سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    فروردین ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « اسفند   اردیبهشت »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    26272829  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد

    کاهش قیمت گاز طبیعی برای شرکت های صنعتی ترکیه

    شناسه : 75048 16 فروردین 1402 - 10:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت گاز طبیعی برای شرکت های صنعتی ترکیه از آوریل 2023 حدود 20 درصد کاهش خواهد یافت.
    کاهش قیمت گاز طبیعی برای شرکت های صنعتی ترکیه
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت گاز طبیعی برای شرکت های صنعتی ترکیه از آوریل ۲۰۲۳ حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

    * بررسی قیمت گاز طبیعی برای شرکت های صنعتی ترکیه

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، شرکت خط لوله نفت ترکیه (BOTAŞ) قیمت عمده گاز طبیعی برای شرکت های صنعتی بزرگ مستقر در ترکیه را از اول آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل ۲۰.۰۱ درصد کاهش می دهد. باید توجه داشت که این امر در بیانیه مطبوعاتی BOTAŞ ذکر شده است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۳ آوریل) اعلام کردند کاهش قیمت ذکر شده برای گاز طبیعی ترکیه سومین کاهش قیمت گاز این کشور در سال ۲۰۲۳ است. بررسی ها نشان می دهد در ماه فوریه ۲۰۲۳ گاز طبیعی مورد استفاده برای شرکت های صنعتی بین ۱۳ تا ۱۷ درصد و در ماه مارس ۲۱ تا ۲۶ درصد کاهش قیمت پیدا کرد.

    علاوه بر این برخی منابع خبری نقل کردند شرکت خط لوله نفت ترکیه (BOTAŞ) قیمت عمده گاز طبیعی برای تولید کنندگان برق را در ماه مارس ۱۶.۶۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد.

    در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۳ آوریل) گزارش دادند در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۲، زمانی که قیمت گاز در ترکیه به اوج خود رسید، قیمت عمده گاز طبیعی برای شرکت های صنعتی ترکیه تا مارس ۲۰۲۳ بین ۵۲.۴۳ تا ۶۳.۶۳ درصد و برای تولیدکنندگان برق ۵۱.۵۲ درصد کاهش یافته است.

    بررسی ها نشان می دهد در بیانیه مطبوعاتی شرکت خط لوله نفت ترکیه (BOTAŞ) آمده است که پس از تعدیل قیمت اعلام شده برای گاز طبیعی، کمترین قیمت گاز طبیعی در بین کشورهای اروپایی برای کشور ترکیه اعمال می شود.

    به نقل از برخی تاجران، در پایان ژانویه ۲۰۲۳، شرکت خط لوله نفت ترکیه (BOTAŞ) اعلام کرد که از اول فوریه ۲۰۲۳، قیمت عمده گاز طبیعی را برای شرکت های بزرگ صنعتی حدود ۱۳.۳ تا ۱۷.۲ درصد کاهش می دهد. در نتیجه پس از اعلام این خبر، تعدیل قیمت گاز طبیعی مورد استفاده در شرکت های صنعتی در ماه مارس انجام شد و قیمت این ماده به اندازه ۲۰.۹۵ تا ۲۶.۱۲ درصد کاهش یافت.

    علاوه بر این معامله گران در روز دوشنبه (۳ آوریل) گزارش دادند در پایان سال ۲۰۲۲، تنظیم کننده بازار انرژی ترکیه از کاهش ۱۶ درصدی قیمت برق برای مصرف کنندگان صنعتی خبر داد. این وزارتخانه همچنین حداکثر قیمت برق در بازار آزاد را از ۴.۸ هزار لیر در مگاوات ساعت به ۴.۲ هزار لیر در مگاوات ساعت کاهش داد.

    اخیراً رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که از اول آوریل ۲۰۲۳ قیمت برق برای همه مصرف کنندگان ۱۵ درصد دیگر کاهش می یابد.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، ترکیه در سپتامبر ۲۰۲۲ قیمت برق و گاز مورد استفاده در شرکت های صنعتی را ۵۰ درصد افزایش داده است. بررسی ها نشان می دهد سازمان نظارتی افزایش قیمت برق را به افزایش قیمت انرژی به ویژه تحت تأثیر جنگ در اوکراین مرتبط می داند.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۳ آوریل) اعلام کردند سهم هزینه های انرژی در بخش فولاد ترکیه با توجه به افزایش هزینه گاز و برق به ۲۸ تا ۳۰ درصد از کل هزینه های تولید فولاد افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد نرخ بهره برداری از ظرفیت صنعت فولاد ترکیه از ۷۵ درصد به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است زیرا تولیدکنندگان شیفت کاری خود را کاهش داده یا فعالیت خود را تعطیل کرده اند.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید فولاد ترکیه در سال ۲۰۲۲ به ۳۵.۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید این محصول در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱۲.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد TCUD انتظار داشت میزان تولید فولاد در ترکیه در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۳ درصد کاهش یابد. باید توجه داشت که فولادسازان مستقر در ترکیه در طول سال ۲۰۲۲ حدود ۱۹.۶ میلیون تن فولاد صادر کردند که ۱۷.۷ درصد کمتر از مقدار فولاد صادر شده در سال قبل می باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.