چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    ترکیه به بزرگترین خریدار کویل نورد گرم فولادی چین تبدیل شد

    شناسه : 77312 11 تیر 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات کویل نورد گرم فولادی چین به ترکیه در ماه می حدود 10 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.
    ترکیه به بزرگترین خریدار کویل نورد گرم فولادی چین تبدیل شد
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات کویل نورد گرم فولادی چین به ترکیه در ماه می حدود ۱۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.

    * بررسی میزان صادرات کویل نورد گرم فولادی از چین

    به گزارش آرتان پرس، با وجود افزایش تعرفه واردات در این کشور، ترکیه در ماه می ۲۰۲۳ به بزرگترین خریدار کویل نورد گرم فولادی چین (HRC) تبدیل شد.

    فعالان بازار در روز جمعه (۳۰ ژوئن) گزارش دادند چین در ماه می ۲۰۲۳ در مجموع ۱.۷۷ میلیون تن کویل نورد گرم فولادی صادر کرد. این در حالی است که میزان صادرات کویل نورد گرم فولادی چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۱۰ درصد بیشتر از آوریل ۲۰۲۳ بوده است. همچنین میزان صادرات کویل نورد گرم فولادی از چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۹ درصد کمتر از مدت مشابه در سال قبل بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان صادرات کویل نورد گرم فولادی از چین به ترکیه در می ۲۰۲۳ حدود ۳۳۵.۸ هزار تن بوده که تقریباً ۱۹ درصد از کل حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.

    یکی از تاجران مستقر در ترکیه اعلام کرد که تقاضا از ترکیه چند ماه پیش به ویژه پس از زلزله ویرانگر در فوریه قوی بوده است. بررسی ها نشان می دهد افزایش تعرفه واردات توسط دولت ترکیه که از اول ماه می پس از دو تاخیر اجرایی شد، تأثیر محدودی بر تقاضا برای مواد چینی داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، خریداران مستقر در ترکیه می توانستند هزینه های اضافی را جذب کنند و اکثر آنها با صادرات مجدد محصولات نهایی ساخته شده با فولاد وارداتی از پرداخت عوارض اجتناب کردند.

    در این میان معامله گران در روز جمعه گزارش دادند به گفته بازرگانان، تقاضای ترکیه برای کویل نورد گرم فولادی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ماه می کاهش یافت. این در حالی است که در هفته های اخیر به دلیل ظهور استعلام ها و معاملات کوچک تقاضای ترکیه نشانه هایی از رشد را نشان داد.

    به نقل از برخی تاجران، حجم کویل نورد گرم فولادی تحویل داده شده از چین به ویتنام که دومین خریدار بزرگ فولاد نورد شده چین در ماه می می باشد، در می ۲۰۲۳ حدود ۲۵۶.۲ هزار تن بوده است. بررسی ها نشان می دهد کاهش کویل نورد گرم فولادی تحویل داده شده از چین به این کشور ناشی از افت قیمت و تقاضای ضعیف در اروپا برای محصولات کویل گالوانیزه گرم ویتنامی بوده است. همچنین باید توجه داشت که کره جنوبی در رتبه سوم قرار دارد و در ماه می ۲۰۲۳  حدود ۱۴۷.۶ هزار تن کویل نورد گرم فولادی از چین وارد کرده است.

    فعالان بازار گزارش دادند در ماه می، چین تقریباً ۹۱.۲ هزار تن کویل نورد گرم فولادی وارد کرد که نسبت به ماه می سال ۲۰۲۲، ۶۵ درصد بیشتر و نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۸ درصد کمتر بوده است.

    قیمت جهانی کویل نورد گرم فولادی در ژوئن ۲۰۲۳ کاهش یافت. باید توجه داشت که چنین روندی به ویژه در بازار اروپا نیز مشاهده می شود که ناشی از هجوم شدید واردات بوده است. بررسی ها نشان می دهد فولادسازان در چین منتظر اقدامات بعدی دولت هستند، در حالی که شرکت های هندی باید به روندهای جهانی و زمان بندی عرضه توجه کنند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.