جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش صادرات جهانی کک در نیمه اول سال ۲۰۲۳

    شناسه : 78132 19 مرداد 1402 - 11:00
    با توجه به داده های منتشر شده، مشخص شد که میزان صادرات جهانی کک در نیمه اول سال 2023 حدود 12 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
    کاهش صادرات جهانی کک در نیمه اول سال ۲۰۲۳
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، مشخص شد که میزان صادرات جهانی کک در نیمه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

    * بررسی میزان صادرات جهانی کک

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری SteelMint اعلام کرد داده های جمع آوری شده توسط CoalMint نشان می دهد که تجارت جهانی کک مورد استفاده در فولادسازی به ۱۱.۶۸ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان صادرات جهانی کک در نیمه اول ۲۰۲۳ با کاهش با ۱۱.۷ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    فعالان بازار اعلام کردند در سال ۲۰۲۲، کارخانه های فولادسازی در سراسر جهان حدود ۵۷۶ میلیون تن کک مصرف کردند. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲ حجم تجارت جهانی کک به ۲۸.۴۵ میلیون تن رسید که ۴ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ بوده است. بنابراین باید توجه داشت که سهم جهانی تولید داخلی کک برای فولادسازی بیش از ۹۵ درصد است و حدود ۵ درصد از کل تقاضا با عرضه تجاری تامین می شود.

    به نقل از چندین منبع خبری، چین همچنان بزرگترین صادرکننده دریایی کک در نیمه اول سال ۲۰۲۳ باقی ماند. باید توجه داشت که حجم کل کک تحویل داده شده از این کشور به سایر کشورها در بیمه اول سال ۲۰۲۳ به ۴.۰۶ میلیون تن رسیده است که ۲ درصد کمتر از سال قبل بوده است.

    بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ لهستان و کلمبیا رتبه های دوم و سوم را در میزان صادرات کک دریایی به خود اختصاص دادند. باید توجه داشت که میزان کک صادر شده از لهستان در نیمه اول ۲۰۲۳ برابر ۳.۵۱ میلیون تن بوده که با کاهش ۳ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است. همچنین کلمبیا در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱.۸۲ میلیون تن کک به سایر کشورها صادر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۲۳ درصد افت داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، حجم صادرات کک از ایالات متحده به شدت کاهش یافت و به ۵۷۰ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات کک در در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ از ایالات متحده با کاهش ۵۱ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در عین حال، اندونزی در نیمه اول سال ۲۰۲۳ به شدت عرضه این ماده خام را به خارج از کشور افزایش داد و به ۳۱۰ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان عرضه کک در اندونزی در نیمه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰ هزار تن اعلام شده است.

     به نقل از برخی منابع خبری، بزرگترین وارد کننده کک در نیمه اول سال ۲۰۲۳ اتحادیه اروپا با حجم کل ۲.۴۵ میلیون تن بود. این در حالی است که میزان واردات کک به اتحادیه اروپا در نیمه اول ۲۰۲۳ حدود ۶ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، هند واردات این محصولات را به  2.13 میلیون تن رسانده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۶۵ درصد افزایش یافته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند کاهش صادرات جهانی کک در میان کاهش تولید جهانی فولاد در نیمه اول سال ۲۰۲۳ رخ داده است. علاوه بر این، در مقایسه با سال گذشته، حجم کل عرضه این محصولات از ایالات متحده آمریکا و کلمبیا کاهش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، به ویژه، صادرات کک از ایالات متحده به بازار اصلی خود یعنی اتحادیه اروپا، به دلیل تقاضای کم برای فولاد در اروپا و تأثیر این عامل بر تولید کاهش یافته است. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد، قیمت انرژی در سال ۲۰۲۳ شروع به تثبیت کرد، بنابراین فعالان بازار اروپا شروع به فروش مجدد محموله های زغال سنگ و کک به آسیا کردند تا ذخایر انباشته شده به دلیل خریدهای بیش از حد پس از آغاز حمله روسیه، محدودیت های عرضه گاز و وضعیت انرژی عمومی را به حداقل برسانند.

    فعالان بازار اعلام کردند انتظار می رود بازار جهانی کک دریایی به دلیل گسترش قابل توجه ظرفیت تولید داخلی توسط کشورها به ویژه هند و برزیل به تدریج کاهش یابد. علاوه بر این باید توجه داشت که کاهش تولید فولاد در چین در نیمه دوم سال احتمالا منجر به کاهش تولید و صادرات کک خواهد شد، در حالی که بعید است واردات آن به اتحادیه اروپا افزایش یابد. بنابراین CoalMint انتظار دارد حجم تجارت جهانی کک در سال ۲۰۲۳ کمتر از یک سال قبل باشد.

    اوکراین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۸۹.۳۵ هزار تن کک وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات کک به اوکراین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷۰.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

    در این میان معامله گران گزارش دادند در ماه ژوئن، مصرف کنندگان مستقر در اوکراین حدود ۱۸.۲ هزار تن کک وارد کردند که ۹.۳ درصد بیشتر از ژوئن ۲۰۲۲ و ۵۳.۴ درصد کمتر از ماه قبل بوده است. بررسی ها نشان می دهد تامین کننده اصلی کک مورد نیاز اوکراین در نیمه اول سال ۲۰۲۳ لهستان است که از نظر پولی حدود ۹۶.۹ درصد از منابع کک مورد نیاز اوکراین را در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ تامین کرده است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.