سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش قیمت سنگ آهن چین

    شناسه : 78443 29 مرداد 1402 - 12:00
    با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در هفته گذشته در میان خوش بینی محتاطانه در بازار افزایش یافت.
    افزایش قیمت سنگ آهن چین
    پ
    پ

    قیمت سنگ آهن چین هفته گذشته در میان خوش بینی محتاطانه در بازار افزایش یافت.

    * بررسی قیمت سنگ آهن چین

    به گزارش آرتان پرس، داده های منتشر شده توسط Nasdaq در روز جمعه (۱۸ آگوست) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۱۱ تا ۱۸ آگوست ۲۰۲۳ به  ۷۵۸.۴۰ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۰۵.۸ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۱۸ آگوست) نسبت به هفته قبل ۵.۲ درصد افزایش یافته است.

    فعالان بازار اعلام کردند معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در بورس سنگاپور در روز جمعه در محدوده  ۱۰۶.۵ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۱۱ آگوست حدود ۳.۴ درصد افزایش یافته است.   

    به نقل از چندین منبع خبری، کارخانه های فولاد مستقر در چین مواد خام از جمله سنگ آهن را در صورت نیاز خریداری می کنند و تقاضای آنها همچنان محدود می باشد.

    در این میان معامله گران گزارش دادند بانک ملی استرالیا در بیانیه ‌ای اعلام کرد که قیمت سنگ آهن چین افزایش یافت. باید توجه داشت که این افزایش در میان اخباری مبنی بر اینکه کارخانه‌ های فولاد در استان هبی که استان اصلی فولادسازی چین است، هنوز تولید خود را کاهش نداده ‌اند رخ داد. با این حال، پیش ‌بینی‌ های انجام شده برای قیمت سنگ آهن چین در سال جاری همچنان محتاطانه است، زیرا انتظار می ‌رود تولید داخلی فولاد به سطح سال ۲۰۲۲ محدود شود.

    به نقل از برخی تاجران، کاهش صادرات مواد خام از استرالیا و برزیل باعث کاهش ذخایر سنگ آهن در چین شده است. بر اساس نظرسنجی هفتگی Mysteel، ذخایر سنگ آهن وارداتی که توسط ۶۴ فولادساز چینی نگهداری می شد تا ۱۶ آگوست به ۸.۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که قیمت این محصول تا تاریخ ۱۶ آگوست نسبت به هفته قبل ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

    به گفته تحلیل گران Soochow Futures، قیمت سنگ آهن در حال حاضر به دلیل یوان ضعیف تر، شکاف گسترده بین قیمت های اعلام شده در بازار معاملات آتی و بازار اسپات و همچنین سطوح بالای تولید آهن خام حمایت می شود. با این حال، چشم ‌انداز تقاضا در میان مشکلات بخش املاک و مستغلات و تهدید محدودیت ‌های تولید فولاد همچنان بر قیمت ‌گذاری مواد خام فولادی تأثیر می ‌گذارد.

    همچنین معامله گران اعلام کردند اگرچه مقامات چینی اعلام کرده ‌اند که این کشور به سیاست‌ های تحریک مصرف و ترویج سرمایه‌ گذاری ادامه خواهد داد، فولادسازان همچنان نگران وضعیت صنعت املاک هستند. باید توجه داشت که صنعت املاک که به عنوان توسعه ‌دهنده اصلی این کشور به شمار می رود که بیش از ۱۳۰۰ پروژه در بیش از ۲۸۰ شهر چین دارد، در ۱۷ آگوست در دادگاهی در ایالات متحده درخواست ورشکستگی کرد.

    در پایان هفته جاری، درخواست فروشندگان سنگ آهن افزایش یافت، در حالی که کارخانه ها این ماده خام را بر اساس تقاضا خریداری کردند، اما تقاضا از طرف آنها همچنان محتاطانه انجام می شود. باید توجه داشت که سطح بیشتر قیمت ها به سود کارخانه های فولاد و اجرای سیاست محدودسازی ذوب فولاد بستگی دارد.

    بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی قیمت سنگ آهن خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به سمت پایین و به ۹۰ دلار در هر تن اصلاح کرد که حدود ۱۲ درصد نسبت به نیمه اول ۲۰۲۳ افت داشته است. باید توجه داشت که این امر به دلیل پیش بینی مازاد عرضه مواد اولیه به میزان ۶۸ میلیون تن و کاهش حجم تولید فولاد در چین است.

    فعالان بازار اعلام کردند تحلیلگران ING انتظار دارند قیمت سنگ آهن در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ حدود ۱۰۵ دلار در هر تن و در سه ماهه چهارم ۱۰۰ دلار در هر تن باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.