جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش مالیات بر ارزش افزوده محصولات فولادی ترکیه

    شناسه : 77570 21 تیر 1402 - 15:00
    با توجه به داده های منتشر شده، ریاست جمهوری ترکیه تصمیم گرفت مالیات بر ارزش افزوده محصولات فولادی را به 20 درصد افزایش دهد.
    افزایش مالیات بر ارزش افزوده محصولات فولادی ترکیه
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، ریاست جمهوری ترکیه تصمیم گرفت مالیات بر ارزش افزوده محصولات فولادی را به ۲۰ درصد افزایش دهد.

    * بررسی میزان مالیات بر ارزش افزوده محصولات فولادی در ترکیه

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری کالانیش اعلام کرد ترکیه بر اساس تصمیم ریاست جمهوری از ۱۰ جولای ۲۰۲۳ مالیات بر ارزش افزوده محصولات فولادی را از ۱۸ درصد به ۲۰ درصد افزایش خواهد داد.

    فعالان بازار اعلام کردند افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای فعالان بازار غافلگیرکننده بود و بر عدم اطمینان بیشتر و ابهام در بازار فولاد کشور افزود.

    به نقل از چندین منبع خبری، در حال حاضر فعالیت بازار محصولات فولادی ترکیه به دلیل تعطیلات ملی کم است که منجر به کاهش قیمت ها می شود. بررسی ها نشان می دهد چشم انداز بهبود تقاضا پس از تعطیلات آخر هفته در ترکیه، حتی در سطوح فعلی قیمت فولاد کم است و افزایش مالیات بر ارزش افزوده مستلزم افزایش آنها خواهد بود.

    در این میان تحلیل گران بازار اعلام کردند بازار قراضه فولادی ترکیه نیز هفته گذشته فعال نبوده است. باید توجه داشت که کارخانه های فولادی مستقر در ترکیه خرید مواد اولیه را به دلیل فروش ضعیف فولاد متوقف کرده اند. در عین حال بررسی ها نشان می دهد برخی از تامین کنندگان اروپایی قصد دارند پیشنهادات مورد نظر خود را افزایش دهند. این در حالی است که فولادسازان ترکیه اطمینان دارند با در نظر گرفتن وضعیت بازار فولاد، قیمت قراضه فولادی ترکیه در آینده نزدیک افزایش نخواهد یافت.

    به نقل از برخی تاجران، بنابراین در کوتاه مدت، بازار فولاد ترکیه همچنان از فروش ضعیف فولاد در بازارهای داخلی و خارجی رنج خواهد برد، زیرا افزایش مالیات بر ارزش افزوده باعث افزایش قیمت نهایی محصولاتی می شود که به دلیل هزینه های بالای تولید درگیر رقابت پذیری پایین هستند.

    شرکت های فولادی مستقر در ترکیه در ماه می ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۲.۸۷۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ماه می ۲۰۲۳ توسط شرکت های فولادسازی ترکیه حدود ۷.۵ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

    همچنین معامله گران گزارش دادند در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۹۸ میلیون تن محصول فولادی در ترکیه تولید شد. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی در ژانویه تا می ۲۰۲۳ توسط شرکت های فولادسازی ترکیه حدود با کاهش ۱۹.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.