جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ 20 محرم 1446 Friday, 26 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    دستور کاهش تولید در کارخانه های فرآوری فولاد چین

    شناسه : 78415 29 مرداد 1402 - 10:00
    با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد، به کارخانه های فرآوری فولاد چین دستور داده شده که تولید خود را کاهش دهند و به سطح سال گذشته برسانند.
    دستور کاهش تولید در کارخانه های فرآوری فولاد چین
    پ
    پ

    با توجه به بررسی های صورت گرفته مشخص شد، به کارخانه های فرآوری فولاد چین دستور داده شده که تولید خود را کاهش دهند و به سطح سال گذشته برسانند.

    * بررسی میزان تولید در کارخانه های فرآوری فولاد چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری S&P Global اعلام کرد تعداد فزاینده ‌ای از کارخانه ‌های فولادی چین سفارش‌ های غیررسمی برای کاهش تولید دریافت می ‌کنند. این مورد دقیقا مشابه چیزی است که قبلاً توسط بزرگترین تولید کننده فولاد این کشور، یعنی گروه فولاد Baowu دریافت شده بود.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۸ اگوست) اعلام کردند یک کارخانه بزرگ فولاد دولتی در استان شاندونگ که یک مرکز بزرگ فولادسازی است، اخیراً درخواست شفاهی از دولت برای محدود کردن تولید فولاد به سطح ۲۰۲۲ در سال جاری دریافت کرده است. باید توجه داشت که درخواست مشابهی احتمالاً برای کارخانه بزرگ دیگری در منطقه رخ داده است، اما ماهیت رسمی نداشته است.

    علاوه بر این به نقل از چندین منبع خبری، گفته می شود که استان های هبی و یوننان نیز ممکن است کنترل تولید فولاد را اعمال کنند.

    در این میان معامله گران اعلام کردند با وجود اخبار کاهش تولید، بازار چین به دلیل مازاد عرضه همچنان تحت فشار می باشد. باید توجه داشت که تاکنون هیچ نشانه روشنی وجود ندارد که کارخانه‌ های فولاد چه زمانی باید آن را اجرا کنند، بنابراین ممکن است حجم تولید فولاد در ماه آگوست از ماه ژوئیه بیشتر شود. بررسی ها نشان می دهد میزان استفاده از ظرفیت کوره بلند در کشور چین طی بازه زمانی ۷ تا ۱۱ آگوست به روند افزایشی خود ادامه داده و به حدود ۹۱ درصد رسیده است. این در حالی است که شاخص ذکر شده در پایان ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۹۰ درصد بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، فعالان بازار بر این باورند که تقاضای داخلی چین برای فولاد تا پایان سال ۲۰۲۳ پایین خواهد ماند و حتی با کاهش تولید، بعید است قیمت فولاد افزایش قابل توجهی داشته باشد.

    در ژوئیه گروه فولاد Baowu اهدافی را برای کنترل تولید فولاد در سال ۲۰۲۳ دریافت کرد. طبق گزارش منابع خبری، اهداف کنترل تولید برای شرکت های تابعه مختلف این گروه متفاوت می باشد. باید توجه داشت که برای برخی شرکت ها محدودیت در سطح تولید در سال ۲۰۲۲ تعیین شده بود، اما برای برخی دیگر در سطح سال ۲۰۲۱ تعیین گردیده است. با این حال، به طور کلی، تولید فولاد این شرکت نباید از ارقام سال گذشته تجاوز کند.

    همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۵۳۵.۶۴ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.