چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    خود داری هند از اعمال عوارض بر روی برخی محصولات فولادی چین

    شناسه : 77628 24 تیر 1402 - 14:00
    با توجه به بررسی های انجام شده، هند از اعمال عوارض واردات بر روی برخی محصولات فولادی چین خودداری می کند.
    خود داری هند از اعمال عوارض بر روی برخی محصولات فولادی چین
    پ
    پ

    با توجه به بررسی های انجام شده،  هند از اعمال عوارض واردات بر روی برخی محصولات فولادی چین خودداری می کند.

    * بررسی میزان عوارض بر روی برخی محصولات فولادی چین

    به گزارش آرتان پرس، رویترز به نقل از یک منبع دولتی اعلام کرد هند بر خلاف توصیه ‌های اداره لابی تجارت و تولیدکنندگان محلی، عوارض جبرانی (CVD) بر واردات برخی محصولات فولادی از چین اعمال نخواهد کرد. به این ترتیب علیرغم آسیب هایی که به تولیدکنندگان فولاد وارد می شود، از مصرف کنندگان حمایت می شود.

    فعالان بازار اعلام کردند در برخی موارد، وزارت خزانه داری ممکن است توصیه اداره کل تجهیزات حفاظتی تجارت (DGTR) را برای اعمال عوارض جبرانی ۱۸.۹۵ درصدی بر برخی از محصولات فولادی از چین رد کند. باید توجه داشت که این هزینه برای یک دوره پنج ساله ارائه می شود.

    به نقل از چندین منبع خبری، چنین اقدامی توسط این وزارتخانه برای محافظت از شرکت های مصرف کننده فولاد در برابر افزایش قیمت طراحی شده انجام شده است، حتی اگر این امر به متالورژهای محلی آسیب برساند. باید توجه داشت که تصمیم نهایی هنوز علنی نشده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در فوریه ۲۰۲۲، هند عوارض جبرانی (CVD) برای واردات محصولات فولادی ضد زنگ از چین را لغو خواهد کرد. بررسی ها نشان می دهد بیش از ۱۷۰ تولید کننده مستقر در کشور هند، از جمله Jindal Stainless Limited و Steel Authority of India (SAIL)، از طوماری برای معرفی مجدد آنها در پنج سال دیگر حمایت کرده اند.

    به نقل از برخی تاجران، اداره کل تجهیزات حفاظتی تجارت (DGTR) به نوبه خود در آوریل ۲۰۲۳،  بازگشت عوارض جبرانی (CVD) را برای برخی از محصولات فولادی ضد زنگ تخت توصیه کرد. باید توجه داشت که وزارت دارایی این توصیه را رد کرد.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند با اینکه هند واردات محصولات فولادی از چین را ۶۲ درصد در سال در آوریل تا می ۲۰۲۳ افزایش داد، اما خرید فولاد چین در این دوره به بالاترین حد خود در ۶ سال گذشته رسیده است.

    همانطور که مرکز GMk قبلا گزارش داده بود، هند در ژوئن ۲۰۲۳، میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده را به ۵۰۲ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۲۱.۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. باید توجه داشت که این رقم پایین ترین مقدار  از دسامبر ۲۰۲۲ می باشد که دلیل آن کاهش تقاضا در اروپا و افزایش رقابت از سوی کشورهای آسیایی بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند در آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳، میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند به ۲.۰۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند در آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳ با ۶.۴ درصد کاهش در سال همراه بوده است. به نقل از برخی منابع خبری، پیش بینی می شود در ماه های ژوئیه و آگوست حجم محموله های محصولات فولادی برای صادرات پایین بماند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.