شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    دی ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « آذر   بهمن »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش درآمد فولادسازان چینی در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲

    شناسه : 73211 08 دی 1401 - 11:00
    با توجه به شرایط نامناسب بازار جهانی و محدودیت های شدید مقامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، میزان درآمد فولادسازان چینی در 11 ماه نخست سال 2022 کاهش یافته است.
    کاهش درآمد فولادسازان چینی در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲
    پ
    پ

    با توجه به شرایط نامناسب بازار جهانی و محدودیت های شدید مقامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، میزان درآمد فولادسازان چینی در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    * بررسی میزان درآمد فولادسازان چین

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، وب سایت SteelOrbis با مراجعه به اداره ملی آمار چین اعلام کرد در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲، درآمد شرکت های فولادی مستقر در چین به ۲۲.۹۲ میلیارد یوان (۳.۳ میلیارد دلار) رسید. این در حالی است که میزان درآمد این شرکت ها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۹۴.۵ درصد کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز پنج شنبه (۲۹ دسامبر) اعلام کردند در بخش معدن و بهره مندی از فلزات فولادی، سود سالانه در چین حدود ۲۷.۶ درصد کاهش یافته است.

    به نقل از برخی منابع خبری، نرخ کاهش درآمدهای بخش ذوب و نورد فلزات آهنی در ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۲ نسبت به شاخص ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ حدود ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

    معامله گران در روز پنج شنبه (۲۹ دسامبر) گزارش دادند درآمد صنعت معدن چین  در بخش استخراج و بهره‌ برداری از فلزات فولادی،  در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ به ۵۴.۸۵ میلیارد یوان (۷.۹ میلیارد دلار) رسیده است. این در حالی است که درآمد این بخش در مقایسه با ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱، حدود ۲۷.۶ درصد کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد در دوره، ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ درآمد حاصل از بخش فولادسازی در چین نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۰.۴ درصد کاهش یافته است. همچنین باید توجه داشت که درآمد تولید کنندگان تجهیزات راه آهن، کشتیرانی، هوافضا و سایر تجهیزات در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۲ در محدوده ۱۷۸.۷ میلیارد یوان (۲۵.۷ میلیارد دلار) بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۸.۲ درصدی همراه بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ مجموع سود ناخالص شرکت‌ های بزرگ و متوسط مستقر در چین در محدوده ۷.۷۲ تریلیون یوان (۱.۱ تریلیون دلار) گزارش شد. این در حالی است که میزان سود این شرکت ها حدود ۳.۶ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ بوده است.

    تحلیل گران بازار در روز پنج شنبه (۲۹ دسامبر) گزارش دادند درآمد شرکت های چینی در مجتمع معدنی و فلزی در سال ۲۰۲۲ به دلیل شرایط نامناسب بازار جهانی و محدودیت های شدید مقامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است. همچنین باید توجه داشت که در ماه دسامبر، دولت این کشور تصمیم گرفت محدودیت‌ های قرنطینه را کاهش دهد تا بهبود اقتصاد کشور را تحریک کند. در نتیجه این امر امکان بهبود تولید فولاد را فراهم کرده، اما افزایش شدید تعداد بیماری‌ ها باعث شده خریداران نتوانند به فولادسازان و کل بازار اعتماد کنند.

    به نقل از برخی تاجران، بعید به نظر می رسد که در فصل زمستان درآمد فولادسازان مستقر در چین به دلیل افزایش تعداد موارد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ بهبود یابد در نتیجه این امر باعث محدودیت های انبوه مکرر و رکود اقتصاد این کشور خواهد شود. علاوه بر این باید توجه داشت که تقاضای جهانی برای فولاد پایین است و باعث تعطیلی گسترده کارخانه ‌های فولادی در اروپا و چین شده تا تواند به متعادل کردن تقاضا و عرضه محصولات فولادی کمک کند.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ چین تولید فولاد را ۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ کاهش داد. این در حالی است که بررسی ها نشان داد میزان تولید محصولات فولادی در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ به ۱.۲۲۵ میلیارد تن رسیده است. همچنین به نقل از منابع خبری تولید آهن خام در این دوره با ۰.۴ درصد کاهش در سال به ۷۹۵.۰۶ میلیون تن رسید.

    از طرفی معامله گران در روز پنج شنبه (۲۹ دسامبر) اعلام کردند میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ حدود ۹۸.۸۵ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که واردات سنگ آهن چین نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۵.۸ درصدی همراه بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، چین بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان است. بررسی ها نشان داد فولادسازان چینی در سال ۲۰۲۱، تولید فولاد را به ۱.۰۳ میلیارد تن رساندند. این در حالی است که تولید فولاد در سال ۲۰۲۱ حدود ۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.