شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    فولادسازان تمایلی به صادرات محصولاتشان نشان نمی دهند!

    شناسه : 77433 17 تیر 1402 - 9:00
    یک کارشناس صنعت فولاد گفت: با کاهش قیمت‌های صادراتی، تولید کنندگان شمش و سایر مقاطع فولادی دیگر تمایلی برای صادرات ندارند و بیشتر محصولات تولید شده را در بازار داخلی عرضه می‌کنند.
    فولادسازان تمایلی به صادرات محصولاتشان نشان نمی دهند!
    پ
    پ

    یک کارشناس صنعت فولاد گفت: با کاهش قیمت صادراتی فولاد، تولید کنندگان شمش و سایر مقاطع فولادی دیگر تمایلی برای صادرات ندارند و بیشتر محصولات تولید شده را در بازار داخلی عرضه می‌کنند.

    * احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار کامودیتی در آینده‌ای نزدیک

    به گزارش آرتان پرس، نویدرضا مظفری از کارشناسان صنعت فولاد در خصوص آخرین وضعیت صادرات فولاد ایران اظهار داشت: چشم انداز نامناسب تقاضا برای محصولات فولادی و همچنین کاهش قیمت مواد اولیه، به تدریج باعث ریزش قیمت محصولات فولادی شده است.

    وی گفت:

    در این راستا، با کاهش قیمت‌ها در بازار چین، بازارهای فولاد در دیگر نقاط جهان از جمله جنوب شرق آسیا و خلیج فارس نیز دچار کاهش قیمت می‌شوند. این موضوع به وضوح در روزهای اخیر نمایان شده و منجر به کاهش قیمت آهن صادراتی ایران شده است.

    وی افزود:

    همچنین نگرانی‌ها نسبت به تداوم رکود در اقتصاد جهانی افزایش پیدا کرده و بخش بانکی آمریکا عملکرد مثبتی نداشته است، بنابراین انتظار می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار کامودیتی باشیم.

    این کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه میزان تقاضا برای محصولات فولادی در چین کمتر از حد انتظار بوده است، تصریح کرد:

    کاهش قیمت فولاد صادراتی بر قیمت محصولات فولادی در بازار داخل نیز تاثیر گذاشته است. در واقع، عوامل بسیاری بر قیمت آهن آلات و محصولات فولادی تاثیر دارند که یکی از مهم ترین آنها، قیمت صادراتی محصولات فولادی است.

    مظفری در پایان اظهار داشت

    با کاهش قیمت‌های صادراتی، تولید کنندگان شمش و سایر مقاطع فولادی دیگر تمایلی برای صادرات ندارند و بیشتر محصولات تولید شده را در بازار داخلی عرضه می‌کنند. حال باید دید کاهش قیمت‌های جهانی فولاد تا چه اندازه ادامه پیدا می‌کند و سایر عوامل تاثیرگذار بر قیمت آهن از جمله میزان عرضه در بورس کالا و نحوه قیمت گذاری آنها چه تغییراتی پیدا می‌کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.