چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    تمدید عوارض واردات میلگرد فولادی از اوکراین، چین و ترکیه به مصر

    شناسه : 77579 21 تیر 1402 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، وزارت تجارت و صنعت مصر عوارض واردات میلگردهای فولادی از اوکراین، چین و ترکیه به مصر را به مدت 4 سال تمدید کرد.
    تمدید عوارض واردات میلگرد فولادی از اوکراین، چین و ترکیه به مصر
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، وزارت تجارت و صنعت مصر عوارض واردات میلگردهای فولادی از اوکراین، چین و ترکیه به مصر را به مدت ۴ سال تمدید کرد.

    * بررسی عوارض واردات میلگرد فولادی به مصر

    به گزارش آرتان پرس، یکی از اعضای بازار فولاد مصر خبر داد وزارت تجارت و صنعت مصر عوارض گمرکی واردات میلگرد فولادی از اوکراین، چین و ترکیه را به مدت ۴ سال تمدید کرده است.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۱ ژوئیه) اعلام کردند عوارض ذکر شده برای محصولات فولادی طویل دارای کدهای ۷۲۱۳، ۷۲۱۴ اعمال می شود.

    به نقل از چندین منبع خبری، عوارض ضد دامپینگ مربوطه برای واردات میلگرد فولادی از اوکراین، چین و ترکیه به مصر از سال ۲۰۱۷ اعمال شده است. باید توجه داشت که محصولات مورد بررسی بر اساس کدهای HS مربوطه به صورت ۷۲۱۳، ۷۲۱۴ طبقه بندی می شوند که این محصولات به ویژه شامل میله های نورد گرم ساخته شده از فولاد بدون آلیاژ هستند.

    در این میان تحلیل گران بازار اعلام کردند در ابتدا و در آغاز سال ۲۰۱۷، نرخ عوارض واردات میلگرد فولادی از چین به مصر ۱۷ درصد بوده است. همچنین باید توجه داشت که نرخ عوارض واردات میلگرد فولادی از ترکیه ۱۰ تا ۱۹ درصد و از اوکراین ۱۵ تا ۲۷ درصد بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، در پایان سال ۲۰۱۷ نرخ عوارض واردات میلگرد فولادی به مصر افزایش یافت. بررسی ها نشان می دهد در این زمان نرخ عوارض واردات میلگرد فولادی از چین به مصر حدود ۲۹ درصد هزینه، از ترکیه به مصر حدود ۷ تا ۲۲.۸ درصد هزینه و از اوکراین به مصر حدود ۱۷.۲ تا ۲۷ درصد هزینه اعلام شد.

    همچنین معامله گران گزارش دادند در ۴ ژوئن ۲۰۲۲، مقامات مصری آغاز تجدید نظر در میزان عوارض نهایی اعمال شده بر واردات محصولات فولادی از چین، اوکراین و ترکیه را اعلام کردند.

    مصر در ژوئن ۲۰۲۲ اعتبار عوارض گمرکی واردات محصولات فولادی از اوکراین، چین و ترکیه را برای ۱۲ ماه دیگر تمدید کرد. بررسی ها نشان می دهد این عوارض تقریباً برای کل طیف محصولات فولادی نورد شده، به ویژه میلگرد فولادی، کلاف میلگرد و کویل های فولادی اعمال می شود.

    فعالان بازار اعلام کردند در سال ۲۰۲۱، مصر عوارض ۱۵ درصدی میلگرد و ۲۵ درصدی بیلت فولادی را لغو کرد. باید توجه داشت که در نیمه اول سال ۲۰۲۱، کارخانه های نورد مستقر در مصر با کمبود بیلت فولادی در بازار داخلی مواجه شده و به دلیل اختلال در عرضه، برخی مشاغل مجبور به تعطیلی شدند.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ۱۷ مارس ۲۰۲۲، بانک مرکزی مصر واردکنندگان را موظف کرد تا برای تقویت کنترل بر واردات و کاهش وابستگی به ارز، محصولات خود از جمله فولاد را فقط با اعتبار اسنادی وارد مصر کنند.

    در این میان تحلیل گران بازار اعلام کردند قبل از اعمال اقدامات محدودکننده، سهم اوکراین در واردات بیلت فولادی به مصر ۴۰ تا ۵۰ درصد بوده است. به نقل از برخی معامله گران، اصلی ترین صادرکنندگان بیلت فولادی از اوکراین به این کشور، شرکت های فولاد اوکراینی ArcelorMittal Kryvyi Rih و کارخانه فلزات Dnipro بودند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.