چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    خرید محصولات فولادی چین توسط تجار هندی

    شناسه : 77786 28 تیر 1402 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، تاجران مستقر در هند محصولات فولادی ارزان تری از چین خریداری می کنند.
    خرید محصولات فولادی چین توسط تجار هندی
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، تاجران مستقر در هند محصولات فولادی ارزان تری از چین خریداری می کنند.

    * بررسی خرید محصولات فولادی از چین توسط تجار هندی

    به گزارش آرتان پرس، نمایندگان و تحلیلگران صنعت اعلام کردند تاجران هندی محصولات فولادی چینی را با تخفیف شدید خریداری می ‌کنند که می ‌تواند برای تولید کنندگان داخلی در آستانه افزایش فصلی تقاضای داخلی مشکل ایجاد کند.

    فعالان بازار اعلام کردند محصولات فولادی چین با تخفیف های عمیق عرضه می شود که برای تولید کنندگان داخلی مشکل ایجاد می کند.

    به نقل از چندین منبع خبری، تخفیف در محصولات فولادی نورد گرم و محصولات فولادی نورد سرد چینی ۳۰ تا ۵۰ دلار در هر تن است، بنابراین خریداران مستقر در هند معاملات زیادی را امضا می کنند. در همین حال، فعالیت‌ های صنعتی داخلی باید طی دو ماه آینده پس از پایان باران‌ های موسمی افزایش یابد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند تاجران مستقر در هند محصولات فولادی مورد استفاده در بخش های خودروسازی و ساخت و ساز را خریداری می کنند که محرک های اصلی تقاضای داخلی فولاد هستند.

    به نقل از برخی تاجران، یکی از کارشناسان داخلی صنعت فولاد هند اعلام کرد که تاجران نزدیک شهرهای بندری در ایالت های اودیشا و گجرات واردات فولاد از چین را ارزان تر از هزینه حمل بار محلی می دانند.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند علاوه بر این، روسای پنج کارخانه بزرگ فولاد اعلام کردند که واردات چین یک تهدید به شمار می رود. باید توجه داشت به گفته مقامات صنعتی و تحلیلگران فولاد ارزان چینی می تواند سهم بازار تامین کنندگان محلی را که از قبل به دلیل واردات فولاد برق چین آسیب دیده اند، از بین ببرد.

    به نقل از چندین منبع خبری، در دو ماه اول سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ (آوریل تا می)، هند ۲۲۸۰۰۰ تن محصول فولادی از چین وارد کرد که بالاترین میزان در شش سال گذشته است. بررشی ها نشان می دهد در این مدت حدود ۳۵ درصد از حجم این عرضه ها را محصولات فولادی نورد سرد و پس از آن محصولات فولادی لوله ای شکل تشکیل می دادند. علاوه بر این، حجم واردات محصولات فولادی ضد زنگ چین به هند در ماه آوریل تا می ۲۰۲۳ به ۱۰۷۰۰۰ تن متریک رسید که بالاترین میزان در سه سال گذشته بوده است.

    هند علیرغم توصیه‌ های اداره تجارت تولید کنندگان داخلی، تعرفه جبرانی (CVD) را بر روی برخی از واردات محصولات فولادی از چین اعمال نخواهد کرد. به این ترتیب قرار است با وجود آسیب هایی که به تولید کنندگان فولاد وارد می شود، از مصرف کنندگان حمایت شود.

    فعالان بازار اعلام کردند در ژوئن ۲۰۲۳، هند صادرات محصولات فولادی نورد شده را به ۵۰۲ هزار تن رساند که پایین ترین شاخص از دسامبر ۲۰۲۲ بوده است. باید توجه داشت که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۲۱.۴ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد علت کاهش میزان صادرات محصولات فولادی از هند کاهش تقاضا در اروپا و افزایش رقابت از سوی کشورهای آسیایی بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.