شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات زغال کک به چین

    شناسه : 77076 03 تیر 1402 - 15:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات زغال کک به چین در ژانویه تا می 2023 حدود 77.6 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.
    افزایش واردات زغال کک به چین
    پ
    پ

     با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات زغال کک به چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۷۷.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

    * بررسی واردات زغال کک به چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری کالانیش با استناد به داده های اداره اصلی گمرک گزارش می دهد در ژانویه تا می ۲۰۲۳، چین واردات زغال کک را به ۳۷.۳۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات زغال کک به چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۷۷.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۳ ژوئن) اعلام کردند میانگین قیمت خرید مواد اولیه در چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۱۹۶ دلار در تن بود که ۳۰.۵ درصد کمتر از قیمت اعلام شده در ژانویه تا می ۲۰۲۲ بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، صنعت چین در ماه می حدود ۶.۷۲ میلیون تن زغال کک را وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات زغال کک به چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۱۹.۸ درصد کمتر از آوریل ۲۰۲۳ و ۴۷.۵ درصد بیشتر از می سال گذشته بوده است. بررسی ها نشان می دهد در ماه آوریل ۲۰۲۳، شاخص واردات زغال کک به چین نسبت به سال قبل ۹۷ درصد افت داشته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند تامین کنندگان اصلی مواد اولیه برای پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳ کشورهای مغولستان، روسیه، کانادا و آمریکا بودند. بررسی ها نشان می دهد استرالیا با سهم بازار تنها ۲.۲ درصد در رتبه ششم قرار گرفت.

    به نقل از برخی تاجران، میانگین قیمت محموله های زغال کک وارد شده به چین در می ۲۰۲۳ به ۱۷۹ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که میانگین قیمت محموله های زغال کک وارد شده به چین در می ۲۰۲۳ نسبت به آوریل ۹.۷ درصد و نسبت به می ۲۰۲۲ حدود ۳۶.۸ درصد افت داشته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند مغولستان و روسیه در ماه می پیشتازی را در زمینه عرضه حفظ کردند، اگرچه عرضه آنها نسبت به ماه قبل حدود یک چهارم کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد کانادا و استرالیا به ترتیب بیش از ۷۰ و ۶۳ درصد از محموله ها را نسبت به ماه قبل افزایش دادند که تامین کنندگان ایالات متحده و اندونزی را به جایگاه های چهارم و ششم رساند.

    صنعت فولاد چین به عنوان بخشی از جاه طلبی های چین برای دستیابی به بی طرفی کربن تا سال ۲۰۶۰ در نظر دارد مصرف زغال کک در تولید فولاد را ۲۰ تا ۲۵ درصد طی ۷ سال آینده کاهش دهد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در سال ۲۰۲۲، تولید زغال کک در چین به ۶۷۶ میلیون تن رسید و ۶۴ میلیون تن دیگر از مواد اولیه مورد نیاز به این کشور وارد شد.

    فعالان بازار اعلام کردند به دلیل وابستگی شدید تولید فولاد کوره بلند به مصرف زغال سنگ، صنعت فولاد چین حدود ۲۰ درصد از کل انتشار کربن سالانه این کشور را تشکیل می دهد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.