افزونه جلالی را نصب کنید. 29 صفر 1444 Sunday, 25 September , 2022 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

مرگ فولاد در صنعت خودروسازی

شناسه : 69337 28 تیر 1401 - 10:00
با توجه به هدف کاهش وزن خودرو به منظور کاهش هزینه ها و احیای صنعت خودروسازی، استفاده از آلومینیم یا فولاد بهینه پیشنهاد شده است.
مرگ فولاد در صنعت خودروسازی
پ
پ

با توجه به هدف کاهش وزن خودرو به منظور کاهش هزینه ها و احیای صنعت خودروسازی، استفاده از آلومینیم یا فولاد بهینه پیشنهاد شده است.

* فولاد و صنعت خودروسازی

به گزارش آرتان پرس و به نقل از فست مارکت، در کنفرانس استراتژی های موفقیت فولاد امسال در میامی، هیئت متخصص خودروسازی فولاد به بررسی خطرات و فرصت های پیش روی فولاد در تولید خودرو پرداختند.

در این خبر بحث بین جان کاترال معاون برنامه خودرو در موسسه آهن و فولاد آمریکا AISI، دین کانلوس مدیر توسعه بازار و برنامه های کاربردی محصول، Nucor و برایان بیشاپ (Brian Bishop) معاون اجرایی تجاری Cleveland Cliffs به صورت خلاصه آورده شده است. در این بحث افراد ذکر شده به سؤالات مربوط به خطرات و فرصت های موجود برای فولاد در صنعت پیشرفته خودروسازی  پرداخته اند.

* آیا وسایل نقلیه سبک تر به معنای استفاده از فولاد کمتر است؟

فعالان بازار گزارش دادند صنعت خودرو مدتی است که به سمت تعادل کامل بین پایداری و دوام حرکت می کند. سازندگان خودرو علاوه بر افزایش عملکرد و بهبود مصرف سوخت، به طور مداوم به دنبال کاهش وزن کلی در تولید خودرو هستند.

معامله گران اعلام کردند آلومینیوم به دلیل نسبت استحکام به وزن و چگالی کمتر، نسبت به وزن مخصوص فولاد امتیاز بالاتری نسبت به فولاد برای سبک وزن کردن خودرو دارد.

* آیا آلومینیوم یک تهدید واقعی برای فولاد در صنعت خودروسازی است؟

جان کاترال، معاون برنامه خودرو در موسسه آهن و فولاد آمریکا AISI اظهار کرد:

تا کنون فولاد کار خود را در صنعت خودروسازی به خوبی انجام داده است. بررسی ها نشان داد وقتی بدنه ساخته شده از آلومینیوم ۱۵۰ به وجود آمد، پیش ‌بینی می ‌شد که تمام بدنه ‌های کامیون‌ های آینده به آلومینیوم تبدیل شوند. اما ما تحقیقاتی انجام دادیم تا به OEM ها ثابت کنیم که شاید جایگزینی فولاد با آلومینیم در آن زمان کار درستی نباشد.

کاترال در ادامه تصریح کرد:

بنابراین وقتی صحبت از ساختار بدنه می شود، حتی صنعت آلومینیوم نیز اهداف خود را بیان می کند که به نظر می رسد اکنون می تواند در بخش هایی مانند درهای جانبی ، کاپوت ، دروازه های بالابر و غیره مورد استفاده قرار گیرد.

جان کاترال همچنین گفت:

اما مطمئناً وقتی صحبت از وسایل نقلیه کوچکتر می شود، فکر می کنم فرصتی برای فولاد وجود دارد که برخی بخش هایی که از آلومینیم ساخته شده اند دوباره به فولاد تبدیل شوند. تبدیل مجدد این قطعات کمی ساده تر است زیرا یک سیستم پیچ و مهره می باشند. بنابراین هنوز فرصتی برای استفاده از فولاد در برخی موارد، به ویژه در خودروهای کوچکتر وجود دارد تا بخشی از این تقاضا را برای فولاد بازگرداند.

* چگونه برقی شدن حمل و نقل بر استفاده از فولاد در تولید خودرو تأثیر می گذارد؟

دین کانلوس مدیر توسعه بازار و برنامه های کاربردی محصول اظهار کرد:

با استفاده از سیستم برق رسانی، همه چیز در حال تغییر می باشد. قبل از این، CAFE (استانداردهای میانگین مصرف سوخت) محرک اصلی برای کاهش وزن خودرو بود، زیرا OEMها موظف بودند وزن را کاهش دهند تا از پرداخت جریمه جلوگیری کنند. بنابراین، OEM ها مایل بودند برای تولید با وزن کم ، هزینه اضافی بپردازند تا مقداری از وزن وسایل نقلیه را کاهش دهند. منظور از کاهش وزن، کاهش وزن بسیار زیاد نیست، زیرا خودروسازان می توانند فولاد را نیز بهینه کنند. اما تغییر از فولاد به آلومینیم بسیار آسان تر از بهینه سازی فولاد است. باید توجه داشت که استفاده از آلومینیوم، مخصوصاً برای پانل ‌های بدنه بزرگ و درب‌ های کوچک بسیار مناسب می باشد.

