چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش واردات زغال کک به اوکراین

    شناسه : 77696 26 تیر 1402 - 14:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات زغال کک به اوکراین در نیمه اول سال 2023 نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
    کاهش واردات زغال کک به اوکراین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات زغال کک به اوکراین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    * بررسی میزان واردات زغال کک به اوکراین

    به گزارش آرتان پرس، اوکراین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، واردات کک و لانتان (semi-coke) را به ۸۹.۳۵ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات کک و لانتان در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش داد – هزینه های واردات محصولات با ۷۹.۱ درصد کاهش در سال به ۴۴.۶ میلیون دلار رسید. این را داده های خدمات گمرکی دولتی نشان می دهد.

    فعالان بازار در روز شنبه (۱۵ ژوئیه) اعلام کردند صادرات زغال کک از اوکراین برای ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ عملاً انجام نشد و حجم محموله های ارسال شده حدود ۰.۶ هزار تن بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، مصرف کنندگان مستقر در اوکراین در ماه ژوئن حدود ۱۸.۲ هزار تن کک وارد کردند که ۹.۳ درصد بیشتر از ژوئن ۲۰۲۲ و ۵۳.۴ درصد کمتر از ماه قبل بوده است. بررسی ها نشان می دهد مصرف کنندگان مستقر در اوکراین در ماه می حدود ۳۹ هزار از این محصولات وارد کردند که بالاترین شاخص از ژوئن ۲۰۲۲ بوده است. باید توجه داشت ژوئن ۲۰۲۲ زمانی است که حجم تحویل کک به اوکراین بیش از ۵۲ هزار تن گزارش شده بود.

    در این میان معامله گران گزارش دادند تامین کننده اصلی زغال کک و لانتان به اوکراین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ کشور لهستان بوده است که به لحاظ پولی حدود ۹۶.۹ از زغال کک و لانتان مورد نیاز اوکراین را تامین کردند. بررسی ها نشان می دهد مجارستان و کلمبیا ۳.۱ درصد دیگر از محصولات تحویل داده شده را تشکیل می دهند.

    به نقل از چندین منبع خبری، صادرات زغال کک توسط شرکت های شیمیایی مستقر در اوکراین برای ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۰.۶۷ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات زغال کک از اوکراین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ با کاهش ۸۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند درآمد حاصل از صادرات زغال کک از اوکراین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱۷۰ هزار دلار بوده است که نسبت به سال قبل با کاهش ۸۲.۸ درصدی همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد کل حجم صادرات شش ماهه زغال کک اوکراین در ماه آوریل به مولداوی ارسال شد.

    آقای آندری تاراسنکو، تحلیلگر ارشد مرکز GMK اظهار کرد:

    پس از سال ۲۰۱۷، اوکراین صادرات کک را متوقف کرد. امروزه هیچ پیش نیازی برای تجدید آن وجود ندارد زیرا تولید کک به ترکیبی از درجات مختلف زغال سنگ وارداتی قبلی نیاز دارد. در نتیجه در حال حاضر، این امر یک مشکل به حساب می آید.

    به نقل از برخی منابع خبری، در نیمه اول سال ۲۰۲۳، Zaporizhkoks تولید کک کوره بلند را به ۴۲۶.۸ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان تولید کک کوره بلند توسط شرکت Zaporizhkoks حدود  30.8 درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. باید توجه داشت که شرکت DMZ در نیم سال اول ۲۰۲۳ حدود ۱۴۲ هزار تن کک تولید کرد که ۲۱.۵ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند تولید آهن خام اوکراین برای ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۲.۸۴ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش با ۳۷.۵ درصدی همراه بوده است. این در حالی است که میزان تولید فولاد اوکراین برای ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۲.۸۳ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل با کاهش ۳۷.۷ درصدی همراه بوده است.

    در سال ۲۰۲۲ کارخانه‌ های کک اوکراین تولید کک با رطوبت ۶ درصدی را به ۳.۹۱ میلیون تن رساندند که تا ۵۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان تولید کک متالورژیکی در سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۳۵ میلیون تن بود.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در طول سال ۲۰۲۲ حدود ۴.۵۹ میلیون تن کنسانتره زغال سنگ به نیروگاه های داخلی زغال سنگ تحویل داده شد که ۳.۱۶ میلیون تن آن تولید اوکراین و ۱.۴۳ میلیون تن حاصل از واردات بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، در آغاز سال ۲۰۲۳، شرکت های Yuzhkoks، Kametstal، DMZ، Zaporizhkoks و کارخانه تولید کننده مواد شیمیایی کک در ArcelorMittal Kryvyi Rih در اوکراین مشغول به کار بودند. بررسی ها نشان می دهد بزرگترین کارخانه کک سازی اوکراین که به کارخانه کک Avdiivka  مشهور است، در حال حاضر بیکار می باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.