جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش واردات زغال کک به چین

    شناسه : 78168 16 شهریور 1402 - 11:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات زغال کک به چین در ژانویه تا ژوئن 2023 حدود 73.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.
    افزایش واردات زغال کک به چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات زغال کک به چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷۳.۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

    * بررسی میزان واردات زغال کک به چین

    به گزارش آرتان پرس، در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، چین واردات زغال کک را به ۴۵.۲۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات زغال کک به چین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۷۳.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز چهارشنبه (۹ اگوست) اعلام کردند وب سایت خبری کالانیش با استناد به داده های اداره اصلی گمرک گزارش داد میانگین قیمت خرید زغال کک در چین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱۹۰ دلار در هر تن بود. این در حالی است که میانگین قیمت خرید زغال کک در چین در مدت ذکر شده ۳۱.۷ درصد کمتر از قیمت اعلام شده در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۲ است.

     به نقل از چندین منبع خبری، تامین کنندگان اصلی مواد اولیه در چین برای ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ شامل کشورهای مغولستان، روسیه، کانادا و آمریکا بودند. بررسی ها نشان می دهد مغولستان و فدراسیون روسیه بیش از ۴۹ درصد و ۲۹ درصد از کل حجم واردات زغال کک به چین را تشکیل می دهند. همچنین طبق داده های منتشر شده، سهم استرالیا از زغال کک مورد نیاز چین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۲.۸ درصد بوده است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند میزان تحویل زغال کک وارداتی به چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷.۷۵ میلیون تن اعلام شده است. این در حالی است که میزان تحویل زغال کک وارداتی به چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۲ درصد بیشتر از ماه می ۲۰۲۳ و ۵۵.۴ درصد بیشتر از ژوئن سال گذشته است.

    به نقل از برخی تاجران، میانگین قیمت معامله برای زغال کک وارداتی به چین در ژوئن ۲۰۲۳ به ۱۶۱ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که میانگین قیمت معامله برای زغال کک وارداتی به چین در ژوئن ۲۰۲۳ نسبت به ماه می ۹.۹ درصد و نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۳۸.۱ درصد کاهش داشته است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند  افزایش واردات زغال کک به چین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ با افزایش عرضه از مغولستان، روسیه و کانادا تسهیل شد. سایر صادرکنندگان، به ویژه استرالیا، حجم محموله های مواد خام به چین را کاهش دادند.

    صنعت فولاد چین به عنوان بخشی از جاه طلبی های چین برای دستیابی به بی طرفی کربن تا سال ۲۰۶۰، قصد دارد مصرف زغال کک در تولید محصولات فولادی را ۲۰ تا ۲۵ درصد طی ۷ سال آینده کاهش دهد.

    فعالان بازار اعلام کردند در سال ۲۰۲۲، تولید زغال کک در چین به ۶۷۶ میلیون تن رسید. این در حالی است که ۶۴ میلیون تن زغال کک مورد نیاز به چین به این کشور وارد شد. بررسی ها نشان می دهد صنعت فولادسازی چین حدود ۲۰ درصد از کل انتشار کربن سالانه این کشور را به دلیل وابستگی شدید آن به زغال سنگ برای تولید فولاد در کوره‌ های بلند تشکیل می ‌دهد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.