شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات محصولات فولادی از چین به هند

    شناسه : 77492 20 تیر 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات محصولات فولادی از چین به هند در آوریل تا می 2023 به بالاترین میزان در 6 سال گذشته رسید.
    افزایش واردات محصولات فولادی از چین به هند
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات محصولات فولادی از چین به هند در آوریل تا می ۲۰۲۳ به بالاترین میزان در ۶ سال گذشته رسید.

    * بررسی میزان واردات محصولات فولادی از چین به هند

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری Reuters اعلام کرد هند در آوریل تا می ۲۰۲۳ (آغاز سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴)، واردات محصولات فولادی از چین را به ۲۰۰۰۰۰ متریک تن رساند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی از چین به هند در آوریل تا می ۲۰۲۳ حدود ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بنابراین باید توجه داشت که خرید محصولات فولادی از چین در این مدت به بالاترین حد خود در ۶ سال گذشته رسید. رویترز در این باره گزارش می دهد.

    فعالان بازار اعلام کردند دولت هند در حال بررسی وضع تعرفه جبرانی بر واردات محصولات فولادی از چین در میان افزایش عرضه است. بررسی ها نشان می دهد در ماه آوریل تا می، چین دومین تامین کننده بزرگ فولاد به هند شد و ۲۵ درصد از کل واردات محصولات فولادی به این کشور را به خود اختصاص داد.

    به نقل از چندین منبع خبری، در مجموع، در دو ماه اول سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، هند ۹۰۰ هزار تن محصولات فولادی وارد کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال مالی قبل ۲۷ درصد رشد داشته است. باید توجه داشت که این شاخص بالاترین میزان در سه سال گذشته می باشد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند تولید کنندگان مستقر در چین عمدتاً کویل نورد سرد فولادی یا ورق نورد سرد را به مصرف کنندگان هندی صادر می کردند. باید توجه داشت که این محصولات بخش عمده واردات هند را تشکیل می ‌دهند و ۳۰ درصد از کل عرضه فولاد را به خود اختصاص می دهد.

    به نقل از برخی تاجران، انتظار می رود چین در سال ۲۰۲۳ بیشترین میزان فولاد را از سال ۲۰۱۶ صادر کند، زیرا یوان ضعیف تر و قیمت های رقابتی به ارسال مازاد فولاد در میان تقاضای ضعیف داخلی کمک می کند. بررسی ها نشان می دهد وزارت فولاد هند در حال حاضر به افزایش شدید حضور فولاد چین در بازار واکنش نشان داده و در حال بررسی امکان اعمال تعرفه جبرانی برای واردات محصولات مربوطه است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند بزرگترین صادرکننده محصولات فولادی به هند در ماه آوریل تا می ۲۰۲۳ کشور کره جنوبی با ۴۰۰۰۰۰ تن بوده است. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید فولادسازان مستقر در کره جنوبی ۳۸ درصد از کل واردات هند را به خود اختصاص داده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان صادرات محصولات فولادی از هند در ماه آوریل تا می ۲۰۲۳ به ۱.۶ میلیون تن رسید. بررسی ها نشان می دهد مصرف کنندگان اصلی محصولات فولادی تولید شده در هند شامل ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، نپال و بریتانیای کبیر هستند.

    فعالان بازار اعلام کردند در آوریل تا می ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی در کشور هند به ۲۲.۴ میلیون تن رسید.  این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در کشور هند در مدت ذکر شده نسبت به آوریل تا می ۲۰۲۲ با ۶ درصد افزایش همراه بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، میزان مصرف محصولات فولادی نهایی در ۵ ماه نخست سال ۲۰۲۳ به ۲۰.۳ میلیون تن رسید که ۸ درصد بیشتر از مت مشابه در سال قبل بوده و بالاترین میزان در ۶ سال گذشته می باشد.

    انجمن فولاد هند در آوریل ۲۰۲۳ برای مداخله در وضعیت رشد واردات فولاد از وزارت مربوطه درخواست کرد. بررسی ها نشان می دهد فولادسازان کشور خواستار اعمال مجدد عوارض ضد دامپینگ برای انواع خاصی از محصولات تخت و مفتولی شدند. باید توجه داشت که محصولات تخت شامل محصولات نورد گرم دارای پوشش، محصولات نورد سرد و محصولات دارای پوشش رنگی می باشد.  همانطور که در فراخوان آمده است، اکثر این محصولات در حجم بالا به کشور هند تحویل داده شده است و عمدتاً از چین، کره، ژاپن و فدراسیون روسیه وارد شده است. در نتیجه این عوامل بر قیمت ها و تقاضا در بازار داخلی تأثیر گذاشته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.