چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش مصرف قراضه فولادی چین

    شناسه : 78448 29 مرداد 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، کاهش تولید محصولات فولادی در نیمه دوم سال 2023 در چین باعث کاهش مصرف قراضه فولادی در این کشور خواهد شد.
    کاهش مصرف قراضه فولادی چین
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، کاهش تولید محصولات فولادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ در چین باعث کاهش مصرف قراضه فولادی در این کشور خواهد شد.

    * بررسی میزان مصرف قراضه فولادی چین

    به گزارش آرتان پرس، انتظار می رود مصرف کلی قراضه فولادی چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش یابد زیرا بیشتر فولادسازان چینی قصد دارند تولید فولاد را برای برآورده کردن نیازهای دولت کاهش دهند. چنین تمایلی توسط تحقیقات Mysteel نشان داده شده است. باید توجه داشت که  این روند بیشترین تاثیر را بر مناطق شرق و مرکز کشور خواهد گذاشت.

    فعالان بازار در روز جمعه (۱۸ آگوست) اعلام کردند تقاضا برای قراضه فولادی در سایر نقاط چین، از جمله شمال و جنوب، ممکن است تا پایان سال کاهش قابل توجهی نداشته باشد. فولادسازان در این مناطق با فشار کمتری برای محدود کردن تولید مواجه خواهند شد، زیرا حجم فولادسازی آنها در نیمه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ تغییر چندانی نداشته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، از پایان ژوئیه ۲۰۲۳، کارخانه های فولاد چین اخطارهای شفاهی از مقامات محلی برای کاهش تولید فولاد به کمتر از کل سال ۲۰۲۲ دریافت کرده اند.

    در این میان معامله گران گزارش دادند برخی از کارخانه ‌ها در استان‌ های جیانگ سو و شاندونگ در شرق کشور قصد دارند ۱۰ تا ۳۰ درصد از حجم آن را برای نیمه اول سال کاهش دهند. علاوه بر این، شرکت های استان هنان (مرکز چین) به چنین اقدامی متوسل می شوند.

    منابع خبری اعلام کردند طبق گزارش اداره ملی آمار، طی ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، تولید محصولات فولادی در استان هنان به ۱۸.۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور حدود ۷.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

    همانطور که تحلیل گران بازار اعلام کردند اگر کارخانه های داخلی با الزامات دولت مطابقت داشته باشند، شاخص تولید محصولات فولادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ نسبت به نیمه اول سال تقریباً ۲۵.۵ درصد کاهش می یابد. در نتیجه این امر منجر به کاهش قابل توجه تقاضا برای قراضه فولادی خواهد شد.

    همچنین معامله گران اعلام کردند طبق اعلام وب سایت خبری Mysteel، استفاده از قراضه فولادی در کارخانه‌ های فولاد هنان در سال جاری در سطح پایینی باقی مانده است و کل مصرف این ماده خام در ماه‌ های ژانویه تا ژوئن ۱۷.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

    به نقل از برخی تاجران، اکثر فولادسازان محلی که با کوره های قوس الکتریکی کار می کنند و زمانی که حاشیه سو حاصل از فروش آنها منفی بود، ارقام عملیاتی پایینی داشتند. علاوه بر این، برخی از کارخانه ها نیز برای مدت طولانی تعمیر و نگهداری را انجام می دادند.

    به گفته فعالان بازار، تولید محصولات فولادی در چین احتمالاً در آگوست ۲۰۲۳ نسبت به ماه ژوئیه رشد خواهد کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که کارخانه‌ های فولاد کشور دقیقا چه زمانی تولید فولاد را کاهش می ‌دهند تا نرخ سالانه را در سطح سال ۲۰۲۲ نگه دارند.

    بر اساس گزارش صنعت آهن و فولاد چین، متوسط تولید روزانه محصولات فولادی در چین از ۱ تا ۱۰ آگوست ۲.۹۵۴ میلیون تن اعلام شده است. باید توجه داشت که شاخص اعلام شده ۰.۸ درصد بیشتر از میانگین مربوط به ماه ژوئیه و ۹.۱ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل می باشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.