جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    بهمن ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « دی   اسفند »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت محصولات فولادی نورد شده در اوکراین

    شناسه : 73686 04 بهمن 1401 - 12:00
    با توجه به افزایش نرخ دلار و پیامدهای حاصل از جنگ بین روسیه و اوکراین، قیمت محصولات فولادی نورد شده در اوکراین در سال 2022 افزایش یافت.
    افزایش قیمت محصولات فولادی نورد شده در اوکراین
    پ
    پ

    با توجه به افزایش نرخ دلار و پیامدهای حاصل از جنگ بین روسیه و اوکراین، قیمت محصولات فولادی نورد شده در اوکراین در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

    * بررسی قیمت محصولات فولادی نورد شده در اوکراین

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، آقای Anna Gontarenko سرپرست اجرایی انجمن مرکز ساختمانی فولاد اوکراین (USCC) در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) اعلام کرد قیمت محصولات فولادی نورد شده در اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) اعلام کردند جهش شدید قیمت محصولات فولادی نورد شده در ژانویه تا ماه می ۲۰۲۲ اتفاق افتاد که عمدتاً به دلیل افزایش قابل توجه نرخ دلار بود.

    آقای Anna Gontarenko سرپرست اجرایی انجمن مرکز ساختمانی فولاد اوکراین (USCC) اظهار کرد:

    با توجه به اشغال ظرفیت های تولید بزرگترین کارخانه های فولاد مستقر در اوکراین و همچنین افزایش قابل توجه نرخ دلار، در سال ۲۰۲۲ قیمت محصولات فولادی نورد شده و بر این اساس قیمت سازه های فولادی افزایش یافت. این در حالی است که حدود دو سوم از هزینه ساخت سازه های فولادی برای تهیه محصولات فولادی نورد شده در نظر گرفته می شود.  

    معامله گران در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) اعلام کردند جهش اصلی قیمت محصولات فولادی نورد شده در ژانویه تا ماه می ۲۰۲۲ رخ داد و هزینه اکثر اقلام در مجموعه محصولات فولادی نورد شده بیش از ۳۹ درصد افزایش یافت. اما بررسی ها نشان می دهد از آگوست ۲۰۲۲، قیمت آهن و فولاد نورد شده شروع به کاهش کرد و در پایان سال، ارزش آن در hryvnia به طور متوسط به میزان یک چهارم افزایش یافت.

    آقای Anna Gontarenko سرپرست اجرایی انجمن مرکز ساختمانی فولاد اوکراین (USCC) در ادامه تصریح کرد:

    به طور کلی، روند فعلی کاهش قیمت محصولات فولادی نورد شده در سراسر جهان حاکم است و نه تنها تولیدکنندگان فولاد اوکراین، بلکه اروپایی ها را نیز نگران می کند. در نتیجه بررسی ها نشان می دهد تقاضا برای فولاد نورد شده در اوکراین از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین در مقیاس کامل کاهش یافته است.

    سرپرست اجرایی انجمن مرکز ساختمانی فولاد اوکراین (USCC) همچنین گفت:

    تا پایان بهار ۲۰۲۲، تولیدکنندگان سازه های فولادی عمدتاً سفارشات قبل از جنگ را تکمیل کرده بودند و تولیدکنندگان تا حدی سفارش های رزرو شده داشتند. پس از از بین رفت اشغال بخشی از اراضی اوکراین، افزایش جزئی تقاضا به دلیل بازسازی یا حفاظت از ساختمان ‌ها یا سازه ‌های تخریب شده مشاهده شد.

    معامله گران در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) اعلام کردند امروزه، بی ثباتی تامین برق تاثیر قابل توجهی بر تولید کنندگان سازه های فولادی دارد، زیرا نمی توان تمام فرآیندهای تولید را با بهره برداری از ژنراتورها تضمین کرد. با این حال بررسی ها نشان می دهد شرکت ها فرصت هایی را پیدا می کنند که متوقف نشوند و محصولات را به موقع به مشتریان ارسال کنند.

    به طور کلی بررسی ها نشان می دهد رئیس USCC چشم انداز صنعت را در سال ۲۰۲۳ مثبت ارزیابی می کند، زیرا دوره بهبود نیاز به راه حل های موثر و سریع دارد. در نتیجه این مورد دقیقاً همان چیزی است که پروژه های مبتنی بر سازه های فولادی را می توانند ارائه دهند.

    آقای Anna Gontarenko همچنین اظهار کرد:

    پس از اتمام جنگ بین روسیه و اوکراین، یک دوره بازیابی طولانی وجود خواهد داشت و مقدار قابل توجهی فولاد و مواد مرتبط، و همچنین نقشه برداری ماهرانه، خدمات طراحی و نصب برای بازیابی مورد نیاز خواهد بود. بنابراین باید توجه داشت که صنعت ساخت و ساز فولاد کاملا برای این کار آماده است.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، فولادسازان اوکراینی در سال ۲۰۲۲ صادرات محصولات فولادی  تخت نورد شده را به ۱.۶۳ میلیون تن رساندند. این در حالی است که فولادسازان اوکراینی میزان صادرات محصولات فولادی  تخت نورد شده را در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۳ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۱ کاهش دادند.

    بررسی ها نشان می دهد درآمد فولادسازان اوکراینی از صادرات محصولات فولادی  تخت نورد شده با ۷۳.۵ درصد کاهش در سال ۲۰۲۲ به ۱.۳۵ میلیارد دلار رسید. همچنین بررسی ها نشان داد میزان صادرات محصولات فولادی طویل در سال ۲۰۲۲ به ۷۴۸.۹۵ هزار تن رسیده است. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی طویل از اوکراین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۵۹.۷ درصدی را تجربه کرده است.  همچنین بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی نیز، میزان محموله های محصولات فولادی طویل تحویل داده شده از اوکراین نیز در سال ۲۰۲۲ دارای ارزش ۶۹۳.۵۳ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۵۵ درصد کاهش یافته بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.