شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    فروردین ۱۳۹۵
    ش ی د س چ پ ج
    « اسفند   اردیبهشت »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    افزایش ۱۰ درصدی تولید کنسانتره مس در سال گذشته

    شناسه : 744 27 فروردین 1396 - 6:34

    تولید کنسانتره مس کشور طی ۱۲ ماهه سال ۹۵، رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرد.

    پ
    پ

    به گزارش مرکز فولاد ایرانیان و به نقل از ایمیدرو، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان اسفندماه سال قبل، یک میلیون و ۷۲ هزار و ۸۶۴ تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال ماقبل، ۹۷۹ هزار و ۶۵۰ تن بود.

    میزان تولید کنسانتره این شرکت ها در اسفندماه، ۹۰ هزار و ۷۶۹ تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۸۵ هزار و ۸۱۲ تن)، ۶ درصد رشد نشان می دهد.

    از ابتدای فروردین تا پایان اسفند سال ۹۵، مجتمع های «مس سرچشمه» و «مس میدوک»، ۲۲۵ هزار و ۷۵ تن «مس آند» و ۱۹۳ هزار و ۲۸ تن «مس کاتد» تولید کردند که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳ درصد کاهش و یک درصد رشد نشان می دهد. میزان تولید این محصولات (مس آند و مس کاتد) طی اسفندماه نیز به ترتیب ۱۷ هزار و ۳۲۵ تن و ۲۰ هزار و ۲۴ تن بود.

    همچنین طی ۱۲ ماهه سال ۹۵، مجتمع مس سرچشمه ۵۹۲۱ تن «کنسانتره مولیبدن» و مس سونگون ۱۱۵۱ تن مولیبدن تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (۶۰۰۸ تن کنسانتره مولیبدن و ۶۹۲ تن مولیبدن)، به ترتیب یک درصد کاهش و ۶۶ رشد نشان می دهد.

    ۳ مجتمع مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک طی ۱۲ ماهه گذشته، ۴۸ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۵۸۳ تن سنگ سولفیدی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۴ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۷۰۷ تن بود که نشان دهنده افزایش ۹ درصدی تولید این محصول است. میزان تولید سنگ سولفیدی در اسفند ماه نیز ۳ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۵۳۶ تن اعلام شد که حاکی از رشد ۲ درصدی این محصول در ماه یاد شده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.