جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    قیمت سنگ آهن به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یابد

    شناسه : 78289 24 مرداد 1402 - 14:00
    تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت سنگ آهن به 90 تا 100 دلار در هر تن کاهش یابد و این به دلیل تقاضای ضعیف فولادسازان چینی در بحبوحه وضعیت بخش ساخت و ساز است.
    قیمت سنگ آهن به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یابد
    پ
    پ

    تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت سنگ آهن به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یابد و این به دلیل تقاضای ضعیف فولادسازان چینی در بحبوحه وضعیت بخش ساخت و ساز است.

    * قیمت سنگ آهن به ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن کاهش یابد

    به گزارش آرتان پرس، بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۲ درصد کاهش داد و به ۹۰ دلار در هر تن رسید. این به دلیل پیش بینی مازاد عرضه سنگ آهن به میزان ۶۸ میلیون تن و تولید کمتر فولاد در چین است.

    تحلیلگران ING همچنین بر این باورند که چشم انداز بازار سنگ آهن در کوتاه مدت نامطلوب خواهد ماند و قیمت ها در میان تقاضای ضعیف فولادسازان چینی به دلیل وضعیت در بخش املاک و مستغلات، نوسان خواهند داشت. تحلیلگران ING قیمت سنگ آهن را ۱۰۵ دلار در هر تن در سه ماهه سوم و ۱۰۰ دلار در هر تن در سه ماهه چهارم پیش بینی کردند.

    در عین حال، انتظارات منفی تنها می توانند منفی باقی بمانند، زیرا در ژانویه تا ژوئن، شاخص های بخش آهن و فولاد چین نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش قابل توجهی داشته است.

    از سوی دیگر، تحلیلگران هنوز محرک کافی برای احیای قابل توجه بخش ساخت و ساز چین نمی بینند.

    وعده های پکن برای حمایت از اقتصاد هنوز چشمگیر نیست. بعید است حمایت از بخش املاک و مستغلات منجر به توسعه املاک و مستغلات در مقیاس بزرگ شود، که تقاضا برای فولاد را در کشور احیا می کند و قیمت سنگ آهن را افزایش می دهد.

    در نیمه اول سال ۲۰۲۳، تحلیلگران گلدمن ساکس و فیچ پیش بینی قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ را به ترتیب ۲۰ درصد – به ۱۲۰ دلار در تن و از ۱۱۰ دلار در هر تن در پیش بینی اولیه به ۱۲۵ دلار در تن افزایش دادند. سپس در میان خوش بینی بازار به دلیل بهبود اقتصاد چین، پیش بینی ها بهبود یافت.

    قیمت جهانی سنگ آهن تا حد زیادی به وضعیت اقتصاد چین بستگی دارد. S&P Global تخمین می زند که بازار سنگ آهن آسیا احتمالاً در سه ماهه سوم به دلیل انتظارات ضعیف تر تقاضای فولادسازان چینی در بحبوحه شرایط آب و هوایی شدید و حاشیه های تولید نامطلوب، شاهد کاهش قیمت خواهد بود.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.