سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 77475 18 تیر 1402 - 13:00
    با توجه به بررسی های انجام شده، قیمت سنگ آهن چین در میان کاهش تولید فولاد در تانگشان نسبت به هفته قبل 1.05 درصد کاهش یافت.
    کاهش قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به بررسی های انجام شده، قیمت سنگ آهن چین در میان کاهش تولید فولاد در تانگشان نسبت به هفته قبل ۱.۰۵ درصد کاهش یافت.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط  Nasdaq در روز جمعه (۷ ژوئیه) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۳۰ ژوئن تا ۶ ژوئیه ۲۰۲۳ به  ۸۱۲.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۱۲.۱۶ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۷ ژوئیه) نسبت به هفته قبل ۱.۰۵ درصد کاهش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه آگوست در بورس سنگاپور در روز جمعه در محدوده  ۱۰۸.۱ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۳۰ ژوئن حدود ۲.۴ درصد کاهش یافته است.  

    شکل زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور چین را در هفته ۳۰ ژوئن تا ۶ ژوئیه ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    به نقل از چندین منبع خبری، برخی از کارخانه‌ های فولادسازی مجبورند ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود را کاهش دهند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند قیمت سنگ آهن در هفته گذشته در میان اعمال محدودیت ها بر تولید فولاد در شهر تانگشان که مرکز پیشرو فولادسازی کشور چین است، شروع به کاهش کرد.  بررسی ها نشان می دهد برخی از کارخانه ‌های فولادی باید در طول ماه ژوئیه ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت تولید خود را کاهش دهند. باید توجه داشت که این اقدامات برای بهبود کیفیت هوا در منطقه تانگشان انجام می شود.

    به نقل از برخی تاجران، علاوه بر این، گمانه زنی های بازار در مورد مداخله احتمالی دولت در قیمت گذاری نیز بر جو بازار تاثیرگذار بوده است، اما هنوز هیچ اطلاعیه رسمی ارائه نشده است. بررسی ها نشان می دهد قیمت کالاها در چین در هفته گذشته کاهش یافته است. باید توجه داشت اکنون شرایطی وجود دارد که ممکن است یک حادثه در یک معدن سنگ آهن در شمال چین به دلیل مشکلات احتمالی عرضه باعث ایجاد آشفتگی در بازار شود.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند نشانه های افزایش عرضه جهانی سنگ آهن نیز قیمت ها را پایین نگه می دارد. به طور خاص، صادرات مواد خام از برزیل در ژوئن ۲۰۲۳ به ۳۲.۱ میلیون تن رسید، در حالی که میزان صادرات مواد خام از چین در ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۲۳.۰۲ میلیون تن گزارش شده است.

    بررسی ها نشان می دهد جو کلی موجود در صنعت فولاد چین رکود را نشان می دهد و بازار همچنان منتظر محرک های اقتصادی بیشتر از سوی دولت چین می باشد.

    تحلیل گران Mysteel اظهار داشتند:

    قیمت فولاد در چین ممکن است به زودی در میان اعمال احتمالی سیاست ‌های محرک اقتصادی جدید توسط دولت مرکزی در این ماه افزایش یابد، اگرچه ضعیف شدن پایه ‌های بازار فولاد این چشم اندازها را تهدید می ‌کند.

    با این حال فعالان بازار اعلام کردند همانطور که Westpac نشان می دهد، مقامات چینی بعید است که محرک های قابل توجهی را با هدف زیرساخت ها و املاک، همانطور که بازار انتظار دارد، معرفی کنند.

    به نقل از برخی منابع خبری، قیمت سنگ آهن در بلندمدت کاهش می یابد و به حدود ۱۰۰ دلار در هر تن خواهد رسید، زیرا انتظار می رود تقاضا برای این کالا در طول سال ثابت بماند و میزان عرضه افزایش یابد.

    میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ به ۴۸۰.۷۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۹۶.۱۷ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۳.۹ درصد بیشتر از می ۲۰۲۲ و ۶.۳ درصد بیشتر از آوریل ۲۰۲۳ بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.