سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مرداد ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « تیر   شهریور »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    کاهش واردات سنگ آهن به ترکیه

    شناسه : 78499 31 مرداد 1402 - 13:00
    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات سنگ آهن به ترکیه در ژانویه تا ژوئن 2023 حدود 6.8 درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.
    کاهش واردات سنگ آهن به ترکیه
    پ
    پ

    با توجه به داده های منتشر شده، میزان واردات سنگ آهن به ترکیه در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۶.۸ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است.

    * بررسی میزان واردات سنگ آهن به ترکیه

    به گزارش آرتان پرس، وب سایت خبری  Steelorbis بر اساس داده های موسسه آمار ترکیه (TUIK) اعلام کرد که شرکت های متالورژی مستقر در ترکیه واردات سنگ آهن از اوکراین را ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ به ۳۳۰.۲۴ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن از اوکراین به ترکیه در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۶.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افت داشته است.

    فعالان بازار در روز دوشنبه (۲۱ آگوست) اعلام کردند در ماه ژوئن ۲۰۲۳، شرکت های متالورژی مستقر در ترکیه حدود ۷۲.۷۶ هزار تن سنگ آهن ساخت اوکراین مصرف کردند. این در حالی است که میزان مصرف سنگ آهن توسط ترکیه در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳۸.۹ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    به نقل از چندین منبع خبری، به طور کلی ترکیه در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۳.۵۹ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است که ۳۴.۶ درصد کمتر از مدت مشابه در سال قبل است. بررسی ها نشان می دهد ارزش واردات سنگ آهن به ترکیه در این دوره حدود ۴۶۳.۰۲ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با کاهش ۴۳.۱ درصدی همراه بوده است. باید توجه داشت که علت کاهش واردات سنگ آهن به ترکیه این است که قیمت سنگ آهن نسبت به سال گذشته در سال ۲۰۲۲ افت داشته است.

    در این میان معامله گران گزارش دادند کشور برزیل تامین کننده اصلی تجهیزات نظامی ترکیه است که حدود ۶۸ درصد از کل حجم واردات این کشور را تامین می کند. بررسی ها نشان می دهد در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳، شرکت های مستقر در برزیل حدود ۲.۴۵ میلیون تن سنگ معدن را به مصرف کنندگان ترکیه ارسال کردند که ۶.۶ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

    به نقل از برخی تاجران، در زمینه ارسال سنگ آهن به ترکیه، سوئد در رتبه دوم و اوکراین در رتبه سوم قرار دارد. بررسی ها نشان می دهد در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ کشور سوئد حدود ۶۵۴.۷۸ میلیون تن سنگ آهن به ترکیه ارسال کرد که ۱۸ درصد از محصول مورد نیاز ترکیه را تامین می کند. باید توجه داشت که میزان ارسال سنگ آهن از سوئد به ترکیه در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۲۰.۶ درصد افت داشته است. همچنین اوکراین نیز در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۹ درصد از سنگ آهن مورد نیاز ترکیه را تامین کرده است.

    همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند نتایج مربوط به ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ نشان می دهد شرکت ‌های معدنی اوکراین ۸.۳۲ میلیون تن سنگ آهن صادر کردند که ۵۱.۱ درصد کمتر از نیمه اول سال ۲۰۲۲ می باشد. باید توجه داشت که اسلواکی بیشترین مصرف کننده سنگ آهن اوکراین بود که در نیمه اول ۲۰۲۳ حدود ۲۹.۹۴ درصد از سنگ آهن اوکراین را خریداری کرد. طبق بررسی های انجام شده، در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ جمهوری چک حدود ۲۴.۷ درصد و لهستان حدود ۱۹.۶ درصد از سنگ آهن سنگ آهن اوکراین را خریداری کرده است.

    طبق گزارشها، شرکت های متالورژی مستقر در ترکیه بر اساس نتایج ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۱۵.۹۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.