سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    قیمت سنگ آهن چین افزایش یافت!

    شناسه : 77179 05 تیر 1402 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین به دلیل بهبود حاشیه های فولاد چین و خوش بینی ناشی از عوامل محرک افزایش یافت.
    قیمت سنگ آهن چین افزایش یافت!
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین به دلیل بهبود حاشیه های فولاد چین و خوش بینی ناشی از عوامل محرک افزایش یافت.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، قیمت سنگ آهن در بازار اسپات چین در هفته ‌های اخیر به دلیل امید به محرک‌ های بیشتر از سوی پکن و نگرانی‌ ها مبنی بر اینکه احتمالاً روند شاخص ‌های اقتصادی نرم ادامه خواهد یافت، افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۵ ژوئن) اعلام کردند چین بیش از ۷۰ درصد از حجم کل سنگ آهن دریایی جهان را خریداری می کند و کمی بیش از نیمی از فولاد جهان را تولید می کند. در نتیجه عوامل ذکر شده شرایط اقتصادی این کشور را برای چشم انداز مواد خام اصلی فولاد کلیدی می کند.

    به نقل از چندین منبع خبری، قیمت قراردادهای سنگ آهن معامله شده در سنگاپور در روز جمعه (۲۳ ژوئن) به ۱۱۳.۴۲ دلار در هر تن رسید که نسبت به روز قبل اندکی افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت قراردادهای سنگ آهن معامله شده در سنگاپور در روز جمعه حدود ۱۰.۸ درصد نسبت به پایین ترین رقم امسال در ۵ می یعنی ۱۰۲.۳۳ دلار در هر تن، افزایش یافت.

    در این میان معامله گران گزارش دادند خبر منتشر شده مبنی بر اینکه بانک مرکزی چین روز چهارشنبه نرخ وام های کوتاه مدت کلیدی را برای اولین بار در ۱۰ ماه گذشته کاهش داده و نرخ بازپرداخت معکوس هفت روزه را با ۱۰ واحد کاهش به ۱.۹۰ درصد رسانده است، به عنوان محرک فوری برای قیمت سنگ آهن در چین به شمار می رود.

    به نقل از برخی تاجران، کاهش نرخ وام های کوتاه مدت کلیدی توسط بانک مرکزی چین و انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ ‌های وام‌ دهی دیگر، خوش ‌بینی در بازار سنگ آهن چین را برانگیخته است. در نتیجه بررسی ها نشان می دهد پکن در حال اقدام برای تقویت بخش دارایی‌ های در حال رشد است که حدود یک سوم فولاد تولید شده توسط چین را مصرف می ‌کند.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز یک شنبه (۲۵ ژوئن) اعلام کردند امید به بهبود قیمت ها را می توان در قیمت سنگ آهن داخلی مشاهده کرد، زیرا قراردادهای بورس کالای دالیان نسبت به معاملات آتی سنگاپور عملکرد بهتری داشتند.

    به نقل از چندین منبع خبری، قرارداد سنگ آهن مربوط به ماه ژوئیه در بورس کالای دالیان چین با قیمت ۸۰۴ یوان  در هر تن در روز چهارشنبه به پایان رسید که معادل ۱۱۲.۲۹ دلار در هر تن می باشد. بررسی ها نشان می دهد قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین در روز چهارشنبه حدود ۱.۵ درصد نسبت به روز قبل افزایش یافت و حدود ۱۷.۸ درصد بالاتر از پایین ترین سطح پایانی گزارش شده در ۲۵ می یعنی ۶۸۲.۵ یوان در هر تن بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند همچنین برخی از حمایت‌ های اساسی برای قیمت سنگ آهن وجود دارد که مهم‌ ترین آن کاهش موجودی در بنادر چین است.

