جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    ادامه رکود بازار املاک و مستغلات در چین

    شناسه : 71951 15 آبان 1401 - 13:00
    با توجه به محدودیت‌ های سخت گیرانه کووید 19 و جو ضعیف بازار، رکود بازار املاک و مستغلات در چین در ماه اکتبر ادامه یافت.
    ادامه رکود بازار املاک و مستغلات در چین
    پ
    پ

    با توجه به محدودیت‌ های سخت گیرانه کووید ۱۹ و جو ضعیف بازار، رکود بازار املاک و مستغلات در چین در ماه اکتبر ادامه یافت.

    * بررسی وضعیت بازار املاک و مستغلات چین

      به گزارش آرتان پرس، بررسی داده‌ های خصوصی نشان می دهد که بازار املاک چین در ماه اکتبر به رکود خود ادامه داد و قیمت خرید و فروش مسکن کاهش یافته است. باید توجه داشت که این رکود حاکی از جو ضعیف بازار و چشم ‌انداز تیره آن در میان محدودیت‌ های سخت گیرانه COVID-19  است که اعتماد مصرف ‌کننده را تحت تأثیر قرار داده است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۴ نوامبر) اعلام کردند بخش املاک چین که زمانی ستون رشد اقتصاد این کشور بود، در سال گذشته به دلیل سرکوب استقراض بیش از حد توسط توسعه دهندگان توسط دولت و رکود اقتصادی ناشی از COVID-19 به شدت تضعیف شده است.

    بر اساس نظرسنجی که در روز سه ‌شنبه (۱ نوامبر) توسط آکادمی شاخص چین (CIA) که یکی از بزرگ ‌ترین موسسه‌ های مستقل تحقیقاتی املاک و مستغلات کشور است انجام شد، قیمت‌ املاک در ۱۰۰ شهر  چین برای چهارمین ماه متوالی در ماه اکتبر حدود ۰.۰۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. این در حالی است که قیمت‌ املاک در این ۱۰۰ شهر چین در ماه سپتامبر با کاهش ۰.۰۲ درصدی همراه بوده است.

    طبق بیانیه جداگانه آکادمی شاخص چین (CIA) که در روز سه ‌شنبه (۱ نوامبر) منتشر شد، در ۱۰۰ شهر چین فروش املاک بر اساس مساحت در ماه اکتبر حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

    آقای Chen Wenjing که یک تحلیل گر مستقر در یک شرکت تحقیقاتی است اظهار کرد:

    به عقیده من بازیابی أموال و قیمت املاک به اقدامات سخت گیرانه مربوط به مهار کووید – ۱۹ و قدرت سیاست ها بستگی دارد.

    آقای چن در ادامه تصریح کرد:

    اگر کشور چین محدودیت‌ های سخت گیرانه کووید ۱۹ را برای سرکوب شیوع مکرر ویروس کرونا رعایت کند، انتظار می ‌رود هر گونه بازگشتی در بازار املاک و مستغلات به تعویق بیفتد. من پیش بینی می کنم که چنین محدودیت هایی پس از کنگره حزب کمونیست در ماه گذشته برای مدتی باقی بماند.

    معامله گران در روز سه ‌شنبه (۱ نوامبر) اعلام کردند با وجود بیش از ۲۳۰ سیاست محرکی که توسط ۱۶۰ دولت محلی چین در ماه های سپتامبر و اکتبر ارائه شده است، با خروج خالص جمعیت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ، رکود ملک نیز از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ گسترش یافته است. به نقل از منابع خبری از جمله سیاست های محرکی که دولت محلی چین در نظر گرفته است می توان به یارانه ها، کاهش محدودیت های خرید و کاهش الزامات پیش پرداخت اشاره کرد.

    فعالان بازار گزارش دادند که قیمت مسکن جدید در شانگهای و شنژن در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۰۵ درصد و ۰.۳۲ درصد کاهش یافته است.

    همچنین بررسی ها نشان داد فروش خانه بر اساس مساحت در شانگهای و گوانگژو در ماه اکتبر ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۳۵ درصد و ۲۶ درصد افت کرده است.

    آقای Chen Wenjing در مورد عقیده خریداران مسکن گفت:

    بسیاری از خریداران مسکن در حال حاضر رویکرد انتظار و مشاهده را در بازار اتخاد کرده اند، زیرا با شعله ور شدن کووید ۱۹ در بسیاری از مناطق سرعت بهبود بازار املاک و مستغلات چین کاهش یافته و سیاست‌ های قبلی هنوز به طور قابل توجهی تأثیر گذار نیستند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.