چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش تولید محصولات فولادی در چین

    شناسه : 78422 28 مرداد 1402 - 15:00
    با توجه به داده های منتشر شده، کارخانه های فولادی مستقر در چین میزان تولید محصولات فولادی را در ماه ژوئیه حدود 11.5 درصد در سال افزایش دادند.
    افزایش تولید محصولات فولادی در چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، کارخانه های فولادی مستقر در چین میزان تولید محصولات فولادی را در ماه ژوئیه حدود ۱۱.۵ درصد در سال افزایش دادند.

    * بررسی میزان تولید محصولات فولادی در چین

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری رویترز به نقل از اداره ملی آمار چین (NBSC) اعلام کرد چین در ژوئیه ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۹۰.۸ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی چین در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۱۱.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۸ اگوست) اعلام کردند میزان تولید محصولات فولادی چین در ژوئیه ۲۰۲۳ نسبت به ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۰.۳۴ درصد کاهش داشته است.

    به گزارش رویترز، متوسط تولید روزانه محصولات فولادی چین در ژوئیه ۲۰۲۳ تقریباً ۲.۹۳ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان تولید روزانه محصولات فولادی چین در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۳.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، کاهش تولید محصولات فولادی چین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ نسبت به ژوئن به دلیل محدودیت های تولید در تانگشان بود که مرکز پیشرو فولادسازی در چین می باشد. علاوه بر این طبق بررسی های انجام شده، تولید محصولات فولادی در تعدادی از کارخانه‌ های فولاد در استان سیچوان در جنوب غربی چین برای اطمینان از تامین برق کافی در طول بازی‌ های تابستانی دانشگاه جهانی کاهش یافته است.

    آقای Cai Yongzheng مدیر موسسه تحقیقات داده Jiangsu Fushi گفت:

    در ماه ژوئیه، برخی از کارخانه‌ های دارای کوره قوس الکتریکی نیز به دلیل افزایش هزینه ‌های تولید در میان نوسانات قیمت قراضه فولادی در مواجهه با عرضه محدود، حجم تولید فولاد را کاهش دادند. علاوه بر این، به دلیل دمای شدید در برخی مناطق تعرفه های برق افزایش یافته است.

    در این میان معامله گران اعلام کردند در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در چین تولید محصولات فولادی را به ۶۲۶.۵۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، انتظار می رود مصرف فولاد در چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۹ درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد و در پایان سال ۲۰۲۳ با افت ۰.۸ درصدی نسبت به سال قبل همراه شود. باید توجه داشت که این پیش بینی به روز شده توسط انجمن آهن و فولاد چین ارائه شده است.

    چین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۵۳۵.۶۴ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود  ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

    همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند فولادسازان مستقر در چین در ژوئن ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۹۱.۱۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی ذکر شده در چین در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱.۱ درصد نسبت به ماه می و ۰.۴ درصد نسبت به ژوئن ۲۰۲۲ افزایش داشته است. باید توجه داشت که در میان افزایش قیمت محصولات، کارخانه ها تشویق شدند تا تولید خود را افزایش دهند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.