آخرین خبرهای منتشره نیز حاکی است که نمایندگان راه آهن هاى سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان در خصوص سازماندهی حمل بار در چارچوب کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب از طریق قلمرو آذربایجان و همچنین توسعه پتانسیل ترانزیتی ترمینال مرزی آستارای ایران به بحث و گفتگو نشستندو محور اصلی مذاکرات سه جانبه تعین نرخ تعرفه ترجیحی برای سال ۲۰۱۷ و تعیین زمان سیر بار در این مسیر بود.
نمایندگان سه کشور در خصوص فعال سازی این مسیر برای حمل بار کشورهای روسیه، آذربایجان، بلاروس، لتونی، استونی و فنلاند به طرف خلیج فارس و هند و بالعکس بحث و تبادل نظر کرده و در خصوص تعرفه های آن به توافق نظر رسیدنددر این گفتگو توافق شد با کاهش ۵۰ درصدی نرخ های تعرفه برای سال ۲۰۱۷ این مسیر ، بصورت عملیاتی فعال شود همچنین روسیه علاوه بر مساعدت در کاهش تعرفه ها پیشنهاد داد در نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک روسیه ( ترانس راشا) بسته پیشنهادی این کریدور به تمامی مشتریان معرفی و عرضه گردد
با توجه به ساخت خط آهن آستارا- آستارا که حداکثر تا دو ماه آینده به پایان می رسد، کشورهای ایران و آذربایجان عزم خود را برای فعال سازی این کریدور نشان دادند. پیش بینی می شود که مسیر قزوین – رشت حداکثر ظرف ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد و با تکمیل این محدوده کریدور کامل تر گشته و سرعت حمل بار بیش از قبل خواهد شد
لازم به توضیح نیست که عملیاتی شدن این مسیر قطعا برای فعالان فولاد چه در بخش واردات و چه در بخش صادرات فوایدی را به دنبال خواهد داشت
منبع خبر : بانک اطلاعات اقتصادی ایران و روسیه
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ثبت دیدگاه