چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    کاهش واردات زغال کک در چین

    شناسه : 78549 02 شهریور 1402 - 11:00
    با توجه به بررسی های انجام شده، چین در ماه ژوئیه 2023 واردات زغال کک را حدود 8 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد.
    کاهش واردات زغال کک در چین
    پ
    پ

    با توجه به بررسی های انجام شده، چین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ واردات زغال کک را حدود ۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داد.

    * بررسی میزان واردات زغال کک به چین

    به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، داده های مقامات گمرکی چین نشان می دهد چین در ژوئیه ۲۰۲۳ واردات زغال کک را به ۷.۱۳ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات زغال کک به چین در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

    فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۳ اگوست) اعلام کردند عامل اصلی در کاهش شاخص واردات زغال کک به چین، کاهش عرضه از فدراسیون روسیه و کانادا بوده است.

    به نقل از چندین منبع خبری، میزان واردات زغال کک از روسیه به چین در ژوئیه ۲۰۲۳ به ۱.۶۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان عرضه زغال کک از روسیه در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد میزان واردات زغال کک از روسیه به چین در میان تعمیرات راه آهن که زغال سنگ را برای صادرات به بنادر حمل می کند، کاهش یافت.

    در این میان معامله گران در روز چهارشنبه (۲۳ اگوست) گزارش دادند حجم واردات زغال کک از استرالیا به چین نیز در ژوئیه ۲۰۲۳ به ۱۶۱.۷ هزار تن رسید. این در حالی است که حجم واردات از استرالیا به چین در ژوئیه ۲۰۲۳ با کاهش شدید ۲۶ درصدی نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

    باید توجه داشت که میزان زغال کک تحویل داده شده از آمریکا به چین در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۳۵۹.۵ هزار تن گزارش شد که نسبت به ماه ژوئن حدود ۱۷ درصد افت داشته است. همچنین طبق بررسی های انجام شده، میزان زغال کک صادر شده از  کانادا به چین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ به ۴۴۵.۲ هزار تن رسید که نسبت به ماه قبل با کاهش ۵۲ درصدی همراه بوده است.

    همچنین تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۲۳ اگوست) اعلام کردند در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ واردات زغال کک از مغولستان به چین از سر گرفته شد. باید توجه داشت که در طول ماه ژوئیه، مصرف کنندگان مستقر در چین حدود ۴.۳۴ میلیون تن مواد خام از مغولستان وارد کردند که نسبت به ماه قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.

    به نقل از برخی تاجران، میزان صادرات کک متالورژیکی از چین در ماه ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۶۴۳.۱ هزار تن گزارش شد. این در حالی است که میزان صادرات کک متالورژیکی از چین در ماه ژوئیه حدود ۳.۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. بررسی ها نشان می دهد بیشترین حجم صادرات کک متالورژیکی چین به هلند بوده است که در ماه ژوئن ۷۵.۷ هزار تن محصول به این کشور ارسال شده است.

    فعالان بازار در روز چهارشنبه (۲۳ اگوست) اعلام کردند میزان صادرات کک متالورژیکی از چین به هند در ژوئیه ۲۰۲۳ حدود  151.3 هزار تن گزارش شده است. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان واردات کک به چین در ماه ژوئیه به ۲۳.۳۹ هزار تن رسید که نسبت به ماه قبل افزایش ۱۳۴ درصدی را تجربه کرده است.

    همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، صنعت فولاد چین به عنوان بخشی از جاه طلبی های چین برای دستیابی به بی طرفی کربن تا سال ۲۰۶۰، در نظر دارد مصرف زغال کک در تولید محصولات فولادی را طی ۷ سال آینده حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش دهد.

    در این میان معامله گران در روز چهارشنبه (۲۳ اگوست) گزارش دادند تولید زغال کک در چین در سال ۲۰۲۲ به ۶۷۶ میلیون تن رسیده است. طبق بررسی های انجام شده، ۶۴ میلیون تن دیگر مواد اولیه در سال ۲۰۲۲ به چین وارد شد. باید توجه داشت که صنعت فولادسازی چین به دلیل وابستگی شدید آن به زغال سنگ برای تولید فولاد در کوره های بلند، حدود ۲۰ درصد از کل انتشار کربن سالانه این کشور را تشکیل می دهد.

    GMK

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.