شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    با رشد اقتصادی در دنیا؛فولاد زنگ نزن آماده جهش رشد قیمت است

    شناسه : 785 02 اردیبهشت 1396 - 4:48

    در ماه اوریل قیمت فولاد زنگ نزن در دنیا به بالاترین سطح طی سال ۲۰۱۷ می رسد که دلیل آن افزایش تقاضا در اروپا و امریکای شمالی است.

    پ
    پ

     

    قیمت فولاد در ماه‌های اخیر نوسان زیادی داشته است ولی انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ میلادی متوسط قیمت فولاد در بازار جهانی نسبت به قبل با افزایش همراه باشد. برخی از تحلیل گران افزایش قیمت فولاد را نشان دهنده اصلاح اقتصادی در دنیا می دانند. رویترز در این زمینه نوشت: با بهبود اوضاع اقتصادی، سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعتی و زیرساختی بیشتر می‌شود. در این شرایط تقاضا برای فولاد و فراورده‌های فولادی که ماده اولیه فعالیت‌های صنعتی است رشد می کند.
    یکی از فراورده‌های بسیار ارزشمند فولاد، فولاد زنگ نزن است که در صنایع مختلف استفاده می‌شود. موسسه مطالعاتی MEPS پیش‌بینی می‌کند درماه اوریل سال ۲۰۱۷ میلادی–ماهی که هم اکنون در آن قرار داریم-قیمت فولاد زنگ نزن در دنیا به بالاترین سطح طی سال ۲۰۱۷ می رسد. در این ماه ما شاهد بیشتر شدن قیمت فولاد زنگ نزن نسبت به مدت مشابه سال قبل هم خواهیم بود که این نشانه مثبتی برای بازار فولاد است.
    این اوج گیری قیمت در اروپا و امریکا بیش از دیگر مناطق خواهد بود که دلیل رشد تقاضا برای فولاد زنگ نزن در این قاره‌ها است. آمار نشان می‌دهد شرایط بازار فولاد و میزان مصرف در اروپا و امریکای شمالی با ثبات است و همین مساله عامل مهمی در رشد پایدار قیمت فولاد زنگ نزن در دنیا است.
    رشد قیمت فراورده‌های فولادی
    علاوه بر افزایش قیمت در ماه اوریل، گزارش از بالاتر بودن قیمت فولاد زنگ نزن در سال جاری نسبت به سال قبل هم حکایت دارد. انتظار می‌رود در این سال قیمت فولاد زنگ نزن در جهان ۲.۶ درصد نسبت به سال قبل بیشتر باشد و در صورت رونق گرفتن فعالیت‌های صنعتی در سال جاری، روند افزایش قیمت هم ادامه پیدا کند.
    از طرف دیگر در ماه اوریل قیمت کویل‌های نورد سرد هم در دنیا رشد کرد. برخی دلیل این افزایش را افزایش قیمت سنگ‌آهن در دنیا و سیاست‌های اجرا شده در کشور چین در جهت حمایت از صنعت داخلی می‌دانند و برخی دیگر ازسیاست‌های کشورهای غربی به بهانه حمایت از صنعت داخلی به عنوان عاملی در جهت افزایش قیمت فولاد در دنیا یاد می‌کنند. دشر قیمت فولاد، افزایش قیمت تمامی فراورده ها از قبیل نورد سرد و گرم و فولاد زنگ نزن را به همراه دارد.
    حال سوال این جاست که دلیل افزایش قیمت فولاد در بازار جهانی چیست؟ چرا در این سال ما شاهد رشد قیمت فولاد بودیم در حالیکه در سال‌های گذشته چنین تحولی در بازار مشاهده نشده بود؟ در مورد دلیل افزایش قیمت فولاد و فولاد زنگ نزن در ماه اوریل دلایل مختلفی ذکر شده است که یکی از آنها را می‌توان افزایش مصرف در کشورهای صنعتی و توسعه یافته به دلیل بهبود شرایط اقتصادی این کشورها و رشد فعالیتهای صنعتی ، افزایش تولید خودرو، افزایش پروژه‌های زیرساختی و پیش‌بینی تداوم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی در امریکا بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در امریکا دانست. مازاد ظرفیت تولید در سال‌های اخیر یک چالش مهم برای صنعت فولاد بود و پیش بینی می‌شود رشد تقاضا و مصرف هم در این سال باعث شود تا توازن برقرار شود و قیمت‌ها افزایش یابد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.