جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات سنگ آهن به چین

    شناسه : 77743 28 تیر 1402 - 10:00
    با توجه به داده های منتشر شده، چین واردات سنگ آهن را در ژانویه تا ژوئن 2023 حدود 7.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش داد.
    افزایش واردات سنگ آهن به چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، چین واردات سنگ آهن را در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد.

    * بررسی میزان واردات سنگ آهن به چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، شرکت های فولادی چین واردات سنگ آهن را به ۵۷۶.۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن چین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار گزارش دادند در ماه ژوئن ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در چین میزان واردات سنگ آهن را ۷.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش دادند.

    به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان چینی در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۹۵.۵ میلیون تن سنگ آهن وارد کردند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۰.۷ درصد نسبت به ماه قبل افت داشته و ۷.۳ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.

    در این میان معامله گران اعلام کردند متوسط هزینه واردات سنگ آهن به چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱۰۶.۷ دلار در هر تن بوده است. این در حالی است که هزینه واردات سنگ آهن به چین در ژوئن ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل حدد ۸.۷ درصد و نسبت به سال قبل حدود ۲۱ درصد کاهش داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، واردات مواد اولیه فولاد در ماه ژوئن ۲۰۲۳ در میان انتظارات مثبت بازار در خصوص مشوق های اقتصادی از سوی مسئولان رشد کرده است. باید توجه داشت که این امر به نوبه خود از مصرف سنگ آهن توسط شرکت های فولادی و فعالیت در بازار فولاد حمایت کرده است. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد افزایش قیمت قراضه فولادی به کاهش استفاده از آن در هزینه به نفع سنگ آهن کمک کرده است.

    همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند از ۱۴ ژوئن ۲۰۲۳، قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در محدوده ۸۲۹ یوان در هر تن بوده است که معادل ۱۱۵.۶۸ دلار در هر تن می باشد. باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن در ۱۴ ژوئن حدود ۳.۲ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

    به نقل از برخی منابع خبری، بهبود سیاست اعتباری و همچنین کاهش سه هفته ای ذخایر مواد خام در بنادر به افزایش قیمت سنگ آهن در ماه ژوئن کمک کرد که نشان دهنده تقاضای خوب است.

    فعالان بازار گزارش دادند همانطور که کارشناسان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۳، قیمت سنگ آهن به دلیل کاهش تولید و تقاضای فولاد در چین، ۲۸ درصد کاهش می یابد. وب سایت خبری Morgan Stanley و کالانیش قیمت سنگ آهن را در پایان سال ۲۰۲۳ در سطح ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در تن CBA پیش بینی کرده اند.

    در سال ۲۰۲۲، چین واردات سنگ آهن را به ۱.۱۱ میلیارد تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.