چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ 15 ذو القعدة 1445 Wednesday, 22 May , 2024 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
همزمان با فروش سنگ آهن و منگنز؛

شرکت معدنی برزیلی Vale دارایی های لجستیک خود را می فروشد

شناسه : 63946 16 فروردین 1401 - 12:00 منبع : متال بولتن
بر اساس گزارش منابع خبری، شرکت معدنی برزیلی واله (Vale) در حال مذاکره پیشرفته برای فروش سنگ آهن، منگنز و دارایی‌ های لجستیک سیستم Midwest خود می باشد.
شرکت معدنی برزیلی Vale دارایی های لجستیک خود را می فروشد
پ
پ

بر اساس گزارش منابع خبری، شرکت معدنی برزیلی واله (Vale) در حال مذاکره پیشرفته برای فروش سنگ آهن، منگنز و دارایی‌ های لجستیک سیستم Midwest خود می باشد.

* نگاهی دقیق‌ تر بر جزئیات تصمیم شرکت واله

به گزارش آرتان پرس، هدف شرکت واله از انجام این عمل (فروش) ساده‌ سازی پرتفوی خود و تمرکز بر تجارت اصلی و فرصت‌های رشد می باشد. شرکت معدنی برزیلی واله (Vale) سنگ آهن و منگنز را از واحد تجاری واقع در ایالت ماتو گروسو دو سول در غرب برزیل تولید می‌ کند و در همین حال نیز دارای یک بندر با دسترسی به رودخانه پاراگوئه است.

در سال ۲۰۲۱، این شرکت ۲.۷ میلیون تن سنگ آهن و ۲۰۰۰۰۰ تن منگنز از طریق سیستم Midwest تولید کرد، از این رو، این واحد ۱۱۰ میلیون دلار درآمد تعدیل شده قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (Ebitda) ایجاد نمود.

با وجود تمام شایعات و اخبار موجود، شرکت Vale هنوز هیچ قراردادی برای فروش این دارایی ها امضا نکرده و هیچ اطلاعاتی نیز در مورد خریداران احتمالی ارائه نداده است.

علاوه بر این، به گفته سخنگوی این شرکت، سنگ معدن تولید شده در این سایت ها معمولا به آمریکای جنوبی، آسیا و اروپا صادر می شود.

* ارزیابی قیمت سنگ آهن

قیمت سنگ‌ آهن دریایی در هفته‌ های اخیر تحت سناریوی کاهش عرضه و تقاضای قوی‌ تر از سوی چین افزایش یافته است. با این حال، در شرایط کنونی و به‌ ویژه در بحبوحه محدودیت‌ هایی که در این کشور آسیایی برای مهار گسترش کووید – ۱۹ وجود دارد، نگرانی‌ های ماندگاری در مورد پایداری اصول افزایش قیمت سنگ آهن در آینده به وجود آمده است.

به گزارش آرتان پرس، شاخص فست مارکت در ۴ آوریل برای سنگ آهن فاین ۶۲ درصد ۱۶۰.۵۹ دلار در هر تن cfr کینگدائو برآورد شد که ۰.۳۹ درصد نسبت به قیمت ۱۵۹.۹۶ دلار در هر تن در ۱ آوریل و ۶.۲۷ درصد نسبت به قیمت ۱۵۱.۱۱ دلار در هر تن در شاخص ۲۸ مارس افزایش یافته است.

همچنین شاخص تخمین زده شده در ۴ مارس حدود ۴.۹۸ درصد نسبت به قیمت ۱۵۲.۹۷ دلار در هر تن نیز افزایش یافته است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.