    بررسی ها نشان می دهد ذخایر بندری سنگ آهن چین تحت نظارت مشاوران SteelHome در هفته منتهی به ۹ ژوئن به ۱۲۶.۲ میلیون تن کاهش یافت. این در حالی است که میزان ذخایر سنگ آهن در بنادر چین در هفته قبل حدود ۱۲۶.۹ میلیون تن گزارش شده بود. باید توجه داشت که میزان ذخایر بندری سنگ آهن چین در هفته منتهی به ۹ ژوئن به پایین ترین سطح خود از جولای سال گذشته رسیده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند یک الگوی فصلی برای موجودی انبارها وجود دارد، زیرا آنها در زمستان محصولات خود را تولید می کنند در حالی که کارخانه های فولاد تولید را محدود می کنند، سپس با افزایش تولید فولاد برای فصل ساخت و ساز در تابستان کاهش می یابد.

    به نقل از برخی منابع خبری، ذخایر سنگ آهن در بنادر چین در هفته منتهی به ۹ ژوئن در سال ۲۰۲۲ به ۱۲۸.۳ میلیون تن رسید که ۱.۶ درصد بالاتر از سطح فعلی می باشد. بررسی ها نشان می دهد اگرچه این افت شدید نسبت به سال گذشته خیلی زیاد نیست، اما نشان می‌ دهد که فضایی برای کارخانه‌ های فولاد وجود دارد که واردات را در سطح قوی نگه دارند و انبارها را خالی نکنند.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند یکی دیگر از شاخص‌ های صعودی در کارخانه‌ های فولاد، افزایش نرخ تولید محصولات فولادی است. داده‌ های انجمن آهن و فولاد چین نشان می ‌دهد که میزان تولید محصولات فولادی توسط کارخانه های فولادی عضو این انجمن در دوره ۱ تا ۱۱ ژوئن آن به ۲.۲۳ میلیون تن در روز افزایش یافته است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در دوره ذکر شده حدود ۶.۵ درصد نسبت به ۲۱ تا ۳۱ می افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، انجمن آهن و فولاد چین همچنین گزارش داد که ذخایر فولاد طی ۱ تا ۱۰ ژوئن ۱۵.۸ میلیون تن بوده که نسبت به ۱۰ روز قبل ۱.۲ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که ذخایر فولاد طی ۱ تا ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱۵ درصدی همراه بوده است.

    نمودار زیر میزان واردات سنگ آهن چین در مقابل قیمت آن را از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    * بررسی داده های اقتصادی موثر بر بازار سنگ آهن چین

    فعالان بازار گزارش دادند مقابله با شاخص ‌های مثبت تقاضای سنگ آهن مجموعه‌ ای از داده‌ های اقتصادی ضعیف است که نشان می ‌دهد بازگشت چین پس از پایان دادن به سیاست سخت ‌گیرانه برای مقابله با کووید صفر در دسامبر ناهموار بوده است.

    اداره ملی آمار چین اعلام کرد تولید صنعتی چین در ماه می نسبت به سال قبل ۳.۵ درصد رشد کرد که از رشد ۵.۶ درصدی در آوریل کاهش یافته است. همچنین تحلیلگران در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند رشد تولید صنعتی چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۳.۶ درصد باشد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند خرده فروشی که نقطه درخشان اقتصاد چین در سه ماهه اول ۲۰۲۳ بود، ۱۲.۷ درصد افزایش یافت و پیش بینی های رشد ۱۳.۶ درصدی را از دست داد. بررسی ها نشان می دهد میزان خرده فروشی چین در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۴ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۲ کاهش یافت.

    به نقل از برخی تاجران، داده های ضعیف ممکن است در واقع جو بازار سنگ آهن را تقویت کند، زیرا سرمایه گذاران منتظر اقدامات محرک بیشتری از طرف پکن هستند. اما برای تداوم هر افزایشی، لازم است محرک ها به تقاضای واقعی فولاد در ماه های آینده تبدیل شوند.

    در این میان تحلیل گران بازار اعلام کردند اشتهای چین برای واردات سنگ آهن احتمالاً در محدوده نسبتاً محدود ۹۰ تا ۱۰۳ میلیون تن در ماه باقی خواهد ماند که از ژوئیه ۲۰۲۲ ادامه داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، تحلیلگران کالایی Kpler پیش بینی کرده اند میزان واردات سنگ آهن در ماه ژوئن حدود ۹۸ میلیون تن باشد که کمی بیشتر از رقم رسمی اعلام شده توسط گمرک یعنی ۹۶.۱۸ میلیون در ماه می باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.