جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    بهمن ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « دی   اسفند »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش صادرات محصولات فولادی از هند

    شناسه : 73702 04 بهمن 1401 - 15:00
    با توجه به افزایش هزینه انرژی و کاهش تقاضا، میزان صادرات محصولات فولادی از هند در سال 2022 کاهش یافت که با لغو مالیات صادرات در نوامبر 2022، ممکن است از ماه آینده افزایش یابد.
    کاهش صادرات محصولات فولادی از هند
    پ
    پ

    با توجه به افزایش هزینه انرژی و کاهش تقاضا، میزان صادرات محصولات فولادی از هند در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت که با لغو مالیات صادرات در نوامبر ۲۰۲۲، ممکن است از ماه آینده افزایش یابد.

    * بررسی میزان صادرات محصولات فولادی از هند در سال ۲۰۲۲

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، فولادسازان هندی در سال ۲۰۲۲ میزان صادرات محصولات فولادی (نورد شده و محصولات نیمه ساخته) را به ۱۰.۴۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان محصولات فولادی صادر شده از هند حدود  43 درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. همچنین بررسی ها نشان داد در دسامبر ۲۰۲۲، میزان صادرات محصولات فولادی از هند شاخص با ۴۰ درصد کاهش در سال به ۰.۶۶ میلیون تن رسید.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۳ ژانویه) گزارش دادند بخش فولاد کشور هند به طور جدی از اعمال ۱۵ درصد مالیات صادراتی محصولات فولادی نهایی در ماه می گذشته متاثر شد. باید توجه داشت که مالیات صادراتی محصولات فولادی نهایی در نوامبر ۲۰۲۲ لغو شد که امکان افزایش حجم صادرات را در ماه آینده فراهم کرد.

    به نقل از چندین منبع خبری، کاهش شاخص ها و قیمت های محصولات فولادی هند ناشی از کاهش تقاضا در بازار جهانی بوده است. به ویژه بررسی ها نشان می دهد عرضه فولاد به اتحادیه اروپا توسط کارخانه های فولاد مستقر در هند در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل از آن ۴۲ درصد کاهش یافته و به ۲.۵۴ میلیون تن رسیده است. همچنین باید توجه داشت ویتنام که در سال ۲۰۲۱ جزو سه واردکننده بزرگ محصولات فولادی از هند بود، در سال ۲۰۲۲ خرید محصولات فولادی از هند را ۲۸ درصد کاهش داد و به ۱.۱۶ میلیون تن رساند.

    بر اساس پیش بینی های فعالان بازار، میزان صادرات محصولات فولادی هند باید در کوتاه مدت و بلند مدت افزایش یابد. بررسی اخبار نشان می دهد به طور خاص، یک سیگنال مثبت برای کارخانه‌ های فولاد کشور بازگشت خریداران اروپایی است که به دنبال پر کردن ذخایر هستند. علاوه بر این، خوش بینی محتاطانه ای نسبت به تقاضا و قیمت های داخلی و جهانی در بازار آهن هند وجود دارد.

    طبق گزارش وب سایت خبری Argus.Media، تقاضای فولاد در هند در سال ۲۰۲۳ از پروژه‌ های زیرساختی بزرگ حمایت می ‌کند، علاوه بر این، انتظار می‌ رود تقاضا برای خودرو رشد کند. همچنین باید توجه داشت که بهبود صادرات نیز پیش بینی می شود، اما سطح عرضه به تقاضا در بازارهای خارجی به ویژه اروپا بستگی دارد. بررسی ها نشان می دهد این احتمال وجود دارد که کارخانه های فولادی مستقر در کشور تا سال مالی ۲۰۲۳/۲۰۲۴ ظرفیت های اضافی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تنی را برای تولید محصولات فولادی بیشتر راه اندازی کنند.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، هند در روند مذاکره برای یک توافق تجاری جدید، به دنبال کاهش سهمیه ها و مالیات تجاری واردات فولاد به اتحادیه اروپا خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد در سال گذشته، طرفین قرارداد هند و اتحادبه اروپا مذاکرات بر سر یک توافقنامه تجارت آزاد را از سر گرفتند که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ تکمیل شود. همچنین انتظار می ‌رود که هند در طول این مذاکرات نگرانی‌ های خود را در مورد تعرفه کربن پیشنهادی اتحادیه اروپا (CBT) مطرح کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.