جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 77616 24 تیر 1402 - 12:00
    با توجه به بررسی های انجام شده، قیمت سنگ آهن چین در میان بهبود فعالیت در چین نسبت به هفته قبل 3.2 درصد افزایش یافته است.
    افزایش قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به بررسی های انجام شده، قیمت سنگ آهن چین در میان بهبود فعالیت در چین نسبت به هفته قبل ۳.۲ درصد افزایش یافته است.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط  Nasdaq در روز جمعه (۱۴ ژوئیه) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۷ تا ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ به  ۸۲۹ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۱۵.۶۸ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۱۴ ژوئیه) نسبت به هفته قبل ۳.۲ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار در همین روز اعلام کردند معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه آگوست در بورس سنگاپور در روز جمعه در محدوده  ۱۰۹.۹۲ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۷ ژوئیه حدود ۱.۷ درصد افزایش یافته است.   

    شکل زیر قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان و بورس سنگاپور چین را در هفته ۷ تا ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۳ نشان می دهد.

    به نقل از چندین منبع خبری، عوامل اصلی رشد قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته، بهبود سیاست اعتباری و کاهش ذخایر مواد خام در بنادر است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند قیمت سنگ آهن چین در هفته منتهی به روز جمعه (۱۴ ژوئیه) در میان آمارهای قوی ژوئن در مورد واردات مواد خام و رشد اعتبار افزایش یافت. در عین حال بررسی ها نشان می دهد روند مثبت بازار سنگ آهن چین با چشم اندازهای نامطلوب اقتصادی و تنش های ژئوپلیتیکی مخالف است.

    به نقل از برخی تاجران، میزان واردات سنگ آهن به چین به ۹۵.۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد میزان واردات سنگ آهن به چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷.۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته، اما حدود ۰.۷ درصد کمتر از ماه می بوده است. باید توجه داشت که افزایش میزان واردات سنگ آهن به چین به دلیل تقاضای پایدار فولادسازان داخلی بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند به طور کلی، تولید کنندگان محصولات فولادی مستقر در چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ واردات محصولات فولادی خود را به رکورد ۵۷۶.۱ میلیون تن افزایش دادند که ۷.۷ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، مجموع تامین مالی پروژه‌ های املاک چین نیز در ماه ژوئن افزایش یافت و انتظارات بازار را شکست داد که نشان ‌دهنده بهبود میزان وام ‌دهی می باشد. باید توجه داشت که بانک مرکزی چین در اعطای وام های ساختمانی فعال است و همچنین با تعدیل شرایط بازپرداخت وام، تکمیل و تحویل کارهای ساختمانی را ترویج می کند. در نتیجه این امر یک نشانه مثبت برای بازار املاک و همچنین چشم انداز مصرف فولاد در چین می باشد.

    فعالان بازار اعلام کردند یکی دیگر از عوامل حمایت کننده از قیمت ها کاهش ذخایر سنگ آهن در بنادر چین می باشد. بررسی ها نشان می دهد در هفته گذشته این شاخص برای سومین هفته متوالی کاهش یافت که نشان دهنده افزایش تقاضا برای مواد اولیه است.

    به نقل از برخی منابع خبری، کاهش رشد اقتصاد جهانی، تجارت و سرمایه گذاری جهانی و همچنین ریسک های ژئوپلیتیکی همچنان عوامل منفی در بازار سنگ آهن هستند. بررسی ها نشان می دهد به طور خاص، در ماه ژوئن، کل صادرات چین با سریع ‌ترین سرعت از آغاز همه ‌گیری ویروس کرونا در پس زمینه چشم ‌اندازهای ناامیدکننده برای اقتصاد جهانی کاهش یافته است.

    واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ به حدود ۴۸۰.۷۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد چین در ماه می حدود ۹۶.۱۷ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که ۳.۹ درصد بیشتر از می ۲۰۲۲ و ۶.۳ درصد بیشتر از آوریل ۲۰۲۳ بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.