جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    دی ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « آذر   بهمن »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت زغال کک استرالیا

    شناسه : 73541 28 دی 1401 - 11:00
    با توجه به افزایش خرید زغال کک از استرالیا توسط چین، قیمت زغال کک استرالیا سه ماهه چهارم سال 2022 با افزایش همراه بوده است.
    افزایش قیمت زغال کک استرالیا
    پ
    پ

    با توجه به افزایش خرید زغال کک از استرالیا توسط چین، قیمت زغال کک استرالیا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ با افزایش همراه بوده است.

    * بررسی قیمت زغال کک استرالیا

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، وب سایت خبری S&P Global در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) گزارش داد در پایان سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، قیمت ‌های تخمینی برای زغال کک‌ ممتاز استرالیا ۲۹۴.۵ دلار در هر تن FOB استرالیا بود که نسبت به سه ماه سوم ۲۰۲۲ حدود  9 درصد یا ۲۴ دلار در هر تن افزایش یافته است. باید توجه داشت که قیمت اعلام شده برای زغال کک استرالیا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲،  معادل ۳۱۵ دلار در هر تن CFR چین است که در مقایسه با سه ماهه قبل با افزایش ۲ درصدی یا افزایش ۷ دلار در هر تن همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) گزارش دادند در سال ‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، چین بیش از ۳۰ میلیون تن زغال کک در سال از استرالیا وارد کرد.

    با توجه به گزارش وب سایت S&P Global  در پایان هفته گذشته (۱۳ ژانویه) قیمت زغال کک در استرالیا (FOB استرالیا) حدود ۳۱۲ دلار در هر تن بود که معادل ۳۰۹ دلار در هر تن CFR چین است. بررسی ها نشان می دهد قیمت زغال کک در استرالیا در تاریخ ۵ ژانویه برابر ۳۰۴ دلار در هر تن FOB استرالیا شنیده شد که معادل ۳۱۴ دلار در هر تن CFR چین می باشد.

    معامله گران در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) اعلام کردند بازار زغال کک استرالیا با انتظارات برای از سرگیری تجارت این ماده خام بین چین و استرالیا و احتمال زیاد بارندگی در ماه‌ های ژانویه تا مارس در ایالت کوئینزلند استرالیا وارد سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ شد. بررسی ها نشان می دهد احتمال زیاد بارندگی در ماه‌ های ژانویه تا مارس می تواند بر قیمت گذاری به دلیل اختلالات احتمالی عرضه برای سومین سال متوالی تأثیر بگذارد.

    به نقل از برخی تاجران، فعالان بازار در آغاز سال ۲۰۲۳ احتمال بازگشت چین به بازار زغال کک استرالیا را ارزیابی کردند. بررسی ها نشان می دهد جلسه ای توسط کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی جمهوری خلق چین برگزار شد و در آن موضوع لغو ممنوعیت واردات زغال سنگ استرالیا که در پاییز ۲۰۲۰ معرفی شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گفته می شود در این نشست نمایندگان چند شرکت بزرگ از جمله یک تولیدکننده بزرگ فولاد حضور داشتند. اما هیچ اظهارنظر رسمی در مورد این دیدار وجود نداشت.

    به گزارش Fastmarkets، تاجران خاطرنشان می کنند که چین به طور رسمی واردات زغال سنگ استرالیا را ممنوع نکرده است، بنابراین ممکن است تایید رسمی لغو این ممنوعیت وجود نداشته باشد. اما باید توجه داشت که این امکان وجود دارد که فرآیند تولید محصولات فولادی با زغال سنگ حرارتی آغاز شود.

    در این میان تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) اعلام کردند چین در سال ‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به طور متوسط سالانه ۳۰.۵ میلیون تن زغال کک از استرالیا وارد کرد. به گفته فعالان بازار، بازگشت چین به این بازار ممکن است منجر به افزایش قیمت مواد اولیه ممتاز و تغییر در جریان تجاری و همچنین برهم زدن تعادل عرضه و تقاضا شود.

    در همین حال، مقاله نویس کلاید راسل در ستونی از روزنامه خبری رویترز اظهار کرد:

    بازگشت چین به زمانی که حجم قابل توجهی زغال کک از استرالیا وارد می کرد، اندکی زمان می برد. باید توجه داشت علت زمان بردن آن این است که زغال کک نیز مانند زغال سنگ حرارتی، نیاز به احیای روابط تجاری و افزایش اعتماد دارد.

    معامله گران در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) اعلام کردند برای جبران کمبود مواد خام استرالیا، چین مجبور شد تولید زغال سنگ داخلی و محموله های زمینی خود از مغولستان را افزایش دهد. شرکت های فولادی چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۲ واردات زغال کک را به ۵۷.۳۷ میلیون تن رساندند که نسبت به ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱ حدود  21.5 درصد افزایش یافته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد در نوامبر ۲۰۲۲، کشور چین واردات زغال کک را ۲۵.۹۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داد و به ۵.۷۳ میلیون تن رساند.

    برخی منابع خبری گزارش دادند تامین کنندگان اصلی زغال کک به چین در ماه نوامبر مغولستان، روسیه، کانادا و ایالات متحده آمریکا بودند. بررسی ها نشان می دهد این کشورها در نوامبر ۲۰۲۲ به ترتیب ۴۳.۵، ۳۶.۹، ۱۲.۸ و ۲.۳۴ درصد زغال کک به چین ارسال کرده اند.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۶ ژانویه) گزارش دادند زغال کک استرالیا احتمالاً گرانتر از مواد خام مغولستان یا فدراسیون روسیه است. با این حال، کلاید راسل مقاله نویس روزنامه خبری رویترز گزارش داد که روسیه ظرفیت محدودی برای عرضه زغال کک در حجم زیاد دارد. همچنین بررسی ها نشان می دهد حمل و نقل زغال کک از استرالیا به کارخانه های فولادی ساحلی نسبت به مغولستان آسان تر می باشد.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، دولت چین تصمیم گرفته است تا در پایان سال ۲۰۲۲ تعرفه واردات کک و زغال سنگ حرارتی را به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی بررسی کند. از اول آوریل ۲۰۲۳، نرخ مالیات واردات زغال کک ۳ درصد و زغال سنگ مورد استفاده برای تولید انرژی ۶ درصد خواهد بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.