سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    نوسان قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 78177 21 مرداد 1402 - 12:00
    با توجه به بررسی های انجام شده، قیمت سنگ آهن چین در میان عدم قطعیت در چین نسبت به هفته قبل در نوسان بوده است.
    نوسان قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    با توجه به بررسی های انجام شده، قیمت سنگ آهن چین در میان عدم قطعیت در چین نسبت به هفته قبل در نوسان بوده است.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط  Nasdaq در روز جمعه (۱۱ آگوست) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۴ تا ۱۱ آگوست ۲۰۲۳ به  ۸۰۰.۶۴ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۱۱.۳۲ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۱۱ آگوست) نسبت به هفته قبل ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس سنگاپور در روز جمعه در محدوده  ۱۰۳ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۴ آگوست حدود ۰.۶ درصد افزایش یافته است.   

    به نقل از چندین منبع خبری، طبق بررسی های انجام شده، بازار سنگ آهن چین نگران وضعیت بخش املاک و مستغلات در کشور است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند یک سیگنال مثبت برای معامله گران افزایش تولید محصولات فولادی در چین بوده است، اما نگرانی ها در مورد بخش املاک و مستغلات و تقاضای فولاد همچنان بر جو بازار تاثیر می گذارد. در همین حال بررسی ها نشان می دهد که با وجود اینکه فصل ساخت و ساز در چین در حال حاضر به اوج خود نمی رسد، اما عرضه مواد اولیه از استرالیا افزایش یافته است.

    آقای Atilla Widnell مدیر عامل Navigate Commodities اظهار کرد:

    تعدادی از اخبار و نشانه های مثبت خفیف باعث تسکین موقت ناامیدی ناشی از ضعف اقتصاد در بازار سنگ آهن چین شده است. به عقیده من این مورد فرصت های جذابی را برای فروش سنگ آهن و کسب سودهای سوداگرانه اضافی در موقعیت های فروش ایجاد می کند.

    به گفته تحلیلگران Huatai Futures  و به نقل از Hellenic Shipping News، مصرف سنگ آهن در چین در کوتاه مدت ثابت خواهد ماند زیرا تولید فولاد هنوز نسبتاً بالا است و برخی از کارخانه های فولادی مستقر در چین کوره های بلند را در ماه آگوست مجدداً راه اندازی کردند. با این حال باید توجه داشت که در میان مدت، تقاضا برای مواد خام احتمالاً کاهش می یابد، زیرا فولادسازان در میان تهدید کنترل تولید فولاد در مورد خرید سنگ معدن محتاط هستند.

    داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد شرکت های فولادی چین در ژوئیه ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن را به  ۹۳.۴ میلیون تن رسانده اند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در مدت ذکر شده حدود ۲.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

     در این میان معامله گران گزارش دادند در مقایسه با ژوئیه ۲۰۲۲، حجم واردات سنگ آهن به چین در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲.۵ درصد افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میانگین هزینه واردات سنگ آهن به چین در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۰۴.۹ دلار در هر تن بوده است. این در حالی است که میانگین هزینه واردات سنگ آهن به چین در مدت ذکر شده حدود ۱.۷ درصد نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ کاهش داشت.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.