کانلوس در ادامه تصریح کرد:

الکتریکی ‌سازی ممکن است این هدف کاهش وزن را محقق سازد و دلیل آن این است که هزینه سیستم ‌های باتری در حال نزدیک شدن به حدود ۱۰۰ دلار در هر کیلووات ساعت شده است و یک مبادله بین کاهش هزینه‌ های وسیله نقلیه و استفاده از سیستم برقی وجود دارد. خودروسازان می توانند توان باتری را کمی افزایش دهند یا به طور بالقوه می توانند به سراغ آلومینیوم، منیزیم یا کامپوزیت ها بروند تا وزن خودرو را کاهش دهند، اما با انجام این کار هزینه بیشتری برای وسیله نقلیه خواهند پرداخت. وسایل نقلیه در حال حاضر ارزان نیستند، بنابراین مقرون به صرفه بودن همه موارد مربوط به خودرو از تعمیر پذیری گرفته تا جنبه های دیگر باید مد نظر خودروسازان قرار گیرد.

کانلوس همچنین گفت:

همانطور که می دانید صنعت فولاد در طول سال ها کار بسیار خوبی برای تولید مجدد خود انجام داده است و ما به انجام آن ادامه خواهیم داد. بنابراین وقتی OEM ها تصمیم می گیرند که چگونه با این چالش ها در آینده به روشی مقرون به صرفه مقابله کنند، استفاده از فولاد بهینه قطعا بخشی از این معادله خواهد بود.

* تغییر نقش فولاد در خودرو برای تولید کنندگان فولاد چه معنایی دارد؟

برایان بیشاپ، معاون اجرایی تبلیغات Cleveland Cliffs اظهار کرد:

صنعت خودروسازی در حال احیای مجدد خود با تولید خودروهای برقی است، بنابراین بخشی از این احیای مجدد به خودی خود، فولادسازان را درگیر چالش می کند.

برایان بیشاپ درادامه تصریح کرد:

تولید کنندگان خودرو این فرصت را دارند که به شکل گیری این تکامل کمک کنند. در Cleveland Cliffs ما واقعاً از این موضوع هیجان زده هستیم و فرصت ها، قابلیت های تحقیق و توسعه زیادی وجود دارد که بی نظیر بوده و ما واقعاً به دنبال استفاده از آنها برای شکل دادن به آینده و تکامل فضای خودرو در جهان هستیم.

* کمبود تراشه چگونه بر تقاضای فولاد تأثیر می گذارد؟

برایان بیشاپ (Brian Bishop)، معاون اجرایی تبلیغات Cleveland Cliffs اظهار کرد:

در رابطه با کمبود تراشه و اینکه چگونه تقاضا را سرکوب می کند باید به آن فکر کنید که نرخ ساخت وسایل نقلیه در آمریکای شمالی قبل از کووید ۱۹ چگونه بود؟ بررسی ها نشان داد نرخ ساخت وسایل نقلیه قبل از سال گذشته در محدوده ثابت و نزدیک به ۱۶ تا ۱۶.۵ میلیون واحد ‌بود و این میزان در سال گذشته به ۱۳ میلیون واحد کاهش یافت. اکنون این رقم در سال جاری حدود ۱۴.۵ میلیون پیش بینی شده است.

بیشاپ در ادامه تصریح کرد:

بنابراین اگر از قیاس به کار بردن یک تن فولاد برای هر وسیله نقلیه استفاده کنید، در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۳ میلیون وسیله نقلیه در سال ساخته شد. اگر نرخ ساخت سالانه  وسیله نقلیه ۱۷ میلیون در سال باشد، حدود ۴ میلیون تن فولاد در سال توسط صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. باید توجه داشت که این مقدار تقاضا واقعاً خارج از بازار می باشد. با شروع رفع کمبود تراشه، همه چیز به نرخ ساخت مناسب تر بر‌گشته  و تقاضا بهبود می یابد و از دیدگاه تولید کنندگان فولاد، پاسخ به این تقاضا هیجان ‌انگیز می باشد.

* بحران تراشه چه زمانی پایان خواهد یافت؟

برایان بیشاپ، معاون اجرایی تبلیغات Cleveland Cliffs گفت:

کاش جواب این سوال را می دانستم. من فکر می ‌کنم اتفاق نظر تولید کنندگان این است که اوضاع تا پایان سال جاری به تثبیت خود ادامه خواهد داد و تا سال ۲۰۲۳ بهبود خواهد یافته و از آن به بعد روند صعودی به خود خواهد گرفت. اما باید توجه داشت که برای رسیدن به هدف جنبه های زیادی وجود دارد که باید به همه آن ها پرداخته شود.

فست مارکت

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.