شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش سود صنعت چین در ماه ژوئن ۲۰۲۳

    شناسه : 77967 08 مرداد 1402 - 13:00
    با توجه داده های منتشر شده، میزان سود صنعت چین در ماه ژوئن 2023 با کاهش 8.3 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.
    کاهش سود صنعت چین در ماه ژوئن ۲۰۲۳
    پ
    پ

    با توجه داده های منتشر شده، میزان سود صنعت چین در ماه ژوئن ۲۰۲۳ با کاهش ۸.۳ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.  

    * بررسی میزان سود صنعت چین در ماه ژوئن ۲۰۲۳

    به گزارش آرتان پرس، بر اساس گزارش اداره ملی آمار چین (NBS)، سود صنعت چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۸.۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۱۲.۶ درصد کاهش سالانه در سود صنعت چین ثبت شد.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۸ ژوئیه) اعلام کردند در ماه های ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، شاخص سود صنعت چین به طور سالانه ۱۶.۸ درصد کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد در نیمه اول سال ۲۰۲۳، سود شرکت ‌های دولتی چین نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ حدود ۲۱ درصد، سود شرکت ‌های خارجی ۱۲.۸ درصد و سود شرکت‌ های بخش خصوصی چین ۱۳.۵ درصد کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، در نیمه اول سال ۲۰۲۳، میزان سود در ۲۹ بخش از ۴۱ بخش عمده صنعتی چین کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد بخش فولاد چین (صنایع فولاد آهنی و تولید محصولات فولادی نورد شده) بیشترین کاهش سود را در نیمه اول سال ۲۰۲۳ ثبت کرد که حدود ۹۷.۶ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

    در این میان معامله گران اعلام کردند مشکلاتی که تولید کنندگان مستقر در چین با آن رو به ‌رو بودند، به‌ ویژه در مورد تولید کننده بزرگ محصولات فولادی یعنی شرکت آهن و فولاد Maanshan  بوده است. بررسی ها نشان می دهد در ژوئیه ۲۰۲۳، این شرکت پیش بینی کرد که زیان خالص برای نیمه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۲۴ میلیارد یوان خواهد بود که معادل ۳۱۴.۱ میلیون دلار می باشد. باید توجه داشت که در نیمه اول سال ۲۰۲۲ شرکت آهن و فولاد Maanshan  سود خالص ۱.۴۳ میلیارد یوان به دست آورده بود.

     یکی از نمایندگان اداره ملی آمار چین (NBS) در بیانیه ای اشاره کرد که شاخص سود صنعتی سالانه و ماهانه صنعت چین کاهش یافته است. باید توجه داشت که دستورالعمل های دولت مرکزی بر اجرای سیاست های کلان تمرکز خواهد کرد به گونه ای که تقاضا را افزایش دهد.

    آقای Zheng Houchen اقتصاددان کلان شرکت Yingda Securities  اظهار کرد:

    به عقیده من احتمال قوی رشد درآمد مثبت در صنعت چین در سال ۲۰۲۴ وجود دارد. این پیش بینی تا حدی بر اساس انتظار افزایش تحریک اقتصادی اعلام شده است.

    همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند رهبران چین در اوایل این هفته متعهد شدند که حمایت سیاسی از اقتصاد را تقویت کنند و به بهبود شرایط پس از بیماری همه گیر اذعان کردند. با این حال، تحلیل گران بازار نشانه‌ های کمی را مشاهده کردند که محرک ‌های تهاجمی در آن محتمل می باشد، در حالی که نگرانی‌ ها در مورد خطرات بدهی در حال افزایش می باشد.

    بخش املاک و مستغلات چین انتظار دارد سیاست های تشویقی بیشتری از سوی مقامات مرکزی و محلی در میان چشم اندازهای دشوار ماه های آینده داشته باشد. بر اساس داده های اداره ملی آمار چین (NBS)، فروش املاک و مستغلات در این کشور در ژانویه تا می ۲۰۲۳ به ۴۶۴.۴ میلیون متر مربع رسیده است. این در حالی است که میزان فروش املاک و مستغلات در این کشور در مدت ذکر شده با کاهش ۰.۹ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۲۸ ژوئیه) اعلام کردند در ۵ ماه نخست ۲۰۲۳، کل مساحت پروژه ‌های املاک جدید در چین به ۳۷۹ میلیون متر مربع رسید. این در حالی است که میزان مساحت پروژه های املاک جدید در این کشور در ژانویه تا می ۲۰۲۲۳ حدود ۲۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.