چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    تحت فشار بودن بازار محصولات فولادی چین

    شناسه : 78104 18 مرداد 1402 - 14:00
    با توجه به بررسی های انجام شده، تولید قوی و تقاضای ضعیف در کشور چین باعث شده است که بازار محصولات فولادی چین تحت فشار باشد.
    تحت فشار بودن بازار محصولات فولادی چین
    پ
    پ

    با توجه به بررسی های انجام شده، تولید قوی و تقاضای ضعیف در کشور چین باعث شده است که بازار محصولات فولادی چین تحت فشار باشد.

    * بررسی میزان تقاضا در بازار محصولات فولادی چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری  S&P Global عنوان کرد که بازار محصولات فولادی چین همچنان تحت فشار باقی مانده است، زیرا انباشت ذخایر در این کشور در میان حجم تولید قوی و تقاضای ضعیف اتفاق افتاده است.

    فعالان بازار در روز سه شنبه (۸ آگوست) اعلام کردند علاوه بر این سیگنال های فزاینده ای مبنی بر کاهش اجباری حجم ذوب فولاد در کشور چین به گوش می رسد. به ویژه باید توجه داشت که طبق صحبت های شنیده شده، استان هبی که بزرگترین استان فولادسازی چین می باشد، می تواند جزئیات چنین کاهش هایی را در اواسط ماه آگوست اعلام کند.

    به نقل از چندین منبع خبری، کارخانه ‌های فولاد چین در حال حاضر تقریباً با ظرفیت کامل کار می ‌کنند، که می‌تواند باعث افزایش بیشتر موجودی در کوتاه‌ مدت شود.

    در این میان معامله گران گزارش دادند نظرات فعالان بازار در خصوص احتمال کاهش تولید فولاد در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ در چین متفاوت می باشد. برخی منابع خبری مطمئن نیستند که بنگاه های فولادی بتوانند در این دوره به هدف دست یابند. برخی دیگر به دلیل کاهش فصلی تقاضا، ماه های اکتبر تا دسامبر را زمان مناسبی برای چنین حرکتی می دانند.

    بر اساس گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CISA)، حجم متوسط تولید روزانه محصولات فولادی در پایان ماه ژوئیه در چین ممکن است به حدود ۳ میلیون تن برسد. به گفته وب سایت خبری  S&P Global، اگر حجم کل تولید محصولات فولادی در چین در ماه آگوست مشابه ماه ژوئیه باقی بماند، متوسط تولید روزانه در ماه سپتامبر تا دسامبر باید ۱۹ درصد از سطح ژوئیه تا آگوست کاهش یابد و به حدود ۲.۴۳ میلیون تن برسد. به این ترتیب رسیدن به شاخص سالانه در سطح سال ۲۰۲۲ امکان پذیر خواهد بود.

    کشور چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۵۳۵.۶۴ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند متوسط حجم روزانه تولید محصولات فولادی در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳.۰۴ میلیون تن در مقایسه با ۲.۹۱ میلیون تن در ماه می بوده است. همانطور که توسط تحلیلگران FIS اشاره شد، کارخانه های فولادی مستقر در چین ظرفیت خود را به دلیل افزایش سودآوری افزایش داده اند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.