چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    پیش بینی افزایش بهره وری کارخانه های فرآوری فولاد چین تا پایان ژوئیه

    شناسه : 77590 22 تیر 1402 - 11:00
    با توجه به اطلاعات بدست آمده، بهره وری کارخانه های فرآوری فولاد چین تا پایان ژوئیه روند صعودی داشته و افزایش خواهد یافت.
    پیش بینی افزایش بهره وری کارخانه های فرآوری فولاد چین تا پایان ژوئیه
    پ
    پ

    با توجه به اطلاعات بدست آمده، بهره وری کارخانه های فرآوری فولاد چین تا پایان ژوئیه روند صعودی داشته و افزایش خواهد یافت.

    * بررسی میزان بهره وری کارخانه های فرآوری فولاد چین

    به گزارش آرتان پرس، تحقیقات S&P Global که در بین ۳۷ شرکت بزرگ دارای کوره بلند (BFs) در مناطق مختلف کشور چین انجام شده  نشان می دهد کارخانه های فولاد چین به لطف سودآوری مثبت، احتمالاً تا پایان ژوئیه ۲۰۲۳ نرخ تولید بالایی را حفظ خواهند کرد.  

    فعالان بازار اعلام کردند استفاده از ظرفیت های کوره بلند در کشور بسیار زیاد است و سودآوری مثبت تولید فولاد به کارخانه های فولاد کمک خواهد کرد تا سطح بالایی از استفاده از ظرفیت کوره بلند را حفظ کنند.

    بر اساس بررسی انجام شده توسط تحقیقات S&P Global در بین ۳۷ شرکت مستقر در چین، اگر توصیه‌ ای برای کاهش تولید از سوی مسئولان وجود نداشته باشد، کارخانه‌ ها عملی شدن این اقدام را در ماه ژوئیه بعید می‌ دانند. در همین حال باید توجه داشت که تقاضای داخلی به دلیل شرایط آب و هوایی شدید در اکثر شهرهای چین کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، فعالان در شش شرکت از ۳۷ شرکت بررسی شده توسط تحقیقات S&P Global اظهار داشتند که برنامه هایی برای تعمیر و نگهداری کوره بلند در ماه ژوئیه دارند یا قبلاً آن را در ابتدای ماه انجام داده اند. بررسی ها نشان می دهد دو کارخانه ذوب آهن نیز قرار است تعمیر و نگهداری خطوط تولید را طی ژوئیه انجام دهند که در برنامه های تولید سالانه مورد توجه قرار گرفته است. بررسی ها نشان می دهد تنها یکی از کارخانه ها به دلیل عوامل فنی، تعمیر کوره بلند را بدون برنامه ریزی انجام داده است، اما این فقط اندکی بر تولید تأثیر گذاشته است.

    در این میان تحلیل گران بازار اعلام کردند کاهش ظرفیت تراکم در تانگشان تأثیر کمی بر تقاضای سنگ آهن در این شهر داشته است. به گفته یکی از منابع  خبری، این یک سیاست شهری مربوط به کاهش آلودگی است و در حال حاضر تاریخ پایان مشخصی برای آن وجود ندارد. بررسی ها نشان می دهد کارخانه های فولاد در تانگشان درصدهای متفاوتی از کاهش تولید را نشان داده اند.

    به نقل از برخی تاجران، برخی از کارخانه‌ های فولادی مستقر در مرکز و شمال شرق چین اعلام کردند که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش قیمت فولاد، حاشیه سود کمتری در تولید دارند. این در حالی است که خرید سنگ آهن توسط کارخانه های تانگشان اندکی کاهش یافته است و سایر معاملات از بنادر شمال چین شاهد تقاضای قوی بوده است. باید توجه داشت که حاشیه سود بالای واردات سنگ آهن از فعالیت خرید در بازار حمل و نقل دریایی حمایت کرده است.

    وب سایت خبری S&P Global اعلام کرد که عرضه کوتاه سنگ آهن فاین Pilbara  در بنادر شمال چین در اواخر هفته منتهی به روز دوشنبه (۱۰ ژوئیه) منجر به گسترش گسترده قیمت کالاها بین شمال و شرق این کشور شده است. بررسی ها نشان می دهد تغییرات قیمت اعلام شده برای این محصول در محدوده RMB  20-25/t FOT بود، در حالی که برای سنگ آهن معمولی حدود RMB 15/t گزارش شده است.

    سطح استفاده از ظرفیت کوره بلند چین در بین ۲۴۷ کارخانه فولاد چینی طی ۲۳ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۹۱.۹۸ درصد اعلام شد که نسبت به هفته قبل ۰.۳۸ درصد افزایش یافته است. باید توجه داشت که سطح استفاده از ظرفیت کوره بلند چین در بین ۲۴۷ کارخانه فولاد چینی طی ۲۳ تا ۲۹ ژوئن ۲۰۲۳ به حداکثر مقدار سالانه خود رسیده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.