جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    صادرات محصولات فولادی چین به بالاترین حد خود در ۷ سال گذشته می رسد!

    شناسه : 77334 12 تیر 1402 - 15:00
    با توجه به داده های منتشر شده، صادرات محصولات فولادی از چین در سال 2023 به بالاترین حد خود در 7 سال گذشته خواهد رسید.
    صادرات محصولات فولادی چین به بالاترین حد خود در ۷ سال گذشته می رسد!
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود در ۷ سال گذشته خواهد رسید.

    * پیش بینی میزان صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری reuters اعلام کرد در طول سال ۲۰۲۳، شرکت های فولادی چین صادرات محصولات فولادی را تا ۶۷ تا ۷۷ میلیون تن افزایش خواهند داد که بالاترین میزان در ۷ سال گذشته می باشد. بررسی ها نشان می دهد تنها در ژانویه تا می ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در کشور چین صادرات محصولات فولادی به خارج از کشور را به ۳۶.۴ میلیون تن رساندند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۴۱ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز شنبه (۱ ژوئیه) اعلام کردند میزان صادرات محصولات فولادی از چین با تقاضای داخلی ضعیف و قیمت پایین فولاد حمایت می شود.

    به نقل از چندین منبع خبری، چین می تواند صادرات محصولات فولادی خود را در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش دهد زیرا تقاضای داخلی در حال حاضر به دلیل رکود قابل توجه در بخش ساخت و ساز این کشور آسیب دیده است.

    در این میان معاله گران گزارش دادند فرصت های صادراتی برای فولادسازان چینی به لطف یوان ضعیف تر و قیمت های رقابتی امیدوارکننده است. باید توجه داشت که این عوامل به ارسال مازاد فولاد به مصرف کنندگان خارجی، عمدتا آسیایی و آفریقایی کمک می کند.

    به نقل از برخی تاجران، افزایش تقاضا از طرف آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و آفریقا ناشی از هزینه های انرژی بالاتر در بسیاری از کشورها است که باعث می شود تولید فولاد در مقایسه با قیمت در چین رقابتی تر شود.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان صادرات محصولات فولادی از چین نیز با رشد پروژه ‌های ساخت ‌و ساز تحت حمایت چین در خارج از کشور که قبلاً به دلیل محدودیت ‌های قرنطینه متوقف شده بودند، حمایت می ‌شود.

    آقای Li Peng مدیر خرید در شرکت بین المللی ساختمانی Third Construction اظهار کرد:

    در چند ماه گذشته تقاضا برای محصولات فولادی تخت و مقاطع توخالی تولید شده در چین از طرف اندونزی به دلیل ساخت پروژه های سرمایه گذاری شده توسط شرکت های چینی بسیار قوی بوده است. در عین حال باید توجه داشت که عرضه رو به رشد فولاد چین باعث ضرر تولید کنندگان خارجی شده است.

    آقای Thomas Gutierrez رئیس بخش اطلاعات کالانیش گفت:

    تأثیر عرضه رو به رشد فولاد چین بر بازارهای صادراتی بسیار بد است. باید توجه داشت که تولید کنندگان خارجی فولاد در حال حاضر با مشکلاتی روبرو هستند و افزایش واردات در بسیاری از مناطق منجر به کاهش تولید داخلی شده است.

    فعالان بازار اعلام کردند میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ماه ژوئن کاهش خواهد یافت، اما با افزایش تقاضا از آسیای جنوب شرقی و کره جنوبی، احتمالا در ماه های جولای و آگوست دوباره افزایش خواهد یافت. باید توجه داشت که هند به نوبه خود در حال بررسی وضع تعرفه های جبرانی بر واردات فولاد چین است.

    چین در ژانویه تا می ۲۰۲۲ تولید محصولات فولادی را به ۴۴۵ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در مدت ذکر شده حدود  ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۹۰.۱۲ میلیون تن فولاد در چین تولید شد که ۷.۳ درصد کمتر از می ۲۰۲۲ و ۲.۷ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

    در این میان معاله گران گزارش دادند میزان تولید محصولات فولادی توسط فولادسازان مستقر در چین در ۵ ماه نخست ۲۰۲۳ به ۵۵۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در مدت ذکر شده با رشد ۳.۲ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، در ماه می ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی در چین حدود ۱۱۸.۴۷ میلیون تن ذکر شده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در می ۲۰۲۳ با کاهش ۱.۳ درصدی نسبت به می ۲۰۲۲ و کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.