چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش واردات سنگ آهن اوکراین به اتحادیه اروپا

    شناسه : 77850 01 مرداد 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن از اوکراین را در 5 ماه اول 2023 حدود 15 درصد کاهش داد.
    کاهش واردات سنگ آهن اوکراین به اتحادیه اروپا
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن از اوکراین را در ۵ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۱۵ درصد کاهش داد.

    * بررسی میزان واردات سنگ آهن اوکراین به اتحادیه اروپا

    به گزارش آرتان پرس، داده های Eurostat در روز شنبه (۲۲ ژوئیه) نشان می دهد اتحادیه اروپا در ژانویه تا می ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۵.۹۴ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود  ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    همچنین بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی، میزان سنگ آهن وارد شده از اوکراین به اتحادیه اروپا طی ژانویه تا می ۲۰۲۳  حدود ۷۰۰.۹ میلیون یورو بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۲۵.۷ درصد کاهش یافت است.

    فعالان بازار اعلام کردند عرضه سنگ آهن اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا در می ۲۰۲۳ حدود حدود ۲۱.۱ درصد نسبت به ماه قبل و ۳۴.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در ۵ ماه نخست سال ۲۰۲۳ (ژانویه تا می)، بزرگترین وارد کنندگان سنگ آهن ساخته شده در اوکراین در میان کشورهای اتحادیه اروپا شامل کشورهای زیر بوده است:

    بررسی ها نشان می دهد جمهوری چک اولین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ۵ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۱.۸۳ میلیون تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به جمهوری چک در ۵ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۴ درصد نسبت به ژانویه تا می ۲۰۲۲ افت داشته است.

    به نقل از منابع خبری، لهستان دومین کشور وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ژانویه تا می ۲۰۲۲ حدود ۱.۴۲ میلیون تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به لهستان در ۵ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۲۴.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

    باید توجه داشت که اسلواکی سومین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین بوده که در ۵ ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۲.۳۴ میلیون تن سنگ آهن از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اسلواکی در ژانویه تا می ۲۰۲۲ حدود ۶.۱ درصد نسبت به ژانویه تا می ۲۰۲۲ رشد داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، چهارمین وارد کننده سنگ آهن از اوکراین کشور مجارستان بوده که در ژانویه تا می ۲۰۲۲ حدود ۱۳۸.۹ هزار تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به مجارستان در ۵ ماه اول ۲۰۲۳ با کاهش ۵۸.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در می ۲۰۲۳، کشورهای اتحادیه اروپا واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در می ۲۰۲۳ حدود ۲۱.۲ درصد نسبت به آوریل کاهش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، میزان تحویل سنگ آهن اوکراینی به فولادسازان اروپایی در می ۲۰۲۳ حدود ۳۴.۱ درصد در مقایسه با می ۲۰۲۲ کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد هزینه های فولادسازان اروپایی برای واردات سنگ آهن اوکراینی در می ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۲۶.۹ میلیون یورو بوده است که ۴۷.۳ درصد کمتر از ماه می ۲۰۲۲ و ۲۱.۳ درصد کمتر از آوریل ۲۰۲۳ گزارش شده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند جمهوری چک در می ۲۰۲۳ حدود ۳۰۳.۲ هزار تن سنگ آهن از اوکراین وارد کرد که ۴۳.۲ درصد کمتر از می ۲۰۲۲ و ۱۵.۳ درصد کمتر از ماه قبل بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، لهستان در ماه می ۲۰۲۳ میزان واردات سنگ آهن از اوکراین را به ۱۴۲.۱ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به لهستان در می ۲۰۲۳ حدود ۷۶.۶ درصد نسبت به ماه قبل و ۸۵.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند میزان سنگ آهن تحویل داده شده از اوکراین به اسلواکی در می ۲۰۲۳ حدود ۲۳۳.۶ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اسلواکی در می ۲۰۲۳ حدود ۰.۵ درصد کمتر از آوریل ۲۰۲۳ و حدود ۱۳.۳ درصد بیشتر از می ۲۰۲۲ بوده است.

    شکل زیر میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا در می ۲۰۲۳ و ۵ ماه نخست ۲۰۲۳ را نشان می دهد.

    صنعت فولاد اوکراین در ژانویه تا می ۲۰۲۳ حدود۸.۳۲ میلیون تن سنگ آهن برای صادرات ارسال کرد که ۵۱.۱ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است. بررسی ها نشان می دهد درآمد حاصل از صادرات سنگ آهن از اوکراین در ۵ ماه نخست ۲۰۲۳  به ۸۹۶.۱ میلیون دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۵۸.۵ درصدی همراه بوده است. بنابراین باید توجه داشت که حجم اصلی صادرات سنگ آهن از اوکراین به اتحادیه اروپا هدایت می شود.

    در این میان معامله گران در روز شنبه (۲۲ ژوئیه) گزارش دادند راه آهن اوکراین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۱.۳۸ میلیون تن سنگ آهن را برای صادرات حمل کرد که در مقایسه با ماه قبل ۲۳ درصد افت داشته است است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا می ۲۰۲۳، حجم حمل و نقل سنگ آهن از راه آهن اوکراین به ۷.۲۵ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۳۸.۷ درصدی همراه بوده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.