جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند

    شناسه : 78116 18 مرداد 1402 - 16:00
    با توجه به داده های منتشر شده، هند صادرات محصولات فولادی نورد شده را در ماه ژوئیه حدود 35 درصد نسبت به سال قبل افزایش داده است.
    افزایش صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند
    پ
    پ

     با توجه به داده های منتشر شده، هند صادرات محصولات فولادی نورد شده را در ماه ژوئیه حدود ۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داده است.

    * بررسی میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند

    به گزارش آرتان پرس، هند در ژوئیه ۲۰۲۳، صادرات محصولات فولادی نورد شده را به ۵۱۳ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده توسط هند در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۳۵ درصد نسبت به ژوئیه ۲۰۲۲ افزایش یافته است. کالانیش با استناد به داده های قبلی کمیته کارخانه مشترک (JPC) گزارش می دهد که شاخص صادرات محصولات فولادی نورد شده از هند در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد در مقایسه با ماه قبل افزایش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند حجم تولید محصولات فولادی نورد شده در کشور هند برای ماه ژوئیه ۲۰۲۳ به ۱۰.۵۳ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات ذکر شده در ماه ژوئیه حدود ۸.۹ درصد بیشتر از ژوئیه ۲۰۲۲ بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، مجموع حجم محصولات فولادی نورد شده تولید شده توسط JSW Steel، JSPL و AMNS هند در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲.۹۹ میلیون تن بود که ۱۷.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. باید توجه داشت که سایر تولیدکنندگان عمده محصولات فولادی نهایی شامل تاتا استیل، شرکت فولادی SAIL و شرکت RINL می باشد که به ترتیب در ماه ژوئیه ۱.۵۸ میلیون تن، ۱.۳۲ میلیون تن و ۰.۳۲ میلیون تن محصول فولادی نورد شده تولید کرده اند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در عین حال، در دوره ژوئیه ۲۰۲۳، هند واردات محصولات فولادی نورد شده را به ۵۸۷ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی نورد شده به هند در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲۱ درصد نسبت به ماه قبل و ۳۲.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، میزان تولید محصولات فولادی در کشور هند در ژوئیه ۲۰۲۳ به ۱۱.۵۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در کشور هند در ژوئیه ۲۰۲۳ با ۱۴.۷ درصد افزایش نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ و ۲.۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان مصرف قابل مشاهده محصولات فولادی در هند در ژوئیه ۲۰۲۳ به ۱۰.۲۶ میلیون تن رسیده است. باید توجه داشت که میزان  مصرف قابل مشاهده محصولات فولادی در هند در ژوئیه ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۱۱.۸ درصد و در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳.۳ درصد رشد داشته است.

    هند واردات محصولات فولادی از چین را در ژوئیه ۲۰۲۳ به ۲۰۰۰۰۰ متریک تن رساندن است. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی از چین به هند در مدت ذکر شده حدود ۶۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بنابراین باید توجه داشت که میزان خرید محصولات فولادی از چین در ژوئیه ۲۰۲۳ به بالاترین حد خود در ۶ سال گذشته رسید.

    فعالان بازار اعلام کردند وزارت فولاد هند قصد دارد برای حفاظت از صنعت فولاد خود، شرایط حفاظتی (شرایط ذوب و ریخته گری) را در یک توافقنامه تجارت آزاد (FTA) لحاظ کند. بررسی ها نشان می دهد هدف از این مقررات این است که اطمینان حاصل شود که هر فولادی که توسط شریک قرارداد تجارت آزاد صادر می شود و از امتیازات تعرفه ای بهره مند می شود، توسط کشور شریک تولید می شود. هدف از این اقدام محافظت از هند در برابر تلاش برای استفاده از کشورهای شریک به عنوان نقاط ترانزیت فولاد از کشورهای ثالث مانند چین است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.