شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش صادرات محصولات فولادی از چین

    شناسه : 77633 24 تیر 1402 - 15:01
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ژانویه تا ژوئن 2023 حدود 31.3 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.
    افزایش صادرات محصولات فولادی از چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۳ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

    * بررسی میزان صادرات محصولات فولادی از چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) که در روز جمعه (۱۴ ژوئیه) منتشر شد نشان می دهد شرکت های فولادی چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، میزان صادرات محصولات فولادی را به ۴۳.۵۸ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۴ ژوئیه) اعلام کردند شرکت های فولادی چین در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۱ درصد فولاد کمتری نسبت به ماه می به خارج از کشور ارسال کردند.

    به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان مستقر در چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷.۵۱ میلیون تن محصول فولادی برای صادرات ارسال کردند که ۱۰.۱ درصد کمتر از ماه می بوده است. بدین ترتیب باید توجه داشت که پویایی صادرات در مقایسه با ماه قبل برای اولین بار از ۵ ماه گذشته کاهش یافت. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ژوئن ۲۰۲۳ در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۱۲.۱ درصد افزایش یافته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند متوسط قیمت صادراتی محصولات فولادی در ماه ژوئن ۸۹۲.۴ دلار در هر تن بوده است. این در حالی است که قیمت صادراتی محصولات فولادی در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۲۹.۹ دلار در هر تن یا ۳.۲ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان واردات محصولات فولادی به چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۳.۷۴ میلیون تن رسید که ۳۵.۲ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ می باشد.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند مصرف کنندگان چینی در ژوئن ۲۰۲۳، میزان واردات محصولات فولادی را به ۶۱۲ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد نسبت به می ۲۰۲۳ و ۳۹.۸ درصد در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۲ افت داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، متوسط قیمت واردات محصولات فولادی در ژوئن ۲۰۲۳ به ۱۶۶۱.۴ دلار در هر تن رسید که نسبت به ماه قبل ۴.۴ درصد کاهش داشته است.

    فعالان بازار اعلام کردند صادرات بالای فولاد از چین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به دلیل قیمت پایین محصولات فولادی در مقایسه با سایر کشورهای صادرکننده و همچنین تقاضای پایین داخلی بوده که تولید کنندگان داخلی را مجبور به ارسال محصولات باقی مانده به خارج از کشور می کند.

    بررسی ها نشان می دهد حجم عمده فولاد به مناطقی صادر می شود که موانع تجاری در آن ها وجود ندارد. این مناطق به ویژه شامل آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آسیای جنوبی، آمریکای مرکزی و غیره می باشد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند تقاضای داخلی برای محصولات فولادی در میان مصرف ضعیف در صنعت ساختمان همچنان بسیار پایین می باشد. بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات محصولات فولادی از چین طی ماه های فوریه تا می با رشد همراه بوده است، اما در ژوئن شروع به کاهش کرد. باید توجه داشت که کاهش صادرات محصولات فولادی در ماه ژوئن احتمالاً به دلیل کاهش تولید فولاد در میان فشار دولت و همچنین کاهش تقاضا در خارج از کشور بوده است، زیرا کشورها با تورم و کاهش قدرت خرید دست و پنجه نرم می کنند.

    به نقل از برخی تاجران، انتظار می رود چین در سال ۲۰۲۳، میزان صادرات محصولات فولادی را به بیش از ۷۲ میلیون تن برساند که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش می یابد. بررسی ها نشان می دهد در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، حجم صادرات به تدریج در پویایی ماهانه کاهش می یابد، البته نسبت به سال ۲۰۲۲ بیشتر خواهد بود.

    چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۴۴۵ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت های فولادی مستقر در چین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود ۱.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند فولادسازان مستقر در چین در ماه می ۹۰.۱۲ میلیون تن محصول فولادی تولید کردند که در مقایسه با می سال گذشته ۷.۴ درصد کمتر بوده است. با توجه به بررسی های انجام شده، انتظار می رود که فولادسازان در چین در نیمه دوم سال با فشار بیشتری مواجه شوند، زیرا دولت چین برنامه های خود را برای کاهش تولید فولاد از سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.