جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    پیش بینی وضع نامناسب بازار فولاد نورد شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳

    شناسه : 73044 29 آذر 1401 - 12:00
    با توجه به افزایش هزینه ‌های مواد خام، قیمت‌ های بالای انرژی و کاهش فعالیت ‌های تجاری، بازار فولاد نورد شده در سه ماهه اول سال 2023 افت خواهد کرد.
    پیش بینی وضع نامناسب بازار فولاد نورد شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳
    پ
    پ

    با توجه به افزایش هزینه ‌های مواد خام، قیمت‌ های بالای انرژی و کاهش فعالیت ‌های تجاری، بازار فولاد نورد شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ افت خواهد کرد.

    * بررسی بازار فولاد نورد شده اروپا در سال ۲۰۲۳

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط انجمن بین المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد فولادی IREPAS در روز دوشنبه (۱۹ دسامبر) آمده است که طبق پیش بینی این انجمن سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ می تواند بدترین فصل برای بازار جهانی فولاد نورد شده اروپا در بلند مدت باشد.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۹ دسامبر) اعلام کردند افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه، گرانی انرژی و کاهش فعالیت های تجاری تاثیر منفی بر بازار فولاد خواهد داشت.

    به نقل از منابع خبری، افزایش هزینه ‌های مواد خام، قیمت‌ های بالای انرژی و کاهش فعالیت ‌های تجاری می‌ تواند به این معنی باشد که بازار در سه ماهه اول بدتر از زمان اوج همه ‌گیری ویروس کرونا خواهد بود.

    معامله گران در روز دوشنبه (۱۹ دسامبر) گزارش دادند اگرچه کارخانه‌ های فولادی مستقر در اروپا انتظار دارند به لطف نیمه اول قوی، سال ۲۰۲۲ را با سودهای قوی به پایان برسانند، اما شرکت‌ ها مجبور خواهند بود تولید خود را در سال آینده کاهش دهند تا میزان زیان را به حداقل برسانند.

    به نقل از برخی تاجران، اگر شرکت ها به حفظ سطح تولید خود ادامه دهند و با ضرر به فروش برسند، احتمالاً با اقدامات محدود کننده تجاری مواجه خواهند شد. باید توجه داشت که در این شرایط مدتی طول می کشد تا بازار تعادل بین عرضه و تقاضا را بازگرداند.

    مدیر عامل انجمن بین المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد فولادی IREPAS اظهار کرد:

    خریداران فولاد در بازار اتحادیه اروپا نسبت به اتفاقاتی که پس از تعطیلات رخ خواهد داد عصبی شده اند، زیرا به احتمال زیاد اصلاحات طولانی تر پیش بینی شده توسط کارخانه ها، عرضه را محدود خواهد کرد. از سوی دیگر، یک علامت سوال بزرگ در مورد شرایط آب و هوایی در سه ماهه اول در سال آینده وجود دارد. اگر دما ملایم بماند، تقاضا برای ساخت و ساز که تا کنون سالم بوده است، زودتر افزایش می یابد و به کارخانه ها کمک می کند تا قیمت های خود را افزایش دهند. باید توجه داشت که قیمت انرژی در نهایت زیربنای همه چیز خواهد بود.

    معامله گران در روز دوشنبه (۱۹ دسامبر) اعلام کردند از ۱ ژانویه ۲۰۲۳، ایالات متحده یک بسته سرمایه گذاری جدید به نام “Buy American” را معرفی می کند که چالش بزرگی برای اتحادیه اروپا خواهد بود.

    مدیر عامل انجمن بین المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد فولادی IREPAS همچنین گفت:

    شاید یک نبرد تجاری جدید به زودی در اکثر کشورها آغاز شود. در همین حال در چین، عقب نشینی بالقوه از سیاست کنترل میزان شیوع  COVID-19 می تواند منجر به افزایش تقاضا برای فولاد پس از سال جدید شود.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، بازار جهانی میلگرد فولادی همچنان روند بی ثباتی را نشان می دهد. تولید کنندگان محصولات فولادی مستقر در اروپا در تلاش برای افزایش تقاضا هستند و قیمت های صادراتی در ترکیه افزایش یافته است. بررسی ها نشان داد در ابتدای دسامبر، قیمت میلگرد فولادی در اروپا ۷۵۲.۵۰ یورو به ازای هر تن ex-works برآورد شد که در مقایسه با هفته قبل ۳۲.۵ یورو به ازای هر تن کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.