا در اندازه‌های ۶ متری برش خورده و جهت اطمینان از کیفیت آن، آزمون‌های مختلفی بر روی آن انجام می‌شود. اگر پروفیل گالوانیزه را به این روش تولید کنیم، یک مرحله پوشش فلز روی و گالوانیزاسیون نیز انجام می‌شود. از مزایای پروفیل تولید شده به این روش کیفیت بالایی داشته و دارای لبه زاویه دار و تیز می‎‌باشد. از معایب آن نیز سرعت تولید پایین آن است و دستگاه‌های موجود در خط تولید پروفیل زود مستهلک می‌شوند.

*** روش غیرمستقیم

خط تولید پروفیل به روش غیرمستقیم چه مزایا و معایبی دارد؟ روش غیرمستقیم در واقع با انجام عملیاتی بر روی لوله فلزی درزدار انجام می‌شود. پروفیل تولید شده در این روش با فرم دهی مرکزی، لبه‌ای و شعاعی به شکل قوطی در می‌آید. در این روش از قالب‌های مختلف و قابل تعویض برای تولید پروفیل در شکل‌های مختلف استفاده می‌شود.

لوله مورد استفاده به عنوان ماده اولیه در این روش به دلیل اینکه از قالب‌های مختلف عبور می‌کند، تاب برمی‌دارد. لذا در این روش از عملیات تابگیری استفاده می‌شود. مزیت این روش سرعت بسیار بالای آن می‌باشد. اما از معایب آن می‌توان به گرد بودن لبه‌های پروفیل و دقیق نبودن اندازه ضلع‌ها، جوشکاری و انحنای سطحی آن اشاره کرد.

با مقایسه این دو روش می‌توان گفت که قیمت خط تولید پروفیل به مزایا و معایب این روش ها بستگی دارد. اگر سرعت بالای خط تولید مد نظر باشد، روش غیرمستقیم روش مناسبی خواهد بود اما اگر دقت بالای ابعادی پروفیل در نظر گرفته شود، روش مستقیم مطلوب می‌باشد.

 *** خط تولید انواع پروفیل آهن و غیر آهن

آیا می‌دانید چه نوع پروفیل‌هایی در بازار وجود دارند؟ قیمت خط تولید پروفیل با توجه به نوع پروفیل تولیدی نیز متفاوت خواهد بود. انواع مختلف پروفیل با توجه به جنس آنها در بازار وجود دارد. در ادامه به دو نوع رایج و مهم پروفیل اشاره می‌کنیم.

*** خط تولید پروفیل UPVC

پروفیل UPVC از جمله فرآورده‌های پلی وینیل کلراید می‌باشد که به شکل قوطی و پروفیل و با دستگاه‌های اکسترودر تولید می‌شود. از ویژگی‌های این پروفیل مقاومت مطلوب و استحکام در برابر ضربه آن می‌باشد. سطح خارجی این نوع از پروفیل سفید است و کاربرد گسترده‌ای در صنایع گوناگون دارد. حتما تا به حال نام درب و پنجره یو پی وی سی را شنیده‌اید. این محصولات با پروفیل UPVC ساخته می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این محصول پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله پروفیل UPVC رجوع کنید.

در خط تولید پروفیل UPVC از یک هسته بسیار سخت پی وی سی استفاده می‌شود که بوسیله کواکستروژن پوشش داده می‌شود.

*** مواد اولیه پروفیل UPVC

یو پی وی سی ها از مواد نفت خام و نمک طعام ساخته می‌شوند که دارای اتیلن، نمک و کلر است و از راه پلیمریزاسیون کلر و اتیلن، پلی وینیل کلراید یا PVC تولید می‌شود. این ماده، پلاستیکی و قابل ارتجاع می‌باشد و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

در خط تولید پروفیل UPVC از ماده اولیه پی وی سی استفاده می‌شود که نسبت به نور و گرما حساس است. این ماده در حین تولید با اکسیژن و یک پایدارکننده ترکیب می‌شود. برای افزایش استحکام این پروفیل‌‌ها از پرکننده‌ هایی مانند کربنات کلسیم استفاده می‌شود. از کاربرد پروفیل UPVC می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پروفیل پنجره
  • کرکره و کف پوش
  • کابل‌های ایزوله
  • سقف‌های کاذب
خط تولید پروفیل UPVC
خط تولید پروفیل UPVC

*** خط تولید پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم از جمله پروفیل‌هایی می‌باشد که اخیرا مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته است. این پروفیل یک سری ویژگی مانند سبکی، ساخت پذیری، خواص فیزیکی و مکانیکی و مقاومت بالا در برابر خوردگی دارد که باعث شده است خریداران خود را شگفت زده کند. پروفیل‌های آلومینیومی معمولا برای اهداف سازه‌ای ساخته می‌شوند. خط تولید این پروفیل‌ها نیز مانند پروفیل‌های فولادی می‌باشد و معمولا به روش مستقیم تولید می‌شوند.

قیمت خط تولید پروفیل آلومینیومی به صرفه تر است یا UPVC؟

در مقایسه بین قیمت خط تولید پروفیل فولادی، آلومینیومی و UPVC، می‌توان این گونه برداشت کرد که پروفیل UPVC به دلیل پیچیدگی بیشتر در امر تولید دارای خط تولید گرانتری خواهد بود. اما برای تعیین قیمت نهایی خط تولید بایستی پارامترهای مختلفی مانند قیمت مواد اولیه و مراحل تولید را ارزیابی کرد.

*** تولیدکنندگان داخلی پروفیل

تا ۱۰ سال گذشته پروفیل مقطعی بود که فقط بصورت وارداتی تامین می‌شد. اما به مرور زمان و با گسترش تولید و ایجاد خط تولید در کارخانه‌ پروفیل در داخل، تامین این محصول توسط تولیدکنندگان داخلی انجام می‌گیرد. در ادامه به معروف‌ترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران اشاره می‌کنیم:

  • پروفیل کیان پرشیا
  • شرکت جهان پروفیل پارس
  • شرکت نورد لوله یاران
  • کارخانه لوله و پروفیل آپادانا
  • شرکت صدرا پروفیل
  • شرکت لوله و پروفیل صابری
  • کارخانه تهران شرق
  • گروه کارخانجات تولیدی صنعتی کچو
  • شرکت پروفیل نیکان

*** نتیجه گیری

تعیین قیمت خط تولید پروفیل آهن و upvc یکی از سوالاتی است که ممکن است برایتان پیش بیاید. خط تولید پروفیل با توجه به نوع پروفیل تولیدی، مواد اولیه، روش و مراحل تولید متفاوت خواهد بود. رایج‌ترین پروفیل‌ها در بازار پروفیل فولادی، گالوانیزه، UPVC و آلومینیومی می‌باشند. هر کدام از این پروفیل‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. امیدواریم تا با مطالعه مقاله فوق پاسخ سول‌هایتان را دریافت کرده باشید.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.