شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ 4 ربيع أول 1446 Saturday, 7 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    وجود فرصت برای افزایش عرضه سنگ آهن اوکراین به اسلواکی

    شناسه : 72770 20 آذر 1401 - 12:00
    با توجه به تقویت تجارت بین کشورها و افزایش گردش مالی بین کشورها، اوکراین این فرصت را دارد که عرضه سنگ آهن به اسلواکی را افزایش دهد.
    وجود فرصت برای افزایش عرضه سنگ آهن اوکراین به اسلواکی
    پ
    پ

    با توجه به تقویت تجارت بین کشورها  و افزایش گردش مالی بین کشورها، اوکراین این فرصت را دارد که عرضه سنگ آهن به اسلواکی را افزایش دهد.

    * بررسی عرضه سنگ آهن اوکراین

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، آقای Yulia Svyridenko که وزیر اقتصاد اوکراین است در دیدار با کارل Karel Girman وزیر اقتصاد جمهوری اسلواکی، در روز جمعه (۹ دسامبر) اعلام کرد که اوکراین این فرصت را دارد که عرضه سنگ آهن به اسلواکی را افزایش دهد.

    فعالان بازار در روز جمعه (۹ دسامبر) گزارش دادند اخیراً روابط نزدیک اقتصادی بین کشورها تقویت شده و در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۲، گردش مالی بین کشورها ۳۰ درصد افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ افزایش ۳۰ درصدی در تجارت بین کشورها ثبت شده و پتانسیل رشد بیشتر نیز وجود دارد. به ویژه، باید توجه داشت که اوکراین این فرصت را دارد که عرضه سنگ آهن به اسلواکی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

    معامله گران در روز جمعه (۹ دسامبر) اعلام کردند تقویت تجارت بین کشورها همچنین با تمدید یک ساله توافقنامه حمل و نقل محموله ها با وسایل نقلیه موتوری تسهیل خواهد شد. باید توجه داشت که مذاکرات در مورد این موضوع در حال حاضر بین اوکراین و اتحادیه اروپا در حال انجام است و مذاکره کننده اوکراینی امیدوار به حمایت اسلواکی است.

    بررسی ها نشان داد در دیدار بین وزیران اوکراین و اتحادیه اروپا طرفین همچنین به توسعه کریدورهای حمل و نقل و رفع تنگناها در لجستیک پرداختند. به طور خاص در این دیدار، چشم انداز توسعه گذرگاه ها در Uzhhorod، راهروهای حمل و نقل Chop-Kosice، Mukachevo-Kosice و غیره مورد بحث قرار گرفت. به گفته Karel Girman ، وزیر اقتصاد جمهوری اسلواکی این کشور به شدت علاقه مند به گسترش امکانات حمل و نقل با اوکراین است.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، طبق آمار گمرک در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲، معدن کاران مستقر در اوکراین حدود  22.44 میلیون تن سنگ آهن را به خارج از کشور ارسال کردند که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۸.۹ درصد کاهش یافته است.

    برخی معامله گران در روز جمعه (۹ دسامبر)  اعلام کردند در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۲، اسلواکی حدود ۱۹.۱۶ درصد از سنگ آهن اوکراین را خریداری کرد که بیشترین کشور مصرف کننده بوده است. لهستان با ۱۶.۶۵ درصد در رتبه دوم و جمهوری چک با ۱۶.۳۲ درصد در رتبه سوم قرار دارند. باید توجه داشت که از ابتدای جنگ بین روسیه و اوکراین، کشورهای اروپایی به واردکنندگان اصلی مواد خام از اوکراین تبدیل شدند و چین را از این فهرست که در ابتدای سال ۲۰۲۲ بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن اوکراین بود، خارج کردند.

    همانطور که منابع خبری پیشتر گزارش داده بود، در ابتدای آذرماه، رشد قیمت سنگ آهن به مدت ۵ هفته متوالی ادامه یافت. بررسی ها نشان داد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه در بورس کالای دالیان برای هفته ۲۵ نوامبر تا ۲ دسامبر به – به ۷۵۸ یوان در تن (۱۱۲.۱ دلار در هر تن) رسید. باید توجه داشت که معاملات آتی سنگ آهن نسبت به هفته قبل ۳.۹ درصد افزایش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.