سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    بهمن ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « دی   اسفند »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد

    کاهش قیمت گاز طبیعی مورد استفاده در صنعت در کشور ترکیه

    شناسه : 73952 11 بهمن 1401 - 14:00
    با توجه به تأثیر جنگ در اوکراین و افزایش هزینه های انرژی، دولت ترکیه قیمت گاز طبیعی مورد استفاده در صنعت را کاهش داد.
    کاهش قیمت گاز طبیعی مورد استفاده در صنعت در کشور ترکیه
    پ
    پ

    با توجه به تأثیر جنگ در اوکراین و افزایش هزینه های انرژی، دولت ترکیه قیمت گاز طبیعی مورد استفاده در صنعت را کاهش داد.

    * بررسی قیمت گاز طبیعی مورد استفاده در صنعت ترکیه

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، در بیانیه مطبوعاتی شرکت خط لوله نفت ترکیه (BOTAŞ) بیان شده است که این شرکت از ۱ فوریه ۲۰۲۳، قیمت عمده فروشی گاز طبیعی مورد استفاده در شرکت های صنعتی بزرگ را بین ۱۳.۳ تا ۱۷.۲ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ کاهش می دهد.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۳۰ ژوئیه) اعلام کردند قیمت ‌های پایین ‌تر گاز طبیعی به تولید کنندگان محصولات فولادی مستقر در ترکیه که رقابت ‌پذیری آنها در سطح پایینی قرار دارد، کمک خواهد کرد.

    به نقل از برخی منابع خبری، قیمت فروش گاز طبیعی برای صنعت ترکیه در فوریه ۲۰۲۳ در مجموع  24.8 تا ۳۸.۴ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ کاهش می یابد.

    معامله گران در روز دوشنبه (۳۰ ژوئیه) گزارش دادند کاهش قیمت گاز طبیعی برای فولادسازان مستقر در ترکیه که رقابت پذیری آنها کاهش یافته است، به دلیل بالا بودن هزینه های فولادسازان محلی در مقایسه با فولادسازان مشابه مستقر در اتحادیه اروپا، بسیار کمک کننده خواهد بود.

    علاوه بر این بریخ تاجران اعلام کردند شرکت خط لوله نفت ترکیه (BOTAŞ) قیمت عمده فروشی گاز طبیعی برای تولید کنندگان برق مستقر در این کشور را در فوریه ۲۰۲۳ حدود ۱۶.۶۷ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۲ کاهش خواهد داد.

    شرکت خط لوله نفت ترکیه (BOTAŞ) اعلام کرد که از فوریه ۲۰۲۳، ترکیه کمترین قیمت گاز طبیعی را در بین کشورهای اروپایی خواهد داشت.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، تنظیم کننده بازار انرژی ترکیه در پایان سال ۲۰۲۲، کاهش ۱۶ درصدی قیمت برق برای مصرف کنندگان صنعتی را اعلام کرده است. بررسی ها نشان می دهد تنظیم کننده بازار انرژی همچنین حداکثر قیمت برق در بازار آزاد را از ۴.۸ هزار لیر در مگاوات ساعت در اکتبر ۲۰۲۲ به ۴.۲ هزار لیر در مگاوات ساعت در فوریه ۲۰۲۳ کاهش خواهد داد.

     همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۳۰ ژوئیه) گزارش دادند از سپتامبر ۲۰۲۲، ترکیه قیمت برق و گاز این صنعت را ۵۰ درصد افزایش داده است. باید توجه داشت که سازمان نظارتی مستقر در ترکیه، افزایش قیمت برق را به افزایش قیمت انرژی به ویژه تحت تأثیر جنگ در اوکراین مرتبط دانست.

    آقای ویسل یایان، مدیر عامل انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) اظهار کرد:

    سهم هزینه های انرژی در بخش فولاد ترکیه افزایش یافته و به ۲۸ تا ۳۰ درصد از کل هزینه های تولید فولاد رسیده است. باید توجه داشت که علت افزایش هزینه های انرژی در بخش فولاد ترکیه افزایش قیمت گاز و برق بوده است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۳۰ ژوئیه) اعلام کردند نرخ بهره برداری از ظرفیت صنعت فولاد ترکیه از ۷۵ درصد به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است زیرا تولیدکنندگان شیفت کاری خود را کاهش داده یا فعالیت خود را تعطیل کرده اند.

    در نتیجه به نقل از برخی تاجران، دلایل گفته شده باعث شد میزان محصولات فولادی تولید شده در ترکیه در سال ۲۰۲۲ به ۳۵.۱ میلیون تن برسد. این در حالی است که میزان محصولات فولادی تولید شده در ترکیه در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۲.۹ درصدی همراه بوده است.

    معامله گران در روز دوشنبه (۳۰ ژوئیه) گزارش دادند انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه (TCUD) انتظار کاهش ۱۳ درصدی تولید فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۳ را دارد و کارخانه ‌های این کشور به دلیل هزینه‌ های بالای انرژی احتمال توقف تولید را در سال ۲۰۲۳ بررسی می‌ کنند.

    GMK

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.