چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت سنگ آهن چین به بیش از ۱۱۰ دلار

    شناسه : 76599 20 خرداد 1402 - 12:00
    با توجه به بررسی های انجام شده، قیمت سنگ آهن چین برای دومین هفته متوالی، روند صعودی داشته و به 114 دلار در هر تن رسید.
    افزایش قیمت سنگ آهن چین به بیش از ۱۱۰ دلار
    پ
    پ

    با توجه به بررسی های انجام شده، قیمت سنگ آهن چین برای دومین هفته متوالی، روند صعودی داشته و به ۱۱۴ دلار در هر تن رسید.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط  Nasdaq در روز جمعه (۹ ژوئن) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۲ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳ به  ۸۱۲ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۱۴.۰۳ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۹ ژوئن) نسبت به هفته قبل ۵.۷ درصد افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد که قیمت‌ کالاها در چین با امید به اینکه این کشور شروع به اجرای سیاست ‌هایی برای تحریک اقتصاد کند پشتیبانی می ‌شود.

    فعالان بازار گزارش دادند معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژوئن در بورس سنگاپور در روز جمعه (۹ ژوئن) در محدوده  112.65 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۲ ژوئن حدود ۸.۲ درصد افزایش یافته است.  

    شکل زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور چین را در هفته ۲ تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    به نقل از چندین منبع خبری، قیمت سنگ آهن چین برای دومین هفته متوالی افزایش یافت زیرا بازار به چشم انداز تقاضا خوش بین بود. بررسی ها نشان می دهد پیش بینی رشد تقاضا در چین در میان نشانه های رو به رشد در بزرگترین تولید کننده فولاد جهان یعنی چین رخ خواهد داد که محرک های اقتصادی بیشتری ارائه می کند.

    در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۹ ژوئن)  گزارش دادند سنگ آهن چین همچنان وضعیت فعلی بازار فولاد را به چالش می کشد. تحلیلگران SP Angel خاطرنشان می کنند که معامله گران روی یک بسته محرک گسترده تر و اساسی تر برای اقتصاد چین در آینده شرط بندی می کنند.

    به نقل از برخی تاجران، در هفته منتهی به روز جمعه (۹ ژوئن) دولت کشور چین از قبل نرخ بهره سپرده‌ های یوان را کاهش داد تا هزینه‌ های استقراض شرکت ‌ها را کاهش داده و وضعیت بخش مالی و اقتصاد را در کل تسهیل کند. باید توجه داشت که این اقدام می تواند آغاز یک محرک پولی فعال تر برای بازار سنگ آهن این کشور باشد.

    تحلیل گران Citi اعلام کردند با توجه به شاخص ‌های کلان نا امیدکننده اخیر، این سوال کلیدی باقی می ‌ماند که آیا پکن فشار کافی را احساس کرده و آیا دولت آماده است تا از بهبود خود به خودی برای تحریک اقتصاد فاصله بگیرد یا خیر.

    همچنین معامله گران در روز جمعه (۹ ژوئن) اعلام کردند قیمت سنگ آهن چین در کوتاه مدت احتمالاً افزایش می یابد زیرا بازار همچنان انتظار دارد چین اقتصاد را تحریک کند. اما باید توجه داشت که این پویایی مثبت ناشی از امیدهای مشاهده شده تا الان در این کشور می باشد.

    به نقل از چندین منبع خبری، رشد بلندمدت مصرف سنگ آهن و قیمت های بازار چین مستلزم اقدامات بیشتر برای بهبود اقتصادی است.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ به ۴۸۰.۷۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت.

    به نقل از چندین منبع خبری، چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود  96.17 میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که نسبت به آوریل ۲۰۲۳ حدود ۶.۳ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در می ۲۰۲۳ حدود ۳.۹ درصد نسبت به می ۲۰۲۲ رشد داشته است.

    GMK

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.